Amerikansk koncern giver dansk it-hus nyt håb
Det danske softwarehus Alta er efter en hel del modgang blevet solgt til den amerikanske IT-koncern RedPrairie, som er specialiseret i supply chain-løsninger.
Alta har tidligere haft en række investorer, der har gået ind og lukket huller i virksomhedens regnskab. Senest var det Vækstfonden, Compaq og 3i, der bidrog med knap 40 millioner kroner for at støtte arbejdet med udvikling og markedsføring af løsninger til de såkaldte build-to-order produktioner (B2O).
På det tidspunkt benyttede især den europæiske bilindustri sig af Altas hidtil største satsning, der har navnet PowerB2O.
- I dag understøtter vores produktionsstyringssystemer konceptet Lean Management. Derudover er underleverandører til bilfabrikkerne meget interesserede i at kunne bevise, at det, de leverer, lever op til det aftalte, så vi tilbyder også såkaldte error proofing-løsninger, der kan netop det, siger Anders Tang Christensen til Computerworld.
Altas løsninger til bilproducenter bliver kaldt Manufacturing Event Management.
Det vakte efterhånden bekymring blandt Altas kunder, om virksomheden nu også var stor nok til at understøtte de ordrer, der kom i hus. Derfor er det endt med, at bestyrelsen har fundet en storebror med flere muskler på kroppen. Sådan udtaler Anders Tang Christensen ifølge Computerworld.