23948sdkhjf

B&O om Ferrari-samarbejde: - Vi ser området vækste

Danske Bang & Olufsen har været på besøg hos Ferrari i hjembyen Maranello – og Ferrari på besøg i Struer. Hvad der kom ud af det, fortæller den ansvarlige B&O-chef her i interviewet.

- Der har været en del ture til Maranello.

Sådan siger Christoffer Poulsen, senior vice president for forretningsudvikling hos Bang & Olufsen, da Electronic Supplys søstermedie Motor-magasinet fanger ham for en kommentar til den serie af nye hifi-produkter, som Struer-selskabet netop har lanceret i samarbejde med italienske Ferrari.

Oprindeligt startede samarbejdet som et sponsorat af Ferraris Formel 1-team, Scuderia Ferrari, men det har hele tiden været planen, at det skulle udvides til andet og mere end blot det velkendte B&O-logo på Formel 1-racernes bagvinge.

Og den proces har været spændende, fortæller Christoffer Poulsen, der mener at de to brands komplementerer hinanden godt.

- Ferrari har en kundegruppe, som vi jo også synes er interessant i forhold til vores produkter.

Blander blod

Og så mødtes de to designteams fra Danmark og Italien for at blive klogere på hinanden.

- Der har været en del ture til Maranello, hvor de holder til. Der bliver blandet blod, og man skal lære hinanden at kende, og så tager vi det bedste fra begge verdener.

- Ferraris designteam møder vores designteam, og det spændende her er jo, at vi alle lærer noget. Ferrari lærte noget om anodisering af aluminium, og hvad vi kan her i Struer, og vi lærte noget om hvordan Ferraris verden fungerer og hvordan de arbejder.

Samarbejder med bilproducenter

Helt fremmed for Bang & Olufsen er samarbejder med bilmærker imidlertid ikke.

Som de fleste måske kan huske, havde lydproducenten i en årrække en decideret automotive-division, som i 2015 blev solgt fra til hifi-producenten Harman.

Men det betyder så langt fra, at Bang & Olufsen er færdige med lyd i biler. Der foregår stadig både udvikling og et tæt samarbejde med bilproducenterne, fortæller Christoffer Poulsen.

- Vi solgte vores automotive forretning, men arbejder fortsat tæt sammen med Harman. Vi har et tæt parløb om at udvikle og designe de bedste løsninger til OEM-brands i bilverdenen, så vi kan bringe Bang & Olufsen-oplevelser til millioner af bilentusiaster.

- Harman har en license-aftale med Bang & Olufsen og vi arbejder tæt sammen om, hvor vi går hen, og hvem vi arbejder sammen med.

- Vi har en række strategiske partnerskaber, hvor vi er i biler som for eksempel Audi, Bentley, Lamborghini og Ford.

Christoffer Poulsen fortæller da også, at lydteknologi i biler ikke er blevet mindre interessant med elbilernes komme, hvor kunderne i måske endnu højere grad forventer højteknologiske løsninger, der både er brugervenlige og lyder godt.

- Strategiske partnerskaber er et område, som vi ser vækste, og hvor automotive er en stor del. Det har vi stort fokus på.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.156