23948sdkhjf

Profilanalyse: B&O styrker sit brand

Bang & Olufsen hopper op ad på listen i Ingeniørens Profilanalyse 2014. Det skyldes innovation, lyder det fra ingeniørerne, B&O og en brandingekspert.
Selvom de økonomiske resultater halter lidt bagefter, så kan B&O alligevel se sin turnaroundbære frugt. På listen i Ingeniørernes Profilanalyse 2014 hopper virksomheden hele ni pladser frem til en samlet 11. plads. Det skyldes innovation og produktudvikling, lyder det fra eksperter og virksomheden selv, skriver Ingeniøren.

Målrettet produktudvikling
Brandingekspert og CEO i marketingsbureauet Above & Beyond, Tine Willumsen peger på den målrettede produktudvikling og opgraderingen af distribution med et nyt nordisk look, som en af årsagerne til det store spring opad på listen.

Produktudvikling er også et af nøgleordene hos adm. direktør hos B&O Tue Mantoni, da han skal sætte ord på.

- Jeg tror, det er, fordi, vi de senere år har leveret varen på især innovationsdelen. Det er essentielt, at vi er på forkant med produktudvikling og design, vurderer han og nævner blandt andet lanceringen af den trådløse højtalerportefølje BeoLab, der har vundet flere internationale priser og one touch music-systemet Essence, der netop er landet i butikkerne.

Målet for næste år
Med sin 11. plads har B&O placeret sig lige uden for top ti, men at figurere blandt listens elite er ikke mål i sig selv for Tue Mantoni.

En forbedret ranking i 2015 skal komme som følge af en forbedret forretning med fokus på innovation og medarbejderne. Og den vurdering af Tine Willumsen enig i.

- Virksomheden burde kunne fortsætte med at stige i denne ranking til næste år, så længe innovationen får frit spil, men stadig forbliver forankret i den unikke design-arv fra Peter Bang og Svend Olufsen, afslutter hun.
Læs mere om: B&O
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109