23948sdkhjf

Ny strategi bærer frugt for Danware

Danware har gennemført en række ændringer på selskabets salgs- og marketingstrategi. Et arbejde, der tidligere har mærket regnskaberne med rødt, men nu ser ud til at bære frugt.
Danware har omlagt sin salgs- og distributionsstrategi, hvilket har kostet på både omsætning og resultat. Men ved udgangen af 3. kvartal er Danware atter på rette kurs.

I årets tredje kvartal endte omsætningen på 19,1 mio. kr. mod 21,7 mio. kr. for samme periode i 2005. sammenlagt har Danware i årets første 9 måneder øget omsætningen med 1,6 mio. kr. til 68,1 mio. kr. fra året før.

Faldet i omsætningen i 3. kvartal kan tilskrives et lavt aktivitetsniveau på hovedmarkerne i USA, Tyskland og England. Omsætningen via de hidtidige distributører har været lavere end forventet som følge af langvarige kontraktforhandlinger om nye vilkår, mens Danwares omsætning via egne datterselskaber er i en opbygningsfase.

Omsætningen i USA via Danwares eget datterselskab var ved kvartalets udgang inde i en positiv gænge. Derfor forventes omsætningen at stige i den kommende periode.

Omsætningen i USA er nu stigende, og der er indgået aftaler med 150 partnere. Dette får dog kun gradvist indflydelse på omsætningen i 4. kvartal, da aftalerne først slår fuldt igennem i 2007.

Overgangen fra salg via distributører til salg via egne datterselskaber i USA, Tyskland og England har været dyrere end forudset, idet faldet i omsætningen og væksten i omkostningerne i 3. kvartal har været større end forventet. Sådan lyder kommentaren i regnskabet.

På den baggrund reducerer ledelsen forventningerne til både omsætning og resultat for 2006.

Kilde: Kvartalsrapport 3. kvartal 2006 http://www.danware.dk

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.088