23948sdkhjf

B&O vokser i Kina efter fejlslagen start

Bang og Olufsen har fået fodfæste i Kina efter nogle turbulente år.
For to år siden var der to ansatte på kontoret i Kina. I dag er der 230. Og omsætningen i landet vokser og vokser. Det sker efter en fejlslagen strategi, da virksomheden trådte ind på markedet. Det skriver Børsen i dag.

Ifølge Børsen, så kalder topchefen Tue Mantoni nu Kina for førsteprioriteten i jagten på vækst, og den kinesiske vækst kommer nu, efter virksomheden har lavet en særlig kinesisk brandingstrategi. Det betyder flere farver, særserier af produkter, mere eksklusive placeringer og kontrol over butikkerne.

- For to år siden udgjorde det kinesiske marked 3 pct. af vores globale omsætning. Analyse af andre luksusbrands viser, at de typisk ligger på 15-20 pct., hvilket er et godt pejlemærke for os. Og vi er godt på vej, siger Lars Hardboe Galsgaard, som er direktør i Kina for Bang og Olufsen, til Børsen.

I forbindelse med det seneste kvartalsselskab kunne man se, at omsætningen i BRIK-landene er steget med 28 procent, mens den i Nordamerika og Europa er faldet med 24 procent og 20 procent.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109