Norske Mamut går Navision i bedene
Norske Mamut vil kapre kunder fra Navision. Det er de små danske virksomheder, Mamut er ude efter.
Det norske IT-selskab Mamut vil angribe markedet for erhvervssoftware ved at lancere standardpriser og standardprodukter og derved kapre så mange kunder som muligt.
- Vi skal gerne have 2.000-3.000 virksomheder som kunder om to-tre år. I dag har vi 500 efter et år på det danske marked, siger Eilert Giertsen, stifter og adm. direktør for Mamut til Børsen.
Produktet fra Mamut er en delvis gør-det-selv løsning, hvortil virksomheden yder telefonsupport. Herved sparer kunderne penge på dyre konsulenttimer, og det er en model, der passer de små virksomheder godt, vurderer Eilert Giertsen ifølge avisen.
Navision og ikke mindst det tidligere Damgaard Data-produkt C5 er tungt repræsenteret på markedet for små virksomheder herhjemme. Navision sidder på mere end halvdelen af markedet i Danmark.