23948sdkhjf

Motorola klar med ny vækststrategi

Selvom Motorola lige nu besidder 21,9 pct. af det globale mobilmarked og Nokia topper med 33,6 pct., så er der store forventninger til, at de snart vil kunne vælte Nokia af pinden.
Motorola vil overtage førstepladsen fra Nokia og drømmer om at blive verdens førende mobilproducent. Strategien er på plads. De vil producere både tynde og billige mobiltelefoner, og dermed skærpe konkurrencen til Nokia.

Det skriver Berlingske Business i dag.

Det er den første simple model fra serien Scalpel, som bliver endnu tyndere end Razr- og Slvr-modellerne, oplyser avisen.

Skal strategien lykkes, må Motorola også øge produktionstakten. Derfor er niveauet nu oppe på 15 telefoner pr. sekund, og det er 10 flere end da man producerede Razr.

Motorola har endnu ikke oplyst en pris for den nye Motofone, men det er planen, at den skal sælges for ca. 35 dollars, eller godt 200 kr.

Allerede nu har Motorola fået ordrer på 2 millioner telefoner fra lande som Indien, Pakistan og Bangladesh, skriver Berlingske Business.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.563