Gomspace tjener millioner på direktørens nye strategi
Carsten Drachmann begynder at have succes med sin mission.
Da han tidligere på året satte sig i direktørstolen hos Gomspace lød det blandt andet, at der skulle tjenes penge her og nu, og at det blandt andet skulle lykkes ved at styrke produktsalget.
Det ser allerede godt ud, for i løbet af de seneste få uger har Gomspace landet flere store ordrer på i alt 19,3 millioner SEK til kunder verden over.
Det strategiske valg om mere fokus på produktsalg indbefatter en ny sælger og en ny marketingmanager i produktafdelingen, og inden længe vil de bruge de kompetencer til at skrue yderligere op for den del af forretningen.
- Vi forventer at lancere flere kampagner og marketingaktiviteter inden længe for at stimulere vores produktsalg. Jeg er også glad for, at vi i løbet af de seneste par uger har vist resultater fra vores produktfokus, siger Carsten Drachmann i en pressemeddelelse fra Gomspace.
Af de 19,3 millioner SEK kommer 3,8 fra en ordre til amerikanske Epic Aerospace, 4,4 millioner SEK fra en ordre hos franske Unseenlabs og de resterende 11,1 millioner fra i alt otte ordrer hos forskellige kunder i Argentina, Tyskland, Italien, Israel, Sydkorea og Storbritannien.