Danske virksomheder bliver bedre til e-handel
Danske virksomheder er ikke gode til at benytte sig af e-handel. Men denne tendens vil ændre sig i løbet af tre år, spår norske Mamut.
Undersøgelsen viser, at hele 67 % af de danske virksomheder, der medvirkede i undersøgelsen, ikke benytter sig af mulighederne ved e-handel, skriver ErhvervsBladet i dag.
- Det er et paradoks, at mindre virksomheder ikke i større grad udnytter de store markedsmuligheder, der ligger i brugen af e-handel. Værktøjerne til og sikkerheden ved, at taget e-handel i brug er i dag så gode, at det ikke længer eksisterer barrierer for ikke, at drage fordel af de positive effekter, man kan opnå ved at have sin virksomheds produkter og ydelser placeret på internettet, udtaler Eilert Hanoa fra norske Mamut til ErhvervsBladet.
I undersøgelsen var nordmændene de bedste til at udnytte e-handel i forretningen, og svenskerne var dårligst.
Dog peger analysen på, at antallet af danske virksomheder, der gerne vil anvende e-handel, vil skyde i vejret over de næste tre år.