23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 177-362016
Offentliggjort
15.09.2017
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Region Hovedstaden

Opdateringer

Annullering
(25.01.2018)

Udbuddet aflyses, da Ordregiver ikke har modtaget nogen bud. Der overgås til udbud med forhandling, efter fremgangsmåden i Udbudslovens §80, stk.5.
I overensstemmelse hermed offentliggør Ordregiver ikke en ny Udbudsbekendtgørelse, idet udbuddet med forhandling efter fremgangsmåden i Udbudslovens §80, stk.5. omfatter alle egnede tilbudsgivere fra oprindeligt udbud med forhandling.
Ved overgangen til udbud med forhandling efter fremgangsmåden i Udbudslovens §80, stk.5. udgår optionen: Nyt Radiokommunikationssystem til Region Midtjylland og optionen: Fælles digitalt Voice-log system for telefoni og radio, Region Midtjylland.

Nyt Radiokommunikationssystem til 112-AMK-Vagtcentralen i Region Hovedstaden


Region Hovedstaden

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Hovedstaden
29190623
Kongens Vænge 2
Hillerød
3400
Danmark
Kontaktperson: Boris Van Dijk
Telefon: +45 38665808
E-mail: boris.van.dijk@regionh.dk
NUTS-kode: DK01

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.regionh.dk/

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/66963

I.1) Navn og adresser
Region Midtjylland
Viborg
8800
Danmark
E-mail: kontakt@regionmidtjylland.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.rm.dk

I.2) Fælles udbud
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=192432&B=HOVEDSTADEN
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=192432&B=HOVEDSTADEN
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Nyt Radiokommunikationssystem til 112-AMK-Vagtcentralen i Region Hovedstaden.

Sagsnr.: 17022946
II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Region Hovedstaden udbyder et nyt Radiokommunikationssystem til 112-AMK-Vagtcentralen i Region Hovedstaden, inklusiv uddannelse af Vagtcentralens personale samt vedligeholdelse og support af Radiokommunikationssystemet.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
NUTS-kode: DK01
Hovedudførelsessted:

Indenfor Region Hovedstaden geografiske område,

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Med et stigende antal opgaver på vagtcentralerne, og med specielt 112-AMK-Vagtcentralens centrale og beredskabskoordinerende rolle i beredskabssituationer, er der behov for mere fleksibelt at kunne varetage den digitale radiokommunikation mellem flere af regionens lokationer. Dette er imidlertid ikke muligt med Region Hovedstadens nuværende system, hvorfor regionen ønsker et standardsystem tilpasset Region Hovedstadens behov. Systemet skal kunne understøtte behovet med følgende forretningsbegrundelse:

— At opfylde beredskabsmæssige krav om, at regionen skal kunne opretholde radiokommunikation i en beredskabssituation.

— At udvide radiosystemets kapacitet både i daglig produktion og beredskabssituation med flere radiokanaler og radiogrupper og derigennem imødekomme den stigende arbejdsmængde i vagtcentralerne.

— At etablere en mere smidig løsning hvor voice-logning bliver gjort fælles og digital.

— At sikre en smidig løsning, der kan skaleres op i særlige beredskabssituationer.

— At sikre at der kan foretages radiokommunikation fra to vagtcentraler på samme tid.

Den udbudte anskaffelse omfatter:

— et redundant digitalt radiokommunikationssystem til 112-AMK-Vagtcentralen

— et fælles digitalt voice log system til telefoni og radio, udbudt som option

— samme radiokommunikationsløsning til Region Midtjylland, udbudt som option og

— et fælles digitalt voice log system til telefoni og radio til Region Midtjylland, udbudt som option.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 18 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 28/02/2018
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

I henhold til udbudsmaterialets prækvalifikationsbetingelser og ESPD.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option: Fælles digitalt Voice-log system for telefoni og radio, Region Hovedstaden

Option: Nyt Radiokommunikationssystem til Region Midtjylland

Option: Fælles digitalt Voice-log system for telefoni og radio, Region Midtjylland.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Ordregiver har valgt ikke at opdele kontrakten i henhold til Udbudslovens § 49, stk. 2 om opdeling i delkontrakter (opdel-eller-forklar-princippet), idet det vurderes, at de udbudte ydelser mest hensigtsmæssigt varetages af samme leverandør.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

I henhold til udbudsmaterialets prækvalifikationsbetingelser og ESPD. Se venligst under punkt VI.3) »Yderligere oplysninger«.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

I henhold til udbudsmaterialets prækvalifikationsbetingelser og ESPD, Se venligst under punkt VI.3) »Yderligere oplysninger«.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

I henhold til udbudsmaterialets prækvalifikationsbetingelser og ESPD, Se venligst under punkt VI.3) »Yderligere oplysninger«.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

I henhold til udbudsmaterialets prækvalifikationsbetingelser og ESPD, Se venligst under punkt VI.3) »Yderligere oplysninger«.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Kontrakten er en offentlig kontrakt.

Kontraktvilkår i henhold til udbudsmaterialet.

Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse for kontraktens gennemførelse og udpege en fælles befuldmægtiget blandt de solidarisk hæftende deltagere.

Kontrakten forventes at træde i kraft den 28.2.2018 jf. punkt II.2.7)

Aftaleleverandøren kan med et skriftligt varsel på 12 måneder opsige vedligeholdelsesordningen, dog tidligst til udløb 4 år efter overtagelsesdagen. Kunden kan med et skriftligt varsel på 6 måneder opsige vedligeholdelsesordningen, dog tidligst til udløb 1 år efter overtagelsesdagen, med mindre andet udtrykkeligt et angivet i udbudsmaterialet, bilag 7, Vedligeholdelse og Support.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 12/10/2017
Tidspunkt: 23:59
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 18/10/2017
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

De frivillige udelukkelsesgrunde finder anvendelse, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 1-7.

Virksomheder, der ønsker at deltage i udbudsprocessen, skal først anmode om deltagelse ved gennemførsel af en prækvalifikation.

En ansøger skal som en del af sin anmodning om prækvalifikation, aflevere et »Standardformular for det fælleseuropæiske udbudsdokument«, (ESPD), hvori ansøgeren skal afgive erklæringer i forbindelse med egnethed og udvælgelse jf. udbudsbekendtgørelsens, Del III.1)-III.1.2) og III. 1.3)

Prækvalifikationsbetingelserne og ESPD samt det øvrige udbudsmateriale er tilgængeligt via det internetbaserede eSourcing-system Complete Tender Management i regi af Ordregivers udbudssystem — EU-Supply, hvorfra udbudsmaterialet, herunder prækvalifikationsbetingelser og ESPD, kan downloades ved at anvende det anviste link jf. punkt 1.3) Kommunikation: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=191513&B=HOVEDSTADEN

Fristen i punkt IV.2.2) »Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse« er fristen for modtagelse af anmodning om prækvalifikation. Fristen for modtagelse af indledende — og endeligt tilbud, fastsættes i udbudsmaterialet.

I overensstemmelse med udbudsloven vil Region Hovedstaden indlede en forhandling med de prækvalificerede ansøgere, som har fremsendt et indledende tilbud. Region Hovedstaden forbeholder sig dog ret til jf. punkt IV.1.5), at tildele kontrakten på grundlag af det indledende tilbud uden gennemførelse forhandlinger, såfremt de indledende tilbud er konditionsmæssige. Formålet med forhandlingerne, er at få præciserede kravspecifikationen m.v. og eventuelt med tilpasninger af udbudsmaterialet, dels at tilbudsgiverne får adgang til optimere deres tilbud samt at sikre at tilbudsgivere kan afgive konditionsmæssige tilbud. Ethvert tilbud, der indleveres til tiden, kan deltage i den efterfølgende forhandling i det alle prækvalificerede tilbudsgivere vil blive inviteret, uanset om de indledende tilbud i øvrigt er konditionsmæssige. Det forventes, at der afholdes 1 forhandlingsrunde med op til 2 møder. Ordregiver forbeholder sig dog retten til at afholde en yderligere forhandlingsrunde, hvis dette viser sig nødvendigt eller formålstjenligt. Deltagerne vil ikke modtage honorar for deltagelse i udbudsforretningen samt tilbudsgivers omkostninger forbundet med at afgive forhandlingstilbud eller endeligt tilbud under nærværende udbud er Ordregiver uvedkommende.

Hvis ansøger baserer sig på andre enheders faglige erfaringer vedrørende udførelsen af konkrete dele af leverancerne, skal de pågældende konkrete dele af leverancerne udføres af den enhed, som ansøgeren baserer sin anmodning på, jf. udbudslovens § 144, stk. 3.

Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter ovennævnte erklæringer.

Hvis ansøger baserer sig på andre enheders tekniske og faglige formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber eller referencer), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD, som omfatter ovennævnte erklæringer.

Hver ansøger kan alene indgive 1 ansøgning om prækvalifikation. Såfremt samme juridiske enhed er en del af flere ansøgere, f.eks. selv indgiver egen ansøgning, men samtidig indgår som deltager i et konsortium eller anden form for sammenslutning, skal ansøgerne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud.

Tilbudsgivere skal være opmærksom på, at tilbudt radiokommunikationssystem skal være »SINE« certificeret senest den 1.2.2018.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark
Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark
Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark
Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage skal indgives til klagenævnet inden bestemte frister.

En virksomheds klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. lovens § 7, stk. 1.

Øvrige klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage fra dagen efter offentliggørelsen af Ordregivers bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, eller hvis der er tale om rammeaftale, inden 6 måneder fra Ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem Ordregiveren vil indgå kontrakt med. Mere udførlig beskrivelse findes på klagenævnet for Udbuds hjemmeside: https://erhvervsstryelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://wwwkfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
12/09/2017

Send til en kollega

0.048