Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=192432&B=HOVEDSTADEN
Udbyder
Region Hovedstaden
Opdateringer
Udbuddet aflyses, da Ordregiver ikke har modtaget nogen bud. Der overgås til udbud med forhandling, efter fremgangsmåden i Udbudslovens §80, stk.5.
I overensstemmelse hermed offentliggør Ordregiver ikke en ny Udbudsbekendtgørelse, idet udbuddet med forhandling efter fremgangsmåden i Udbudslovens §80, stk.5. omfatter alle egnede tilbudsgivere fra oprindeligt udbud med forhandling.
Ved overgangen til udbud med forhandling efter fremgangsmåden i Udbudslovens §80, stk.5. udgår optionen: Nyt Radiokommunikationssystem til Region Midtjylland og optionen: Fælles digitalt Voice-log system for telefoni og radio, Region Midtjylland.
Nyt Radiokommunikationssystem til 112-AMK-Vagtcentralen i Region Hovedstaden
Region Hovedstaden
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
29190623
Kongens Vænge 2
Hillerød
3400
Danmark
Kontaktperson: Boris Van Dijk
Telefon: +45 38665808
E-mail: boris.van.dijk@regionh.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.regionh.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/66963
Viborg
8800
Danmark
E-mail: kontakt@regionmidtjylland.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rm.dk
Del II: Genstand
Nyt Radiokommunikationssystem til 112-AMK-Vagtcentralen i Region Hovedstaden.
Region Hovedstaden udbyder et nyt Radiokommunikationssystem til 112-AMK-Vagtcentralen i Region Hovedstaden, inklusiv uddannelse af Vagtcentralens personale samt vedligeholdelse og support af Radiokommunikationssystemet.
Indenfor Region Hovedstaden geografiske område,
Med et stigende antal opgaver på vagtcentralerne, og med specielt 112-AMK-Vagtcentralens centrale og beredskabskoordinerende rolle i beredskabssituationer, er der behov for mere fleksibelt at kunne varetage den digitale radiokommunikation mellem flere af regionens lokationer. Dette er imidlertid ikke muligt med Region Hovedstadens nuværende system, hvorfor regionen ønsker et standardsystem tilpasset Region Hovedstadens behov. Systemet skal kunne understøtte behovet med følgende forretningsbegrundelse:
— At opfylde beredskabsmæssige krav om, at regionen skal kunne opretholde radiokommunikation i en beredskabssituation.
— At udvide radiosystemets kapacitet både i daglig produktion og beredskabssituation med flere radiokanaler og radiogrupper og derigennem imødekomme den stigende arbejdsmængde i vagtcentralerne.
— At etablere en mere smidig løsning hvor voice-logning bliver gjort fælles og digital.
— At sikre en smidig løsning, der kan skaleres op i særlige beredskabssituationer.
— At sikre at der kan foretages radiokommunikation fra to vagtcentraler på samme tid.
Den udbudte anskaffelse omfatter:
— et redundant digitalt radiokommunikationssystem til 112-AMK-Vagtcentralen
— et fælles digitalt voice log system til telefoni og radio, udbudt som option
— samme radiokommunikationsløsning til Region Midtjylland, udbudt som option og
— et fælles digitalt voice log system til telefoni og radio til Region Midtjylland, udbudt som option.
I henhold til udbudsmaterialets prækvalifikationsbetingelser og ESPD.
Option: Fælles digitalt Voice-log system for telefoni og radio, Region Hovedstaden
Option: Nyt Radiokommunikationssystem til Region Midtjylland
Option: Fælles digitalt Voice-log system for telefoni og radio, Region Midtjylland.
Ordregiver har valgt ikke at opdele kontrakten i henhold til Udbudslovens § 49, stk. 2 om opdeling i delkontrakter (opdel-eller-forklar-princippet), idet det vurderes, at de udbudte ydelser mest hensigtsmæssigt varetages af samme leverandør.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
I henhold til udbudsmaterialets prækvalifikationsbetingelser og ESPD. Se venligst under punkt VI.3) »Yderligere oplysninger«.
I henhold til udbudsmaterialets prækvalifikationsbetingelser og ESPD, Se venligst under punkt VI.3) »Yderligere oplysninger«.
I henhold til udbudsmaterialets prækvalifikationsbetingelser og ESPD, Se venligst under punkt VI.3) »Yderligere oplysninger«.
I henhold til udbudsmaterialets prækvalifikationsbetingelser og ESPD, Se venligst under punkt VI.3) »Yderligere oplysninger«.
Kontrakten er en offentlig kontrakt.
Kontraktvilkår i henhold til udbudsmaterialet.
Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse for kontraktens gennemførelse og udpege en fælles befuldmægtiget blandt de solidarisk hæftende deltagere.
Kontrakten forventes at træde i kraft den 28.2.2018 jf. punkt II.2.7)
Aftaleleverandøren kan med et skriftligt varsel på 12 måneder opsige vedligeholdelsesordningen, dog tidligst til udløb 4 år efter overtagelsesdagen. Kunden kan med et skriftligt varsel på 6 måneder opsige vedligeholdelsesordningen, dog tidligst til udløb 1 år efter overtagelsesdagen, med mindre andet udtrykkeligt et angivet i udbudsmaterialet, bilag 7, Vedligeholdelse og Support.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
De frivillige udelukkelsesgrunde finder anvendelse, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 1-7.
Virksomheder, der ønsker at deltage i udbudsprocessen, skal først anmode om deltagelse ved gennemførsel af en prækvalifikation.
En ansøger skal som en del af sin anmodning om prækvalifikation, aflevere et »Standardformular for det fælleseuropæiske udbudsdokument«, (ESPD), hvori ansøgeren skal afgive erklæringer i forbindelse med egnethed og udvælgelse jf. udbudsbekendtgørelsens, Del III.1)-III.1.2) og III. 1.3)
Prækvalifikationsbetingelserne og ESPD samt det øvrige udbudsmateriale er tilgængeligt via det internetbaserede eSourcing-system Complete Tender Management i regi af Ordregivers udbudssystem — EU-Supply, hvorfra udbudsmaterialet, herunder prækvalifikationsbetingelser og ESPD, kan downloades ved at anvende det anviste link jf. punkt 1.3) Kommunikation: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=191513&B=HOVEDSTADEN
Fristen i punkt IV.2.2) »Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse« er fristen for modtagelse af anmodning om prækvalifikation. Fristen for modtagelse af indledende — og endeligt tilbud, fastsættes i udbudsmaterialet.
I overensstemmelse med udbudsloven vil Region Hovedstaden indlede en forhandling med de prækvalificerede ansøgere, som har fremsendt et indledende tilbud. Region Hovedstaden forbeholder sig dog ret til jf. punkt IV.1.5), at tildele kontrakten på grundlag af det indledende tilbud uden gennemførelse forhandlinger, såfremt de indledende tilbud er konditionsmæssige. Formålet med forhandlingerne, er at få præciserede kravspecifikationen m.v. og eventuelt med tilpasninger af udbudsmaterialet, dels at tilbudsgiverne får adgang til optimere deres tilbud samt at sikre at tilbudsgivere kan afgive konditionsmæssige tilbud. Ethvert tilbud, der indleveres til tiden, kan deltage i den efterfølgende forhandling i det alle prækvalificerede tilbudsgivere vil blive inviteret, uanset om de indledende tilbud i øvrigt er konditionsmæssige. Det forventes, at der afholdes 1 forhandlingsrunde med op til 2 møder. Ordregiver forbeholder sig dog retten til at afholde en yderligere forhandlingsrunde, hvis dette viser sig nødvendigt eller formålstjenligt. Deltagerne vil ikke modtage honorar for deltagelse i udbudsforretningen samt tilbudsgivers omkostninger forbundet med at afgive forhandlingstilbud eller endeligt tilbud under nærværende udbud er Ordregiver uvedkommende.
Hvis ansøger baserer sig på andre enheders faglige erfaringer vedrørende udførelsen af konkrete dele af leverancerne, skal de pågældende konkrete dele af leverancerne udføres af den enhed, som ansøgeren baserer sin anmodning på, jf. udbudslovens § 144, stk. 3.
Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter ovennævnte erklæringer.
Hvis ansøger baserer sig på andre enheders tekniske og faglige formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber eller referencer), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter ovennævnte erklæringer.
Hver ansøger kan alene indgive 1 ansøgning om prækvalifikation. Såfremt samme juridiske enhed er en del af flere ansøgere, f.eks. selv indgiver egen ansøgning, men samtidig indgår som deltager i et konsortium eller anden form for sammenslutning, skal ansøgerne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud.
Tilbudsgivere skal være opmærksom på, at tilbudt radiokommunikationssystem skal være »SINE« certificeret senest den 1.2.2018.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk
Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark
Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark
Danmark
Klage skal indgives til klagenævnet inden bestemte frister.
En virksomheds klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. lovens § 7, stk. 1.
Øvrige klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage fra dagen efter offentliggørelsen af Ordregivers bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, eller hvis der er tale om rammeaftale, inden 6 måneder fra Ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem Ordregiveren vil indgå kontrakt med. Mere udførlig beskrivelse findes på klagenævnet for Udbuds hjemmeside: https://erhvervsstryelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://wwwkfst.dk