23948sdkhjf

LEGO fortsætter Star Wars-succes

LEGO har succes med Star Wars. Nu 16 måneder efter premieren på den sidste Star Wars-film lancerer de nyt et computerspil, og forventningerne til modtagelsen er høje.
I går kom computerspillet LEGO Star Wars II - The original trilogy, på markedet i Norden, og koncernen har store forventninger til modtagelsen. Det skriver Jyllands-Posten i dag.

Den britiske spilproducent, der har udviklet Star Wars spillene for LEGO, garanterer, at det nye Star Wars II vil klare sig endnu bedre end forgængeren. Det nye spil er både bedre, og markedsføringsbudgettet er tredoblet.

Det første LEGO Star Wars-spil er foreløbig solgt i 4,2 mio. eksemplarer og blev et af verdens 10 mest solgte pc- og konsolspil i 2005. Med en gennemsnitspris på 30 dollars betyder det et salg på 740 mio. kr., hvoraf op mod 50 mio. kr. er gået til LEGO Company i form af royalties. Der er således noget at leve op til, hvis det nylancerede spil skal hamle op med dette.

LEGO opgav i 2004 at udvikle spil selv. Tom Stone, som i 18 måneder havde ledet LEGO Interactive, skabte i stedet Giant Interactive og fik kontrakt på at udvikle LEGO-spil frem til 2012. Giant er i år fusioneret med TT Games, der i forvejen står bag en række succesfulde computerspil som bl.a. Toy Story 1 og 2, Crash Bandicoot og Chronicles of Narnia, oplyser avisen.

Læs mere om: Lego
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093