23948sdkhjf

Omsætningen stiger markant hos GN Store Nord

Både høreapparaterne og netcom-division oplevede tocifret vækst i tredje kvartal.
GN Store Nord havde en organisk vækst på 14 procent i tredje kvartal 2013, og det betyder, at omsætningen blev på godt 1,6 milliarder kroner. EBITA var på 294 millioner uden omstruktureringsomkostninger, og det er 51 procent højere end i samme periode i 2012.

Hos GN Resound voksede EBITA til 20,4 procent i kvartalet.

- Det tredje kvartal var endnu et kvartal med 13% organisk vækst for GN ReSound. Tag derudover vores annoncering af ReSound LiNX, verdens første Made for iPhone høreapparat, og det bør være klart, at jeg er begejstret over vores virksomheds potentiale, idet vores organisatoriske fokus skifter fra omstrukturering til kommercialisering af vores attraktive innovationer, siger administrerende direktør i GN Resound, Lars Viksmoen, i kvartalsmeddelelsen.

Også GN Netcom havde høj vækst. Den var på 17 procent i kvartalet, og EBITA voksede fra 13,5 procent i 3. kvartal 2012 til 17,1 procent i 2013.

Ambitiøs toårsplan
Samtidig med kvartalsmeddelelsen løftede virksomheden sløret for en ambitiøs toårsplan. Udmeldingen kommer lige før, at GN Store Nord indfrier sine mål om at fordoble EBITA-marginen op tre år.

Strategien for 2014-2016 hos GN Resound er en organisk omsætningsvækst på mere end tre procent over markedsvæksten, og EBITA-margin skal være på niveau med de førende konkurrenter.

Hos GN Netcom skal den organiske vækst være på mere end ti procent, mens EBITA-margin skal ligge på 18-19 procent.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093