Erhvervslivet satser på levende billeder
Flere virksomheder vil fremover benytte levende billeder som intern og ekstern kommunikationsform. Seneste eksempel er Jyske Bank, som viser vejen med en betydelig investering i et topmoderne tv-studie og fibernetværk.
Flere levende billeder
- Levende billeder og individuel kommunikation er vejen frem, og det kræver en professionel standard i alle led, fastslår Steen Mertz, funktionsleder for AV-teknik i Jyske Bank’s Kommunikationsafdeling og han fortsætter:
- Vi har derfor valgt at lægge et niveau, der svarer til en regional TV2 station. Samtidig har vi etableret et distributionsnet baseret på fiber, som kan håndtere live-streaming i ægte broadcast kvalitet til samtlige afdelinger.
Andre typiske opgaver for studiet vil fx være produktpræsentationer og information henvendt til bankens kunder og e-learning til medarbejderne.
Samtidig har studie-faciliteterne vist sig at være en effektiv genvej til profilering i landsdækkende TV, hvor TV2 Finans fx ofte interviewer børsanalytikere fra Jyske Bank via en direkte opkobling til et fastmonteret kamera i bankens handelsområde i Silkeborg.
Ny medietrend i erhvervslivet
Det TV-tekniske udstyr til studiet er leveret af Danmon Danmark A/S, der har en betydelig erfaring fra leverancer til såvel DR og TV2 som ViaSat. Hos Danmon ser man også tydelige tegn på en øget satsning på levende billeder i erhvervslivet:
- Levende billeder er som bekendt den stærkeste måde at kommunikere på, og det slår nu tydeligt igennem i konkurrenceprægede markeder, hvor virksomhederne er nødt til at differentiere sig i forhold til hinanden, siger Peter T. Hansen, adm. direktør hos Danmon.
Kilde: Danmon Danmark A/S– http://www.danmon.dk