23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 171-307323
Offentliggjort
06.09.2016

Udbyder

Region Sjælland

Opdateringer

Annullering
(09.12.2016)

Dokumentationskrav er beskrevet i denne bekendtgørelse. Vindende tilbudsgiver skal også fremlægge dokumentation for at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 og 3, og § 137, stk. 1, nr. 2 eller 7.
Ordregiver har valgt ikke at opdele kontrakten i henhold til Udbudslovens § 49, idet det vurderes, at der er en sådan naturlig sammenhæng mellem de udbudte ydelser, at de mest hensigtsmæssigt varetages af samme leverandør.

OnBase: opgradering, integration og support og vedligeholdelse


Region Sjælland

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Sjælland
29190658
Alléen 15
Sorø
4180
Danmark
Kontaktperson: Niels-Christian Taanum
E-mail: cht@regionsjaelland.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.regionsjaelland.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/137394

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=170820&B=RS
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=170820&B=RS
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

OnBase: opgradering, integration og support og vedligeholdelse.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
48000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Region Sjælland udbyder en opgradering af regionens eksisterende OnBase-løsning samt integration til Sundhedsplatformen og efterfølgende support og vedligeholdelse. Udbuddet indeholder desuden optioner på en række funktionalitetsforbedringer og licenser. Udbuddet indeholder også option på at Region Hovedstaden kan indgå en tilsvarende kontrakt om opgradering, integration til Sundhedsplatformen samt support og vedligeholdelse.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72000000
72200000
72250000
72600000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

 

Region Sjælland.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Region Sjælland udbyder en opgradering af regionens eksisterende OnBase-løsning samt integration til Sundhedsplatformen og efterfølgende support og vedligeholdelse. Udbuddet indeholder desuden optioner på en række funktionalitetsforbedringer og licenser. Udbuddet indeholder også option på at Region Hovedstaden kan indgå en tilsvarende kontrakt om opgradering, integration til Sundhedsplatformen samt support og vedligeholdelse.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Kontrakten kan forlænges 3 gange á 12 måneder.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Såfremt mere end 3 ansøgere opfylder mindstekravene for prækvalifikation vil udvælgelsen ske på baggrund af de mest relevante referencer i forhold til den udbudte opgave.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Option 1: Sitelicens

Option 2: Scanningslicens

Option 3: Workflowlicens 1-20 brugere

Option 4: Workflowlicens 21-50 brugere

Option 5: Licens til 100 samtidige brugere

Option 6: Licens til 300 samtidige brugere

Option 7: OCR-genkendelse

Option 8: Stregkodegenkendelse

Option 9: Import af pdf-filer

Option 10: Automatisk sletning af dokumenter

Option 11: Søgning efter ord eller vendinger

Option 12: Udlevering af dokumenter

Option 13: Sammenhæng mellem filer

Option 14: Uddannelse af Kundens medarbejdere

Option 15: Kundens deltagelse på brugerkonference

Option 16: Angivelse af CPR-nr.

Option 17: Integration til mobile enheder

Option 18: Elektronisk signatur

Option 19: Design af brugergrænseflader til importeret data

Option 20: Region Hovedstaden — opgradering og integration uden support og vedligeholdelse

Option 21: Region Hovedstaden — opgradering og integration med support og vedligeholdelse

Option 22: Region Hovedstaden: Import af Outlook-filer.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

For det seneste afsluttede regnskabsår skal ansøger give oplysning om følgende:

— Ansøgers samlede årsomsætning, jf. ESPD-dokumentet pkt. IV.B.1a

— Ansøgers egenkapital (Ultimo året), jf. ESPD-dokumentet pkt. IV.B.4.

Såfremt der er sket væsentlige ændringer i ansøgers økonomiske situation siden seneste regnskabsaflæggelse, skal ansøger oplyse herom, jf. ESPD-dokumentet pkt. IV.B.6.

Generelt:

Er ansøger et konsortium eller lignende sammenslutning eller baserer ansøger sig på andre enheders økonomiske eller finansielle kapacitet, skal der indgives særskilt ESPD-dokument for hver af de økonomiske aktører, jf. ESPD-dokumentet pkt. II.A og C.

Såfremt ansøger ikke kan give alle oplysninger vedrørende økonomisk og finansiel kapacitet, fordi ansøger er etableret inden for det seneste år, skal ansøger oplyse dette, jf. ESPD-dokumentet pkt. IV.B.3.

Dokumentation:

Den vindende tilbudsgiver skal kunne dokumentere regnskabstallene i form af underskrevet revisorgodkendt årsregnskab eller tilsvarende erklæring samt en ledelseserklæring om, at der siden seneste regnskabsaflæggelse er sket væsentlige ændringer i tilbudsgivers økonomiske situation.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

* En omsætning for seneste regnskabsår på mindst 5 000 000 DKK

* En positiv egenkapital.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Referenceliste for de af udbuddet omfattede og tilsvarende leverancer leveret inden for de seneste 5 år. Referencerne bør indeholde:

— Beskrivelse af leverancen

— Beløb

— Tidspunkt for udførelsen

— Modtager af leverancen.

Generelt:

Er ansøger et konsortium eller lignende sammenslutning eller baserer ansøger sig på andre enheders tekniske eller faglige kapacitet, skal der indgives særskilt ESPD-dokument for hver af de økonomiske aktører, jf. ESPD-dokumentet pkt. II.A og C.

Dokumentation:

Den vindende tilbudsgiver skal kunne dokumentere referencelisten i form af kontaktoplysninger, herunder kontaktperson, adresse og telefonnummer, hos modtageren, som kan bekræfte tilbudsgivers foretagelse af leverancen.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Det er et mindstekrav, at ansøgeren har leveret mindst 1 reference over tilsvarende leverancer af produkter, som udbuddet vedrører. Det er endvidere et mindstekrav, at referencerne er maksimalt 5 år gamle.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Vederlæggelse sker som nærmere bestemt i kontrakten. Det kan oplyses, at Leverandøren skal opkræve vederlag ved elektronisk fakturering, der overholder reglerne i bekendtgørelse af lov nr. 798 af 28.6.2007 om offentlige betalinger mv. med senere ændringer, samt bekendtgørelse af lov nr. 354 af den 26.3.2010 om information i og transport af OIOUBL elektronisk regning til brug for elektronisk afregning med offentlige myndigheder. Lovbekendtgørelserne kan hentes på www.retsinfo.dk

En sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal påtage sig at hæfte solidarisk, og der skal udpeges en fælles befuldmægtiget, der er ansvarlig for kontakten til kunden.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 03/10/2016
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Dokumentationskrav er beskrevet i denne bekendtgørelse. Vindende tilbudsgiver skal også fremlægge dokumentation for at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 og 3, og § 137, stk. 1, nr. 2 eller 7.

Ordregiver har valgt ikke at opdele kontrakten i henhold til Udbudslovens § 49, idet det vurderes, at der er en sådan naturlig sammenhæng mellem de udbudte ydelser, at de mest hensigtsmæssigt varetages af samme leverandør.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Klager over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, forudsat at underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 1.

Øvrige klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud, § 7, stk. 2, nr. 1.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren, om at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 12, stk.1, jf. § 6, stk. 4.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
01/09/2016

Send til en kollega

0.047