Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Socialstyrelsen
Opdateringer
I.2)
I stedet for:
Kontrakten omfatter fælles udbud: Nej
Læses:
Kontrakten omfatter fælles udbud: Ja
II.2.4)
I stedet for:
Institutionerne på rammeaftalen er ikke forpligtede til at gennemføre indkøb af omfattede Konsulentydelser via rammeaftalen, ligesom de leverandører, som tildeles en rammekontrakt, ikke er forpligtede til at afgive tilbud på samtlige opgaver som udbydes via rammeaftalen.
Parallelt med udbud af denne rammeaftale udbydes der ved selvstændigt udbud en anden Rammeaftale om konsulentydelser til afdækning, analyse og evaluering (Delaftale 2). Rammeaftalen giver mulighed for at udbyde opgaver, som indeholder ydelser omfattet af Begge delaftaler, på den af rammeaftalerne, som dækker ydelser med den samlet set største Værdi. Tilbudsgivere på delaftale 1 skal således bekræfte at have rådighed over
Kompetencer til også at løse opgaver omfattet af delaftale 2, men et tilbud på delaftale 1 skal ikke i øvrigt omfatte løsningen af opgaver på delaftale 2.
Læses:
Ydelsesbeskrivelse for delaftale 1
Screening, modning, afprøvning, udbredelse og forankring af redskaber, metoder og indsatser indenfor social- og børneområdet til brug for oplæg til den politiske beslutningsproces og i forbindelse med løsningen af opgaver på myndigheds- og udførerniveau.
Disse ydelser kan bl.a. være af følgende art:
- Modning af nye redskaber, metoder og indsatser,
- Screening og afprøvning af lovende praksis samt videns – eller evidensbaserede redskaber, metoder og indsatser,
- Implementering, udbredelse og forankring af redskaber, metoder og indsatser,
- Udarbejdelse af materiale til brug for udbredelse, implementering og forankring samt til bredere formidling, herunder på digitale platforme, af opnåede resultater,
- Udvikling og gennemførelse af kompetenceudvikling af medarbejdere og ledelse gennem træning, uddannelsesforløb mv. i eksisterende eller nye redskaber, indsatser og metoder,
- Formidling af viden på social- og børneområdet.
Institutionerne på rammeaftalen er ikke forpligtede til at gennemføre indkøb af omfattede
Konsulentydelser via rammeaftalen, ligesom de leverandører, som tildeles en rammekontrakt,
Ikke er forpligtede til at afgive tilbud på samtlige opgaver som udbydes via rammeaftalen.
Parallelt med udbud af denne rammeaftale udbydes der ved selvstændigt udbud en anden
Rammeaftale om konsulentydelser til afdækning, analyse og evaluering (Delaftale 2).
Rammeaftalen giver mulighed for at udbyde opgaver, som indeholder ydelser omfattet af
Begge delaftaler, på den af rammeaftalerne, som dækker ydelser med den samlet set største
Værdi. Tilbudsgivere på delaftale
VI.2)
I stedet for:
Læses:
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3)
I stedet for:
Socialstyrelsen gennemfører et orienteringsmøde om udbuddet torsdag d. 1.3.2018, kl. 13.30-ca. 15.
Læses:
1) Det planlagte orienteringsmøde d. 1.3. 2018 blev aflyst. Der afholdes i stedet et orienteringsmøde torsdag d. 8.3. kl. 13:00 - 14.30 hos Socialstyrelsen, Edisonsvej 1, 5000 Odense C. Henvendelse i receptionen. Der vil være mulighed for at følge orienteringsmødet pr. video for op til 21 leverandører, dog uden mulighed for at stille spørgsmål. Tilmelding til mødet og ønske om at kunne følge mødet pr. video sendes til Tanja Kristensen tbkr@socialstyrelsen.dk.
Udskydelsen af orienteringsmødet medfører ikke at fristen for aflevering af tilbud mandag d. 16.4.2018 kl. 12.00 ændres;
2) Der er foretaget en præcisering i udbudsbetingelserne om at den i bilag A – Validerede måleredskaber (bilag til bilag C til udbudsbetingelserne) anførte nettoliste over evalueringsmetoder har karakter af et mindstekrav, som tilbudsgiver skal tage højde for i erklæring vedr. fornødne kompetencer i forhold til delaftale 2. Enkelte andre bilag er tilrettet sprogligt og teknisk jfr. beskrivelsen af de nye versioner af dokumenterne.
Rammeaftale om konsulentydelser på børne- og socialområdet - Delaftale 1
Socialstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
26144698
Edisonsvej 1
Odense C
5000
Danmark
Kontaktperson: Jens Ole Melsen
Telefon: +45 41932435
E-mail: jom@socialstyrelsen.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/81329990.aspx
Internetadresse for køberprofilen: https://socialstyrelsen.dk/
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
Kontaktperson: danmark@mercell.dk eller tlf. 63133702
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/81329990.aspx
Del II: Genstand
Rammeaftale om konsulentydelser på børne- og socialområdet - Delaftale 1
Socialstyrelsen udbyder rammeaftale om konsulentydelser til Socialstyrelsen, Børne- og Socialministeriets departement og Statsforvaltningen vedr. udvikling, afprøvning og udbredelse af metoder og viden på børne- og socialområdet (delaftale1).
Der er tale om en rammeaftale, som Socialstyrelsen ønsker at indgå med 6 leverandører for en treårig periode med start 1.8.2018. Rammeaftalen kan forlænges med yderligere et år.
Rammeaftalen indgås på baggrund af vurdering af kvalitet og tilbudte maksimale timepriser for 5 faste konsulent/medarbejderkategorier i de modtagne tilbud. Leveranceaftaler vil blive indgået via miniudbud, hvor tildelingskriterierne er kvalitet, konsulentteams kompetencer og samlet pris.
Institutionerne på rammeaftalen er ikke forpligtede til at gennemføre indkøb af omfattede konsulentydelser via rammeaftalen, ligesom de leverandører, som tildeles en rammekontrakt, ikke er forpligtede til at afgive tilbud på samtlige opgaver som udbydes via rammeaftalen.
Parallelt med udbud af denne rammeaftale udbydes der ved selvstændigt udbud en anden rammeaftale om konsulentydelser til afdækning, analyse og evaluering (Delaftale 2) Rammeaftalen giver mulighed for at udbyde opgaver, som indeholder ydelser omfattet af begge delaftaler, på den af rammeaftalerne, som dækker ydelser med den samlet set største værdi. Tilbudsgivere på delaftale 1 skal således bekræfte at have rådighed over kompetencer til også at løse opgaver omfattet af delaftale 2, men et tilbud på delaftale 1 skal ikke i øvrigt omfatte løsningen af opgaver på delaftale 2.
Mulighed for forlængelse med 12 måneder.
I miniudbud på rammeaftalen kan der indgå op til 2 optioner.
Ud over Socialstyrelsen kan rammeaftalen benyttes af Børne- og Socialministeriets departement og af Statsforvaltningen ved indkøb af konsulentydelser. Institutionerne på rammeaftalen er ikke forpligtede til at gøre brug af rammeaftalen ved indkøb af konsulentydelser, ligesom de leverandører, som tildeles rammekontrakt ikke er forpligtede til at afgive tilbud på samtlige opgaver, som udbydes.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der stilles i dette udbud krav om, at tilbudsgiver i det seneste disponible årsregnskab har positiv egenkapital.
Tilbudsgiver skal i ESPD (elektronisk skema i udbudssystemet) bekræfte at opfylde dette mindstekrav.
Hvis tilbud afgives af en sammenslutning af tilbudsgivere, gælder mindstekravet i forhold til hver tilbudsgiver, som hver især skal bekræfte at opfylde mindstekravet i en selvstændig ESPD.
Hvis tilbudsgiver i tilbuddet støtter sig på en anden enheds økonomiske eller finansielle kapacitet, skal denne enhed, som en del af tilbuddet, i en selvstændig ESPD bekræfte at leve op til mindstekravet.
6.5. "Teknisk og faglig kapacitet".
Der stilles i dette udbudet mindstekrav om at tilbudsgiver selv, eller en støttende enhed, som tilbudsgiver baserer sit tilbud på, har rådighed over de fornødne kompetencer, til også at kunne levere ydelser omfattet af delaftale 2. Ydelsesbeskrivelsen for delaftale 2 er til brug for dette formål vedlagt som bilag A til udbudsbetingelserne.
Der er tale om et mindstekrav, som tilbudsgiver skal opfylde. Tilbudsgiver eller evt. støttende enhed skal i ESPD bekræfte at opfylde dette mindstekrav. I forbindelse med indhentelse af dokumentation fra de tilbudsgivere, som Socialstyrelsen har til hensigt at indgå rammekontrakt med, vil tilbudsgiver skulle udarbejde en kortfattet beskrivelse af de kompetencer, som er til rådighed i forhold til løsning af opgavetyper omfattet af delaftale 2 med udgangspunkt i bilag 2 til rammekontrakten. Besvarelsen heraf vil ikke indgå i tilbudsvurderingen.
Udbudsmaterialet er vedlagt udkast til rammekontrakt med bilag, herunder beskrivelse af procedurer for gennemførelse af miniudbud af opgaver på rammeaftalen.
Del IV: Procedure
Socialstyrelsen, Edisonsvej 1, 5000 Odense C.
Tilbudsgivere har ikke adgang til at deltage ved tilbudsåbningen.
Del VI: Supplerende oplysninger
Socialstyrelsen gennemfører et orienteringsmøde om udbuddet torsdag d. 1. marts kl. 13.30 - ca. 15 på adressen Edisonsvej 1, 5000 Odense C. Tilmelding af deltagere kan ske til Tanja Kristensen tbkr@socialstyrelsen.dk. Informationsmødet er varslet i forhåndsmeddelelse udsendt 18.2.2018 (2018/ S030-065218).
Tilbudsgiver skal udfylde ESPD, som foreløbig dokumentation i forhold til udelukkelsesgrunde og krav til økonomisk og faglig formåen. Det bemærkes at den frivillige udelukkelsesgrund i ved offentlig gæld under 100.000 kr. jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 7 ikke er gældende for udbuddet. De tilbudsgiver, som Socialstyrelsen har til hensigt at tildele rammekontrakt, skal fremsende dokumentation for oplysningerne, som de har givet i ESPD.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk