Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f42ca169-a5ba-4ca3-9e61-92d7f28556db/publicMaterial
Udbyder
Aarhus Kommune
Opdateringer
Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem DIS.
1) Teknik:
Det dynamiske indkøbssystem, DIS, etableres på det elektroniske udbudssystem Ethics, der tilgås via Internettet. Ethics kan tilgås via PC fra alle almindelige webbrowsere.
Der stilles ikke nogen særlige tekniske krav for at tilgå Ethics, der derfor er åben for alle interesserede leverandører.
Spørgsmål omkring funktionaliteten i systemet rettes til Ethics support på tlf. 7022 7007 eller mail info@innovasion.dk
2) Tilmelding til DIS:
Et dynamisk indkøbssystem er en indkøbsmetode iht. udbudslovens § 101, og etablering af systemet skal derfor i udbud, efter udbudsproceduren begrænset udbud.
Det dynamisk indkøbssystem er opdelt i 4 kategorier, og til alle kategorier er der stillet egnethedskrav. Egnethedskrav er de krav, der stilles til leverandørerne for, at de kan blive optaget i kategorierne på systemet.
2.1. Udbud af DIS:
Når DIS etableres via udbud, foregår det som begrænset udbud, hvor alle de leverandører, der lever op til de stillede egnethedskrav og ikke omfattet af de obligatorisk udelukkelsesgrunde, gives adgang til systemet efter udløbet af fristen for ansøgning, og efter at ordregiver har færdigbehandlet de modtagne ansøgninger. Der skal ikke afgives tilbud i forbindelse med etableringen af et DIS, idet tilbud først afgives i forbindelse med afholdelse af miniudbud efter DIS-etablering i Ethics. I forbindelse med det udbud, der gennemføres for at etablere systemet, skal tilbudsgiverne således udfylde et ESPD-dokument, samt Bilag 1- Krav til databehandler og aflevere dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD-dokumentet.
2.2. Efterfølgende optag af leverandører:
DIS er åben for optag af egnede leverandører i hele systemets levetid, også efter udbuddets afslutning. Hvis en leverandør lever op til de stillede egnethedskrav har leverandøren, i hele systemets levetid, fri adgang til at blive optaget i systemet. Anmodning om optagelse sker, ved at ansøgerne går ind på https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f42ca169-a5ba-4ca3-9e61-92d7f28556db/public Material og herefter ansøger om optagelse via selve systemet. Der skal i forbindelse med ansøgning om optagelse afleveres udfyldt ESPD og Bilag 1- Krav til databehandler (som findes i systemet) samt dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD-dokumentet (hvilket for danske tilbudsgivere vil sige en serviceattest).
3) Omkostninger / forpligtelser som leverandør på DIS:
Det er gratis for leverandørerne at være optaget på DIS, og det er frit for leverandøren, om denne ønsker at forblive leverandør på DIS i hele systemets levetid, eller om leverandøren på et tidspunkt ønsker at træde ud af systemet. Såfremt en leverandør i løbet af systemets levetid ikke længere lever op til egnethedskravene eller bliver omfattet af en udelukkelsesgrund, vil leverandøren blive udelukket af systemet. I så fald vil det være muligt for leverandøren at anmode om genoptagelse på systemet, når leverandøren igen lever op til egnethedskravene eller ikke længere er omfattet af den pågældende udelukkelsesgrund.
Leverandøren er altid forpligtet til at levere et opdateret ESPD-dokument og/eller fornyet dokumentation på ordregivers anmodning;
4) Hvordan foretager man konkrete indkøb gennem DIS?
Ordregiver vil, når et konkret indkøb skal foretages via DIS, afholde et miniudbud for alle de leverandører, der er optaget i den kategori, som ordregiver ønsker at handle inden for. Når man som leverandør er optaget i DIS vil man få besked hver gang, der oprettes et miniudbud inden for en af de kategorier, man er optaget i. Disse miniudbud har man som leverandør mulighed for at byde på gennem systemet, og hvis man er den leverandør, der har afgivet det bedste tilbud i henhold til det eller de tildelingskriterier, der er beskrevet i forbindelse med miniudbuddet, vil man få tildelt ordren.
Alle processer foregår elektronisk og gennem udbudssystemet Ethics.
II.1.
Placering af det tekst, der skal ændres:II.1.1. Betegnelse
I stedet for:
Udbud af dynamisk indkøbssystem vedr. Indtægtsoptimeringsanalyser- og leverancer
Læses:
Udbud af dynamisk indkøbssystem vedr. datakvalitetsanalyser og leverancer
II.1.
Placering af det tekst, der skal ændres:II.1.4. Kort Beskrivelse
I stedet for:
Aarhus Kommune ønsker korrekt registrering af data. Primært fordi data bruges, og de selvfølgelig derfor skal være korrekte, men også fordi ukorrekte data kan give kommunen merudgifter eller færreindtægter, end korrekt dataregistrering ville have gjort. Aarhus Kommune har allerede gennemført en række indtægtsoptimerings projekter, både internt og ved ekstern opgaveløsning. Konkret indenfor det sociale område og byggesagsbehandling. Gevinsterne henføres til mellemkommunale betalinger og kommunens udligning via Udligningslovens socioøkonomiske indeks, som ligger til grund for tilskudsberegningen ved udligning.
Udbud af dynamisk indkøbsystem vedr. indtægtsoptimeringsanalyser- og leverancer, er opdelt i 4 kategorier, se Bilag 2 - Systemets genstand:
- Kategori 1. Fast pris for gentagende analyser,
- Kategori 2. Fast pris for enkeltstående analyse,
- Kategori 3. Variabel pris for gentagende analyser "No Cure, No Pay" Model,
- Kategori 4. Variabel pris for enkeltstående analyse "No Cure, No Pay" Model.
Læses:
Aarhus Kommune ønsker korrekt registrering af data. Primært fordi data bruges, og de selvfølgelig derfor skal være korrekte, men også fordi ukorrekte data kan give kommunen merudgifter eller færreindtægter, end korrekt dataregistrering ville have gjort. Aarhus Kommune har allerede gennemført en række datakvalitetsprojekter, både internt og ved ekstern opgaveløsning. Konkret indenfor det sociale område og byggesagsbehandling. Gevinsterne henføres til mellemkommunale betalinger og kommunens udligning via Udligningslovens socioøkonomiske indeks, som ligger til grund for tilskudsberegningen ved udligning.
Udbud af dynamisk indkøbsystem vedr. datakvalitetsanalyser- og leverancer, er opdelt i 4 kategorier, se Bilag 2 - Systemets genstand:
- Kategori 1. Fast pris for gentagende analyser,
- Kategori 2. Fast pris for enkeltstående analyse,
- Kategori 3. Variabel pris for gentagende analyser "No Cure, No Pay" Model,
- Kategori 4. Variabel pris for enkeltstående analyse "No Cure, No Pay" Model.
II.2. Beskrivelse
Placering af det tekst, der skal ændres:II.2.4. Beskrivelse af udbud
I stedet for:
I ’kategori 1 – Fast pris for gentagende analyser’ påtænkes udbudt indtægtsoptimeringsanalyser, hvor Aarhus Kommune ønsker at betale for en dataleverance system og/eller konsulentbistand til selv, at kunne udføre indtægtsoptimeringsanalyse på Aarhus Kommunes data og kunne gentage dette efterfølgende. Betalingen sker uanset om der findes fejl i data eller ej. I denne kategori bydes med fast pris i DKK som betaling for opgaveløsning.
Læses:
I ’kategori 1 – Fast pris for gentagende analyser’ påtænkes udbudt datakvalitetsanalyser, hvor Aarhus Kommune ønsker at betale for en dataleverance system og/eller konsulentbistand til selv, at kunne udføre datakvalitetssanalyse på Aarhus Kommunes data og kunne gentage dette efterfølgende. Betalingen sker uanset om der findes fejl i data eller ej. I denne kategori bydes med fast pris i DKK som betaling for opgaveløsning.
II.2. Beskrivelse
Placering af det tekst, der skal ændres:II.2.4. Beskrivelse af udbud
I stedet for:
I ´Kategori 2 – Fast pris for enkeltstående analyse’ påtænkes udbudt indtægtsoptimeringsanalyser, hvor Aarhus Kommune ønsker at betale for en enkeltstående indtægtsoptimeringsanalyse, som leverandøren udfører for Aarhus Kommune. Betalingen sker uanset om der findes fejl i data eller ej. I denne kategori bydes med fast pris i DKK som betaling for opgaveløsning.
Læses:
I ´Kategori 2 – Fast pris for enkeltstående analyse’ påtænkes udbudt datakvalitetsanalyser, hvor Aarhus Kommune ønsker at betale for en enkeltstående datakvalitetsanalyse, som leverandøren udfører for Aarhus Kommune. Betalingen sker uanset om der findes fejl i data eller ej. I denne kategori bydes med fast pris i DKK som betaling for opgaveløsning.
II.2. Beskrivelse
Placering af det tekst, der skal ændres:II.2.4. Beskrivelse af udbud
I stedet for:
I ’Kategori 3 – Variabel pris for gentagende analyser’ påtænkes udbudt indtægtsoptimeringsanalyser, hvor Aarhus Kommune ønsker at betale for en dataleverance system og/eller konsulentbistand til selv at kunne udføre indtægtsoptimeringsanalyse på Aarhus Kommunes data og kunne gentage dette efterfølgende. Betalingen sker kun hvis der findes fejl i data.
I denne kategori bydes med procentsats af værdien af fundne fejl som betaling for opgaveløsning.
I udbudsmaterialet vil fremgå en maksimalpris, således at betaling for opgaveløsning ikke kan overstige dette beløb uanset den samlede værdi af de fundne fejl.
Læses:
I ’Kategori 3 – Variabel pris for gentagende analyser’ påtænkes udbudt datakvalitetsanalyser, hvor Aarhus Kommune ønsker at betale for en dataleverance system og/eller konsulentbistand til selv at kunne udføre datakvalitetsanalyse på Aarhus Kommunes data og kunne gentage dette efterfølgende. Betalingen sker kun hvis der findes fejl i data.
I denne kategori bydes med procentsats af værdien af fundne fejl som betaling for opgaveløsning.
I udbudsmaterialet vil fremgå en maksimalpris, således at betaling for opgaveløsning ikke kan overstige dette beløb uanset den samlede værdi af de fundne fejl.
II.2. Beskrivelse
Placering af det tekst, der skal ændres:II.2.4. Beskrivelse af udbud
I stedet for:
I ’Kategori 4 – Variabel pris for enkeltstående analyse’ påtænkes udbudt indtægtsoptimeringsanalyser, hvor Aarhus Kommune ønsker at betale for en enkeltstående indtægtsoptimeringsanalyse, som leverandøren udfører for Aarhus Kommune. Betalingen sker kun hvis der findes fejl i data.
I denne kategori bydes med procentsats af værdien af fundne fejl som betaling for opgaveløsning.
I udbudsmaterialet vil fremgå en maksimalpris, således at betaling for opgaveløsning ikke kan overstige dette beløb uanset den samlede værdi af de fundne fejl.
Læses:
I ’Kategori 4 – Variabel pris for enkeltstående analyse’ påtænkes udbudt datakvalitetsanalyser, hvor Aarhus Kommune ønsker at betale for en enkeltstående datakvalitetsanalyse, som leverandøren udfører for Aarhus Kommune. Betalingen sker kun hvis der findes fejl i data.
I denne kategori bydes med procentsats af værdien af fundne fejl som betaling for opgaveløsning.
I udbudsmaterialet vil fremgå en maksimalpris, således at betaling for opgaveløsning ikke kan overstige dette beløb uanset den samlede værdi af de fundne fejl.
1
Placering af det tekst, der skal ændres:Udbudsbekendtgørelse del I.3) Kommunikation
I stedet for:
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: (URL):
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f42ca169-a5ba-4ca3-9e61-92d7f28556db/publicMaterial
Læses:
Aarhus Kommune har skiftet udbudssystem, hvorfor det dynamiske indkøbssystem fremover skal findes på følgende link: https://www.comdia.com/aarhus-kommune/tenderinformationshow.aspx?Id=126953&List=0
Yderligere oplysninger
Aarhus Kommune har skiftet udbudssystem, hvorfor det dynamiske indkøbssystem fremover skal findes på følgende link: https://www.comdia.com/aarhus-kommune/tenderinformationshow.aspx?Id=126953&List=0
Udbud af dynamisk indkøbssystem vedr. indtægtsoptimeringsanalyser- og leverancer
Aarhus Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
55133018
Rådhuspladsen 2
Aarhus C
8000
Danmark
Kontaktperson: Naheeb Bawar
Telefon: +45 41854127
E-mail: nahba@aarhus.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f42ca169-a5ba-4ca3-9e61-92d7f28556db/homepage
Del II: Genstand
Udbud af dynamisk indkøbssystem vedr. indtægtsoptimeringsanalyser- og leverancer
Aarhus Kommune ønsker korrekt registrering af data. Primært fordi data bruges, og de selvfølgelig derfor skal være korrekte, men også fordi ukorrekte data kan give kommunen merudgifter eller færreindtægter, end korrekt dataregistrering ville have gjort. Aarhus Kommune har allerede gennemført en række indtægtsoptimerings projekter, både internt og ved ekstern opgaveløsning. Konkret indenfor det sociale område og byggesagsbehandling. Gevinsterne henføres til mellemkommunale betalinger og kommunens udligning via Udligningslovens socioøkonomiske indeks, som ligger til grund for tilskudsberegningen ved udligning.
Udbud af dynamisk indkøbsystem vedr. indtægtsoptimeringsanalyser- og leverancer, er opdelt i 4 kategorier, se Bilag 2 - Systemets genstand.
- Kategori 1. Fast pris for gentagende analyser,
- Kategori 2. Fast pris for enkeltstående analyse,
- Kategori 3. Variabel pris for gentagende analyser "No Cure, No Pay" Model,
- Kategori 4. Variabel pris for enkeltstående analyse "No Cure, No Pay" Model.
Kategori 1 - Fast pris for gentagende analyser
Aarhus
I ’kategori 1 – Fast pris for gentagende analyser’ påtænkes udbudt indtægtsoptimeringsanalyser, hvor Aarhus Kommune ønsker at betale for en dataleverance system og/eller konsulentbistand til selv, at kunne udføre indtægtsoptimeringsanalyse på Aarhus Kommunes data og kunne gentage dette efterfølgende. Betalingen sker uanset om der findes fejl i data eller ej. I denne kategori bydes med fast pris i kroner som betaling for opgaveløsning.
Forlængelser besluttes når det dynamiske indkøbssystem har 6 måneders løbetid tilbage.
Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem findes i Del IV: Supplerende oplysninger, afsnit VI.3, yderligere oplysninger.
Kategori 2 - Fast pris for enkeltstående analyse
Aarhus
I ´Kategori 2 – Fast pris for enkeltstående analyse’ påtænkes udbudt indtægtsoptimeringsanalyser, hvor Aarhus Kommune ønsker at betale for en enkeltstående indtægtsoptimeringsanalyse, som leverandøren udfører for Aarhus Kommune. Betalingen sker uanset om der findes fejl i data eller ej. I denne kategori bydes med fast pris i kroner som betaling for opgaveløsning.
Forlængelser besluttes senest når det dynamiske indkøbssystem har 6 måneders løbetid tilbage.
Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem findes i Del IV: Supplerende oplysninger, afsnit VI.3, yderligere oplysninger.
Kategori 3 - Variabel pris for gentagende analyser "No Cure, No Pay" Model
Aarhus
I ’Kategori 3 – Variabel pris for gentagende analyser’ påtænkes udbudt indtægtsoptimeringsanalyser, hvor Aarhus Kommune ønsker at betale for en dataleverance system og/eller konsulentbistand til selv at kunne udføre indtægtsoptimeringsanalyse på Aarhus Kommunes data og kunne gentage dette efterfølgende. Betalingen sker kun hvis der findes fejl i data.
I denne kategori bydes med procentsats af værdien af fundne fejl som betaling for opgaveløsning.
I udbudsmaterialet vil fremgå en maksimalpris, således at betaling for opgaveløsning ikke kan overstige dette beløb uanset den samlede værdi af de fundne fejl.
Forlængelser besluttes når det dynamiske indkøbssystem har 6 måneders løbetid tilbage.
Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem findes i Del IV: Supplerende oplysninger, afsnit VI.3, yderligere oplysninger.
Kategori 4 - Variabel pris for enkeltstående analyse "No Cure, No Pay" Model
Aarhus
I ’Kategori 4 – Variabel pris for enkeltstående analyse’ påtænkes udbudt indtægtsoptimeringsanalyser, hvor Aarhus Kommune ønsker at betale for en enkeltstående indtægtsoptimeringsanalyse, som leverandøren udfører for Aarhus Kommune. Betalingen sker kun hvis der findes fejl i data.
I denne kategori bydes med procentsats af værdien af fundne fejl som betaling for opgaveløsning.
I udbudsmaterialet vil fremgå en maksimalpris, således at betaling for opgaveløsning ikke kan overstige dette beløb uanset den samlede værdi af de fundne fejl.
Forlængelser besluttes når det dynamiske indkøbssystem har 6 måneders løbetid tilbage.
Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem findes i Del IV: Supplerende oplysninger, afsnit VI.3, yderligere oplysninger.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger bedes i ESPD angive nøgletal for det seneste afsluttede regnskabsår.
Mindstekrav vedrørende økonomisk og finansiel kapacitet gælder for alle kategorier (1-4).
- Kategori 1. Fast pris for gentagende analyser,
- Kategori 2. Fast pris for enkeltstående analyse,
- Kategori 3. Variabel pris for gentagende analyser "No Cure, No Pay" Model,
- Kategori 4. Variabel pris for enkeltstående analyse "No Cure, No Pay" Model.
Aarhus Kommune accepterer kun ansøgning fra ansøgere, som:
- Har en positiv egenkapital,
- Har en soliditetsgrad på minimum 20%.
Aarhus Kommune accepterer kun ansøgning fra ansøgere, som:
— I ESPD angiver referencer for de betydeligste tilsvarende opgaver inden for det seneste år forud for ansøgningsfristen.
Tilsvarende opgaver skal forstås som opgaver, som: ”Dataleverance og/eller konsulentbistand til gentagende analyser” når der ansøges om optagelse til kategori 1&3, og ”Enkeltstående analyse udført af byder på eksternt tilgængelige data og/eller på baggrund af dataleverance” når der ansøges om optagelse til kategori 2&4,
— Opfylder alle mindstekrav i Bilag 1 - Krav til databehandlere.
Der skal angives minimum 2 referencer og maksimalt 5 referencer, indenfor hvert opgaveområde.
Der skal afgives minimum 2 referencer uanset om man ansøger om optagelse i en, eller begge kategorier inden for det pågældende opgaveområde.
Opgaveområde skal forstås som henholdsvis ”Dataleverance og/eller konsulentbistand til gentagende analyser” vedrørende kategori 1&3, og ”Enkeltstående analyse udført af byder på eksternt tilgængelige data og/eller på baggrund af dataleverance” vedrørende kategori 2&4. Se nærmere Bilag 2 (Systemets genstand).
Dataleverance og/eller konsulentbistand til gentagende analyser:
- Kategori 1. Fast pris for gentagende analyser,
- Kategori 3. Variabel pris for gentagende analyser "No Cure, No Pay" Model.
Enkeltstående analyse udført af byder på eksternt tilgængelige data og/eller på baggrund af dataleverance:
- Kategori 2. Fast pris for enkeltstående analyse,
- Kategori 4. Variabel pris for enkeltstående analyse "No Cure, No Pay" Model.
I ESPD angives dato for referencens afslutning i datofeltet.
Øvrige oplysninger vedrørende referencer, skal anføres i tekstfeltet i ESPD.
— En kort beskrivelse af opgaven,
— Ansøgerens rolle,
— Angivelse af kunden,
— Beløb modtaget,
— Evt. resultater.
I forbindelse med ansøgning om prækvalifikation til det dynamiske indkøbssystem, lægger Aarhus Kommune stor vægt på at ansøger herunder deres tekniske systemer opfylder kravene til databehandlere. Ved ansøgning til optagelse i det dynamiske indkøbssystem, skal ansøgere udfylde og returnere Bilag 1 – Krav til databehandlere. Aarhus Kommune accepterer kun ansøgning fra ansøger som opfylder alle mindstekrav i Bilag 1 – Krav til databehandlere.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem DIS.
1) Teknik:
Det dynamiske indkøbssystem, DIS, etableres på det elektroniske udbudssystem Ethics, der tilgås via Internettet. Ethics kan tilgås via PC fra alle almindelige webbrowsere.
Der stilles ikke nogen særlige tekniske krav for at tilgå Ethics, der derfor er åben for alle interesserede leverandører.
Spørgsmål omkring funktionaliteten i systemet rettes til Ethics support på tlf. 7022 7007 eller mail info@innovasion.dk
2) Tilmelding til DIS:
Et dynamisk indkøbssystem er en indkøbsmetode iht. udbudslovens § 101, og etablering af systemet skal derfor i udbud, efter udbudsproceduren begrænset udbud.
Det dynamisk indkøbssystem er opdelt i 4 kategorier, og til alle kategorier er der stillet egnethedskrav. Egnethedskrav er de krav, der stilles til leverandørerne for, at de kan blive optaget i kategorierne på systemet.
2.1. Udbud af DIS
Når DIS etableres via udbud, foregår det som begrænset udbud, hvor alle de leverandører, der lever op til de stillede egnethedskrav og ikke omfattet af de obligatorisk udelukkelsesgrunde, gives adgang til systemet efter udløbet af fristen for ansøgning, og efter at ordregiver har færdigbehandlet de modtagne ansøgninger. Der skal ikke afgives tilbud i forbindelse med etableringen af et DIS, idet tilbud først afgives i forbindelse med afholdelse af miniudbud efter DIS-etablering i Ethics. I forbindelse med det udbud, der gennemføres for at etablere systemet, skal tilbudsgiverne således udfylde et ESPD-dokument, samt Bilag 1- Krav til databehandler og aflevere dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD-dokumentet.
2.2. Efterfølgende optag af leverandører
DIS er åben for optag af egnede leverandører i hele systemets levetid, også efter udbuddets afslutning. Hvis en leverandør lever op til de stillede egnethedskrav har leverandøren, i hele systemets levetid, fri adgang til at blive optaget i systemet. Anmodning om optagelse sker, ved at ansøgerne går ind på https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f42ca169-a5ba-4ca3-9e61-92d7f28556db/publicMaterial og herefter ansøger om optagelse via selve systemet. Der skal i forbindelse med ansøgning om optagelse afleveres udfyldt ESPD og Bilag 1- Krav til databehandler (som findes i systemet) samt dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD-dokumentet (hvilket for danske tilbudsgivere vil sige en serviceattest).
3) Omkostninger / forpligtelser som leverandør på DIS:
Det er gratis for leverandørerne at være optaget på DIS, og det er frit for leverandøren, om denne ønsker at forblive leverandør på DIS i hele systemets levetid, eller om leverandøren på et tidspunkt ønsker at træde ud af systemet. Såfremt en leverandør i løbet af systemets levetid ikke længere lever op til egnethedskravene eller bliver omfattet af en udelukkelsesgrund, vil leverandøren blive udelukket af systemet. I så fald vil det være muligt for leverandøren at anmode om genoptagelse på systemet, når leverandøren igen lever op til egnethedskravene eller ikke længere er omfattet af den pågældende udelukkelsesgrund.
Leverandøren er altid forpligtet til at levere et opdateret ESPD-dokument og/eller fornyet dokumentation på ordregivers anmodning.
4) Hvordan foretager man konkrete indkøb gennem DIS?
Ordregiver vil, når et konkret indkøb skal foretages via DIS, afholde et miniudbud for alle de leverandører, der er optaget i den kategori, som ordregiver ønsker at handle inden for. Når man som leverandør er optaget i DIS vil man få besked hver gang, der oprettes et miniudbud inden for en af de kategorier, man er optaget i. Disse miniudbud har man som leverandør mulighed for at byde på gennem systemet, og hvis man er den leverandør, der har afgivet det bedste tilbud i henhold til det eller de tildelingskriterier, der er beskrevet i forbindelse med miniudbuddet, vil man få tildelt ordren.
Alle processer foregår elektronisk og gennem udbudssystemet Ethics.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Angår klagen overtrædelser af tilbudsloveneller udbudslovens § § 191 og 192, regnes klagefristen på 45 kalenderdage fra dagen efter ordregiverensunderretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, IIIog § § 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til Klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverensunderretning om tildelingsbeslutningen.
Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til Klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være indgivet til Klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk