Fakta om udbudet
Udbyder
Beredskabsstyrelsen
Opdateringer
I stedet for:
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse:
Påbegyndelse 8.6.2015. Færdiggørelse 8.6.2017
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
22.5.2015 (12:00)
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud:
til: 24.8.2015
Læses:
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse:
Påbegyndelse 22.6.2015. Færdiggørelse 22.6.2017
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
4.6.2015 (12:00)
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud:
til: 4.9.2015
Yderligere supplerende oplysninger:
Der ændres i tilbudsintervallerne i tilbudsskemaet i bilag 2. Ændringerne er lavet i det nye bilag 2.
Teksten i udbudsbetingelsernes punkt 8 — »tildelingskriterier« er ændret i overensstemmelse hermed.
Grundet ændringen bliver lavet så kort tid før tilbudsfristen, har Beredskabsstyrelsen valgt at udskyde tilbudsfristen til torsdag den 4.6.2015 kl. 12:00. Pkt. 6.3. i udbudsbetingelserne er ændret i overensstemmelse hermed.
De tilbudsgivere der allerede har afgivet et tilbud, bedes udfylde det nye tilbudsskema i bilag 2, da det erstatter det gamle tilbudsskema.
F-slanger
Beredskabsstyrelsen
Danmark-Birkerød: Brandslanger
2015/S 073-128630
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
I.1) | Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
Beredskabsstyrelsen Internetadresse(r): Elektronisk adgang til oplysninger: http://permalink.mercell.com/50382922.aspx Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://permalink.mercell.com/50382922.aspx Yderligere oplysninger fås her: Mercell Danmark A/S Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Mercell Danmark A/S Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Mercell Danmark A/S |
I.2) | Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger |
I.3) | Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester Offentlig orden og sikkerhed |
I.4) | Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej |
Del II: Kontraktens genstand
II.1) | Beskrivelse |
II.1.1) | Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten: EU-udbud af F-slanger. |
II.1.2) | Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer Indkøb Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Danmark. NUTS-kode DK0 |
II.1.3) | Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale |
II.1.4) | Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør Rammeaftalens varighed Varighed i år: 2 |
II.1.5) | Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene Beredskabsstyrelsen udbyder rammeaftale på levering af F-slanger for det samlede danske redningsberedskab. Udbudsbetingelserne angiver de nærmere vilkår og retningslinjer herfor. Rammeaftalen er ikke eksklusiv og indeholder ikke vilkår om årligt minimumsaftag for beredskabsstyrelsen eller aftalens rekvirenter. F-slangerne er beskrevet i bilag 1, Kravspecifikationen. Det er Beredskabsstyrelsen der forestår, og gennemfører udbuddet på alle rekvirenters vegne, og er den ordregivende myndighed. Beredskabsstyrelsen og alle andre myndigheder under Forsvarsministeriet kan rekvirere på rammeaftalerne. De Kommunale Brand- og Redningsberedskaber, der positivt har bekræftet over for Beredskabsstyrelsen, at de ønsker at være rekvirenter på rammeaftaler udbudt af Beredskabsstyrelsen, er oprindelige parter og kan rekvirere på denne rammeaftale. De Kommunale Brand- og Redningsberedskaber, der har bekræftet, at de ønsker at være rekvirenter, er vedlagt bilag 3. Rekvirenter vil selvstændig skulle afgive ordre på aftalen. Procedure: Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S. For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/50382922.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger. Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning. |
II.1.6) | CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
44482100, 44480000 |
II.1.7) | Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja |
II.1.8) | Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej |
II.1.9) | Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej |
II.2) | Kontraktens mængde eller omfang |
II.2.1) | Samlet mængde eller omfang: |
II.2.2) | Oplysninger om optioner
Optioner: nej |
II.2.3) | Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2 Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter: måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten) |
II.3) | Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Påbegyndelse 8.6.2015. Færdiggørelse 8.6.2017 |
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1) | Kontraktbetingelser |
III.1.1) | Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges: |
III.1.2) | De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom: |
III.1.3) | Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles: Se udbudsbetingelser. |
III.1.4) | Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej |
III.2) | Betingelser for deltagelse |
III.2.1) | De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: En tro og love erklæring om gæld til det offentlige — bilag 4. |
III.2.2) | Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Nøgletal for de seneste 3 års regnskaber, dvs. resultat efter skat, soliditet og egenkapital. For virksomheder der er etableret senere end 3 år vedlægges seneste tilgængelige regnskabstal, alternativt budget tal for det kommende år. Er der tale om koncernforhold, og det f.eks. er et datterselskab, der er tilbudsgiver, ønskes der både regnskabsoplysninger fra moder- og datterselskab. |
III.2.3) | Teknisk kapacitet Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Generel virksomhedsprofil, herunder beskrivelse af virksomheden, dels ejerforhold, kvalitetssikringssystem, hvorledes der arbejdes med arbejdsmiljø i virksomheden (herunder det psykiske arbejdsmiljø). Referenceliste, relevante referencer vedr. levering af tilsvarende ydelser skal vedlægges. Listen skal angive de væsentligste leveringer over de seneste 3 år, og indeholde navn på ordregiveren, samt eventuelle kontaktoplysninger. |
III.2.4) | Oplysning om reserverede kontrakter |
III.3) | Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter |
III.3.1) | Oplysninger om en bestemt profession |
III.3.2) | Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen |
Del IV: Procedure
IV.1) | Type procedure |
IV.1.1) | Type procedure
Offentlig |
IV.1.2) | Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage |
IV.1.3) | Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen |
IV.2) | Tildelingskriterier |
IV.2.1) | Tildelingskriterier
Laveste pris |
IV.2.2) | Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej |
IV.3) | Administrative oplysninger |
IV.3.1) | Sagsnummer hos den ordregivende myndighed: |
IV.3.2) | Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej |
IV.3.3) | Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej |
IV.3.4) | Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
22.5.2015 - 12:00 |
IV.3.5) | Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage |
IV.3.6) | Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
spansk. dansk. tysk. engelsk. |
IV.3.7) | Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
til: 24.8.2015 |
IV.3.8) | Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej |
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1) | Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej |
VI.2) | Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej |
VI.3) | Yderligere oplysninger |
VI.4) | Klageprocedurer |
VI.4.1) | Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud |
VI.4.2) | Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Håndhævelseslovens § 7 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til: 1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1. 2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. 1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: — 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. — 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. — 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2. 3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende. Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom. |
VI.4.3) | Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen |
VI.5) | Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
10.4.2015 |