Fakta om udbudet
Udbyder
Aarhus Kommune
Vindere
(09.04.2015)
Artspot ApS
Mejlgade 16B
8000 Aarhus C
Urban Mediaspace Aarhus - Folier og skiltning
Aarhus Kommune
Danmark-Aarhus: Udførelse af vægbeklædning
2015/S 069-122816
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Denne bekendtgørelse er omfattet af: Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed/ordregiver
I.1) | Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
Aarhus Kommune Internetadresse(r): Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed / ordregiveren: http://www.aarhuskommune.dk Internetadresse for køberprofilen: http://www.urbanmediaspace.dk |
I.2) | Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed |
I.3) | Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester |
1.4) | Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne
Den ordregivende myndighed / ordregiveren indkøber på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne: nej |
Del II: Kontraktens genstand
II.1) | Beskrivelse |
II.1.1) | Betegnelse for kontrakten Urban Mediaspace Aarhus — Folier og skiltning. |
II.1.2) | Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Bygge- og anlægsarbejder Projektering og udførelse Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Hack Kampmanns Plads 2, 8000 Aarhus C, Danmark. NUTS-kode DK042 |
II.1.3) | Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem |
II.1.4) | Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene Dokk1 er en del af et stort, kommunalt projekt, »Urban Mediaspace», på havnen i Aarhus. Dokk1 skal blandt andet rumme Aarhus' nye Hovedbibliotek, Borgerservice og et automatisk p-anlæg med cirka 1 000 pladser. Dokk1 består af en bygning placeret på en nyetableret bastion i havneområdet ved Europa Plads. I forbindelse med opførelse af »Dokk1« i Aarhus skal udarbejdes og monteres folier og skiltning i Dokk1. Ydelsen består af to dele — en designydelse og en udførelse inkl. produktion og montering. Designydelsen omfatter udarbejdelse af design for udsmykning, skiltning og analoge virkemidler til wayfinding i hele bygningen i form af foliering og bemaling på udvalgte steder, herunder: — Identifikation af og dialog om placeringer af såvel udsmykning som skiltning, herunder lovpligtig skiltning — Udarbejdelse af design, herunder dialog med grafiker og godkendelsesproces — Dialog med myndigheder samt myndighedsgodkendelser af koncept. Udførelsesdelen består i udarbejdelse og produktion af de besluttede materialer/ydelser, samt gennemførelse af montering. Budgettet for det samlede folie- og skilteprojekt er 800 000 DKK. Entreprisen skal udføres i foråret 2015. |
II.1.5) | CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45432210, 45451000, 45442100, 45451100, 44176000, 44423400 |
II.6) | Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja |
II.2) | Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi |
II.2.1) | Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
Værdi: 779 310 DKK Eksklusive moms |
Del IV: Procedure
IV.1) | Type procedure |
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende (jf. del 2 i bilag D1, D2 eller D3) Begrundelse for anvendelse af udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende i henhold til direktiv 2004/18/EF Anden begrundelse for tildeling af kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende Kontrakten er ikke omfattet af direktivet Aarhus Kommune vurderer, at arbejdet med design, udførelse og montering af folier og skiltning til Dokk1 samlet set udgør et bygge- og anlægsarbejde af følgende grunde: Folier/udsmykning og skiltning udgør en fast bestanddel af bygningen og kan ikke flyttes og genbruges. Folier/udsmykning vil således pr. definition alene kunne opfylde sit formål som en integreret del af en bygning. Der er ikke tale om et produkt, der kan produceres uden for og uafhængigt af Dokk1, og som kan placeres i/flyttes til en anden bygning. Folien/udsmykningen skabes specifikt til Dokk1 under hensyn til Dokk1' bygningsmæssige udtryk (specialdesignet udsmykning + wayfinding) og vil alene kunne opfylde sit formål her- Folien/udsmykningen omfattes af bygningsforsikring- Projektering, fremstilling og montering bestilles som en samlet entreprise og udgør således en resultatforpligtelse- Folier udgør i henhold til CPV-koderne et byggemateriale- Udførelse af vægbeklædning, tapetsering og dekorationsarbejder udgør et bygge- og anlægsarbejde jf. CPV-koderne.Arbejderne i relation til foliering/udsmykning indgår således som en integreret del af den samlede entreprise vedrørende opførelse af Dokk1, og udførelsen af folieringsarbejderne vil som en konsekvens heraf også skulle koordineres med de øvrige bygge- og anlægsarbejder vedrørende Dokk1. Idet folieringsarbejderne er en del af den samlede entreprise vedrørende Dokk1, og idet kontraktens værdi ligger under tærskelværdien for delydelser for bygge- og anlægsopgaver på 7 449 100 DKK, er kontrakten undtaget fra udbudspligt i medfør af delydelsesreglen i udbudsdirektivets artikel 9, stk. 5. |
|
IV.2) | Tildelingskriterier |
IV.2.1) | Tildelingskriterier |
IV.2.2) | Oplysninger om elektronisk auktion |
IV.3) | Administrative oplysninger |
IV.3.1) | Sagsnummer hos den ordregivende myndighed / ordregiveren |
IV.3.2) | Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt? |
Del V: Kontrakttildeling
V.1) | Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
30.3.2015 |
V.2) | Oplysninger om tilbud
Antal modtagne bud:2 |
V.3) | Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med
Artspot ApS |
V.4) | Oplysninger om kontraktens værdi
Kontraktens endelige samlede værdi: Værdi: 779 310 DKK Eksklusive moms |
V.5) | Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: ja Værdi eller andel af kontrakten, der sandsynligvis vil blive givet i underentreprise til tredjemand Ikke kendt |
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1) | Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej |
VI.2) | Yderligere oplysninger: |
VI.3) | Klageprocedurer |
VI.3.1) | Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud |
VI.3.2) | Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er) I tilfælde hvor ordregiveren forud for kontraktindgåelse har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende hvoraf det fremgår, at ordregiveren agter at indgå kontrakt med en bestemt virksomhed, og denne bekendtgørelse indeholder en begrundelse for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, og når kontrakten ikke er indgået inden udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, skal klage i forbindelse med ordregiverens beslutning om, at ordregiveren har til hensigt at indgå kontrakt med en bestemt virksomhed, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK. |
VI.3.3) | Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center for Udbudsregler |
VI.4) | Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
7.4.2015 |