23948sdkhjf

Nye produkter skaber vækst hos Demant

William Demant Koncernen har lanceret en række nye produkter, der er med til at løfte resultatet for tredje kvartal - et kvartal der ellers er negativt præget af udgifter i forbindelse med en evt. GN Resound-fusion.
William Demant er kommet ud af tredje kvartal med et realiseret salg i underkanten af det budgetterede. Ledelsen henfører dette til afdæmpede markedsforhold inden for høreapparatindustrien.

Koncernen har desuden afholdt omkostninger af engangskarakter på 25 mio. kr. i forbindelse med gennemførelsen af fusionsmuligheder med GN Resound. Beløbet vil indgå som særlige poster i administrationsomkostningerne i resultatopgørelsen for 2006.

Positivt er det, at koncernen har succes med en række nye produkt-lanceringer.

Koncernen forventer at væksten fortsætter i 2007, understøttet af Oticons lancering i andet kvartal 2007 af et nyt, banebrydende high-end-produktkoncept.

Et produkt, der netop har placeret Oticon på en topplacering inden for forbrugerelektronikkens superliga, ”Best of Innovations 2007” på Consumer Electronics Show.

Kilde: Kvartalsregnskab 3/2006 William Demant Holding

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08