23948sdkhjf

Dansk producent i front på optisk skærmteknologi

Den danske producent dnp sidder på 65 procent af verdensmarkedet for optisk skærmteknologi Det er japanske Dai Nippon Print Company, der siden overtagelsen i 1989, har hjulpet dnp helt i front på markedet for bagprojektions-skærme.
Markedet for de bagbelyste skærme er et nichemarked, der højst svarer til fem procent af hele verdensmarkedet for projektorbelyste skærme. Og danske dnp er en dominerende spiller på dette marked, skriver Computerworld.

- I dag bevæger vi os ind på det mere traditionelle marked for frontprojektorer, som vi kender dem fra mødelokaler. Vi har lanceret en frontbelyst skærm – Supernova - der kan bruges uden at slukke lyset eller trække gardiner for, siger Lisette Jørs, der er marketingchef i dnp Danmark.

Dnp har godt 80 medarbejdere på fabrikken i Karlslunde, der i regnskabsåret 2005/06 medvirkede til en bruttofortjeneste på 42 millioner kroner og et resultat før skat på tre millioner.

Læs mere om: dnp
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062