Ny strategi bærer frugt for Danware
Danware har gennemført en række ændringer på selskabets salgs- og marketingstrategi. Et arbejde, der tidligere har mærket regnskaberne med rødt, men nu ser ud til at bære frugt.
I årets tredje kvartal endte omsætningen på 19,1 mio. kr. mod 21,7 mio. kr. for samme periode i 2005. sammenlagt har Danware i årets første 9 måneder øget omsætningen med 1,6 mio. kr. til 68,1 mio. kr. fra året før.
Faldet i omsætningen i 3. kvartal kan tilskrives et lavt aktivitetsniveau på hovedmarkerne i USA, Tyskland og England. Omsætningen via de hidtidige distributører har været lavere end forventet som følge af langvarige kontraktforhandlinger om nye vilkår, mens Danwares omsætning via egne datterselskaber er i en opbygningsfase.
Omsætningen i USA via Danwares eget datterselskab var ved kvartalets udgang inde i en positiv gænge. Derfor forventes omsætningen at stige i den kommende periode.
Omsætningen i USA er nu stigende, og der er indgået aftaler med 150 partnere. Dette får dog kun gradvist indflydelse på omsætningen i 4. kvartal, da aftalerne først slår fuldt igennem i 2007.
Overgangen fra salg via distributører til salg via egne datterselskaber i USA, Tyskland og England har været dyrere end forudset, idet faldet i omsætningen og væksten i omkostningerne i 3. kvartal har været større end forventet. Sådan lyder kommentaren i regnskabet.
På den baggrund reducerer ledelsen forventningerne til både omsætning og resultat for 2006.
Kilde: Kvartalsrapport 3. kvartal 2006 http://www.danware.dk