23948sdkhjf

B&O mister omsætning på stormarkederne

B&O Koncernen har i første del af regnskabsåret haft en fremgang på 8 pct., men på stormarkederne ligger omsætningsudviklingen under det forventede.
Bang & Olufsen har generelt set haft en pæn omsætningsfremgang i regnskabsårets første halvår. Dog har der været en utilfredsstillende udvikling på stormarkederne Danmark, Storbritannien og Holland, der har ligget lidt under det forventede.

Omsætningen i Bang & Olufsen a/s koncernen blev i første halvår på 2.069 millioner kr. mod 1.924 millioner kr. i samme periode sidste år. Der er tale om en omsætningsfremgang på 145 millioner kr. eller 8 procent.

Den brand-understøttede forretning havde i halvåret en omsætning på 1.965 millioner kr. svarende til en fremgang på 168 millioner kr. fra 1.797 millioner kr. eller 9 procent i forhold til omsætningen i samme periode året før, som var præget af et væsentligt omfang af nylanceringer.

I den brand-uafhængige forretning havde Bang & Olufsen Medicom a/s en omsætningstilbagegang på 32 millioner kr., mens Bang & Olufsen ICEpower a/s i halvåret viste en omsætningsfremgang på 9 millioner kr. eller 22 procent.

Koncernen har som planlagt fortsat øget aktiviteterne inden for produktudviklingen.

Resultatet før skat blev et overskud på 238 millioner kr. mod 185 millioner kr. i samme periode sidste år, hvilket er en forbedring på 53 millioner kr. eller 29 procent. Resultatet efter skat blev et overskud på 166 millioner kr. mod 126 millioner kr. året før.

Kilde: Halvårsrapport for perioden 1. juni – 30. november 2006 / http://www.bang-olufsen.dk

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.14