Stadig færre B&O-butikker
Også i fjerde kvartal blev der skåret i audio-producentens detailled. Nu er bunden dog nået, melder B&O.
I Europa var der seks færre butikker ved kvartalets udgang, i Nordamerika en færre, i BRIK-landene ni færre, mens der i resten af verden var en nettotilgang på en.
Også når det gælder antallet af shop-in-shops kunne B&O notere en nettotilbagegang. Antallet af SIS’er faldt således med 22 sammenlignet med tredje kvartal.
- Bang & Olufsen arbejder fortsat hen imod en distribution med færre, mere produktive butikker, hvilket vil gøre forhandlernetværket i stand til at investere i service, events, marketing, butiksindretning og andre kundefokuserede aktiviteter, som yderligere vil styrke kundeoplevelsen og sikre en stærkere langsigtet vækst for Bang & Olufsen og netværket, skriver B&O i sit årsregnskab.
Til gengæld forventer B&O nu at have nået et passende niveau for antallet af butikker.
- En stabilisering af antallet af B1/SiS forhandlere forventes, og væksten vil primært komme fra øget salg per forhandler, skriver B&O med henvisning til den omsætningsvækst på 5 procent mand forventer i 2014/2015.