23948sdkhjf

Ultralyd-startup på vej ud i verden med "spændende" samarbejder

Da startuppen Wibe For Good i begyndelsen af året deltog tv-programmet Løvens Hule, fik de en investering fra den kendte iværksætter Jesper Buch.

Her var det planen, at ultralydsvirksomheden skulle udbrede deres koncept og deres forretning både her til lands og i udlandet.

Og det ser indtil videre godt ud, fortæller Wibe For Good i en pressemeddelelse.

Virksomheden, der har udviklet en løsning til rengøring af genanvendelige sugerør ved hjælp af ultralyd, har således allerede fået flere distributører i netværket.

- Siden vi var med i DR-optagelserne, har vi fået en kommerciel partner ombord, som skal være med til at løfte salget. Vores fokus er at sælge til hoteller, restauranter og caféer. Det er lykkedes os at få et samarbejde i stand med to distributører i Danmark, og lige om lidt er vi også repræsenteret i Tyskland via tre spændende distributører, lyder det fra CEO Kenneth Rueskov Møller, der har stiftet Wibe For Good sammen med CTO Jesper Gørløv Bugge.

Han fortæller dog, at der stadig er udfordringer, fordi folk skal vænne sig til løsningen.

- Fordi vores teknologi og løsning er så ny, opliver dog stadigvæk, at vi skal forklare os lidt mere, siger Kenneth Rueskov Møller.

Han er dog fortrøstningsfuld for fremtiden, fordi EU-lovgivning fra 2021 har forbudt plastiksugerør, og at "mange er enige med os i, at det er en flad fornemmelse at skulle drikke cocktails af papsugerør."

Man kan se mere til Wibe For Good-stifterne i tv-programmet "Velkommen til virkeligheden", der sendes på Danmarks Radio. Her følger tv-holdet de to iværksættere i kampen for at slå an i restaurationsbranchen.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094