23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 250-458058
Offentliggjort
28.12.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Folkekirkens It

Opdateringer

Rettelse
(09.02.2016)

I stedet for:
II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Folkekirken anvender lønsystemet FLØS til beregning og anvisning af løn til folkekirkens præster, kirkefunktionærer og administrative medarbejdere i folkekirkens ca. 2000 institutioner, der i lønmæssig henseende fremstår som selvstændige juridiske enheder, dvs. ca. 2000 arbejdsgivere med hvert sit CVR-nr. og dertil knyttede P-numre.
Lønsystemet håndterer relevante offentlige overenskomster, forudløn til tjenstemandsansatte og bagudløn til overenskomstansatte samt efterregulering indenfor den aktuelle overenskomstperiode.
Den udbudte opgave vil omfatte forvaltning og drift af lønsystemet, hvor Leverandøren har det totale drifts- og vedligeholdelsesansvar.
Leverandørens ydelser er opdelt i to faser og omfatter følgende:
Fase 1: Initial overtagelse af vedligeholdelses- og driftsansvaret for det eksisterende lønsystem (FLØS) samt
etablering af en supplerende lønportalløsning, der understøtter det lønadministrative arbejde.
Fase 2: Løbende forvaltning og videreudvikling af lønsystemet herunder optimering og relevante nye funktioner samt tilknyttede ydelser
Den Løbende forvaltning og videreudvikling af lønsystemet i fase 2 kan ske på baggrund af to modeller:
A. Med udgangspunkt i det eksisterende FLØS-lønsystem, hvortil udbyder har adkomst til den relevante kildekode. FLØS afvikles i et Cobol-miljø på en central DB2-mainframe. Front-end-løsningen baseres på .NET i et HPC-miljø.
eller
B. Med udgangspunkt i et af leverandøren tilbudt lønsystem, hvorved der samtidig sker en helt eller delvis udfasning af det nuværende FLØS-lønsystem.
Ved valg af model B er det således ikke et krav, at Leverandøren i fase 2 baserer sin service på FLØS. Leverandøren vil derfor kunne tilbyde, at opfylde kontrakten ved i Fase 2 at fortsætte systemunderstøttelsen af Folkekirkens Lønservice med det nuværende FLØS-lønsystem eller ved at basere systemunderstøttelsen på et af leverandøren tilbudt lønsystem.
Folkekirkens Lønservice har indtil 2014 været placeret i 10 stiftsadministrationer, som hver især har betjent menighedsråd og andre institutioner i stiftet. Med virkning fra 1. januar 2015 er lønadministrationen af ca. 4.000 præster, stiftsansatte samt ansatte ved Folkekirkens Uddannelses- og Videnscenter, 3 kirkemusikskoler samt Folkekirkens It blevet varetaget af ét løncenter. I perioden fra februar til april 2016 samles lønadministrationen af ca. 26.000 kirkefunktionærer og løst tilknyttede medarbejdere i et andet løncenter.
I kontraktperioden, som skal påbegyndes den 1. september 2016, vil omlægningen af Folkekirkens Lønservice til 2 løncentre være teknisk tilendebragt. Den organisatoriske implementering og i den forbindelse implementeringen af en inddateringsportal, som Leverandøren skal tilbyde at levere, forventes at strække sig ind i 2017 og evt. 2018.
Leverandøren forventes således at overtage det samlede ansvar for FLØS den 1. september 2016. Fase 2 forventes at kunne påbegyndes når omlægningen til jfr. ovenstående er fuldstændig tilendebragt.
Månedligt udbetales der løn til ca. 30.000 medarbejdere. På grund af et stort antal løst tilknyttede medarbejdere og foredragsholdere, som også aflønnes gennem FLØS aflønnes årligt op mod 100.000 forskellige personer.
II.2.2)

Oplysninger om optioner:
Forlængelse af kontrakten i 1 * 24 måneder og 1 * 12 måneder.

IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
15.2.2016 (12:00)
VI.3)

Yderligere oplysninger:
1) Der er tale om et begrænset udbud, hvilket indebærer, at virksomheder, der ønsker at deltage i udbudsprocessen, først skal anmode om prækvalifikation.
2) I henhold til pkt. I.1, bemærkes, at der ikke er yderligere dokumenter, som ansøgeren kan rekvirere fra ordregiver under prækvalifikationsfasen. Yderligere dokumenter i form af udbudsmaterialet vil alene blive udsendt til de leverandører, der efter prækvalifikationen opfordres til at afgive tilbud.
3) Eventuelle spørgsmål og svar vedrørende prækvalifikationen vil blive offentliggjort på udbuddets hjemmeside (http://www.folkekirkensit.dk). Ansøgere opfordres til løbende at holde sig orienteret på hjemmesiden.
4) Anmodningen om prækvalifikation skal udarbejdes på baggrund af de i del III.2 angivne betingelser for deltagelse. Ansøgende virksomheder skal således afgive samtlige i pkt. III.2.1, III.2.2 og III.2.3 angivne oplysninger, erklæringer mv. for at komme i betragtning som eventuel tilbudsgiver.
5) Hver ansøger kan kun afgive 1 anmodning om prækvalifikation.
6) Frist for modtagelse af anmodning om prækvalifikation fremgår af pkt. IV.3.4.
7) Anmodningen om prækvalifikation skal sendes til ordregiver (Folkekirkens It) pr. email til adressen udbud@km.dk.
8) Anmodningen om prækvalifikation skal skal sendes pr. email som ét samlet pdf-dokument. Postadressen giver autosvar for modtagel. Det er tilbudsgivers eget ansvar at sikre at anmodningen når frem rettidigt. dvs. senest den 15. februar kl. 12.00
9) Med henvisning til punkt II.3) oplyses supplerende, at kontraktens varighed på 60 måneder skal regnes fra
tidspunktet for overtagelsesdagen.
Læses:
II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Folkekirken anvender lønsystemet FLØS til beregning og anvisning af løn til folkekirkens præster, kirkefunktionærer og administrative medarbejdere i folkekirkens ca. 2 000 institutioner, der i lønmæssig henseende fremstår som selvstændige juridiske enheder, dvs. ca. 2 000 arbejdsgivere med hvert sit CVR-nr. og dertil knyttede P-numre.
Lønsystemet håndterer relevante offentlige overenskomster, forudløn til tjenestemandsansatte og bagudløn til overenskomstansatte samt efterregulering indenfor den aktuelle overenskomstperiode.
FLØS afvikles i et Cobol-miljø på en central DB2-mainframe. Front-end-løsningen baseres på .NET i et HPC-miljø
Den udbudte opgave vil omfatte forvaltning og drift af lønsystemet, hvor Leverandøren har det totale drifts- og vedligeholdelsesansvar efter nedenstående model.
Leverandørens ydelser er opdelt i 2 faser:
Fase 1: Overtagelse af vedligeholdelses- og driftsansvaret for det eksisterende lønsystem (FLØS)
Fase 2: Løbende forvaltning og videreudvikling af lønsystemet herunder optimering og relevante nye funktioner samt tilknyttede ydelser.
Den Løbende forvaltning og videreudvikling af lønsystemet i Fase 2 kan ske på baggrund af to modeller:
A. Med udgangspunkt i det eksisterende FLØS-lønsystem.
eller
B. Med udgangspunkt i et af leverandøren tilbudt lønsystem, hvorved der samtidig sker en hel eller delvis udfasning af det nuværende FLØS-lønsystem. Ved valg af model B er det således ikke et krav, at Leverandøren i Fase 2 baserer sin service på FLØS. Leverandøren vil derfor kunne tilbyde, at opfylde kontrakten ved i Fase 2 at fortsætte systemunderstøttelsen af Folkekirkens Lønservice med det nuværende FLØS-lønsystem eller ved at basere sin service på et af leverandøren tilbudt lønsystem.
Kontrakten opfatter option på levering af en Lønportal til understøttelse af det lønadministrative arbejde, jf. udbudsbekendtgørelsens punkt II.2.2).
Det eksisterende FLØS har været baseret på delt ejerskab til systemet. For leverancer under kontrakten ønsker Folkekirken dog alene en tidsbegrænset brugsret til det leverede.
Folkekirkens Lønservice har indtil 2014 været placeret i 10 stiftsadministrationer, som hver især har betjent menighedsråd og andre institutioner i stiftet. Med virkning fra 1.1.2015 er lønadministrationen af ca. 4 000 præster, stiftsansatte samt ansatte ved Folkekirkens Uddannelses- og Videnscenter, 3 kirkemusikskoler samt Folkekirkens It blevet varetaget af ét løncenter. I perioden fra februar til april 2016 samles lønadministrationen af ca. 26 000 kirkefunktionærer og løst tilknyttede medarbejdere i et andet løncenter.
Månedligt udbetales der løn til ca. 30 000 medarbejdere. På grund af et stort antal løst tilknyttede medarbejdere og foredragsholdere, som også aflønnes gennem FLØS aflønnes årligt op mod 100 000 forskellige personer.
Før påbegyndelse af kontraktperioden, som forventes påbegyndt i 3. kvartal 2016, vil omlægningen af Folkekirkens Lønservice til 2 løncentre være teknisk tilendebragt. Leverandøren forventes herefter at overtage det samlede ansvar for FLØS (Fase 1).
Den organisatoriske implementering og i den forbindelse implementeringen af en lønportal (option) til de ca. 2 000 selvstændige arbejdsgivere, forventes at ske 2017 og evt. 2018. Fase 2 påbegyndes når Fase 1 er helt afsluttet.
Udbuddet omfatter en kontrakt, der indeholder elementer af såvel en offentlig kontrakt som en rammeaftale,
idet kontrakten både omfatter leverandørens pligt til at levere lønsystemservices, vedligeholdelse, drift m.v. ud fra det ovenfor angivne, ligesom der vil indgå et element af rammeaftale i forbindelse med ordregivernes muligheder for i kontraktperioden at bestille konsulentydelser, herunder udviklingsarbejder relateret til den leverede service samt integrationer til f.eks. eksterne systemer og datakilder.
Omfattet af opgaven er ligeledes videreudvikling, så servicen løbende kan tilpasses udviklingen i ordregivers forretningsmæssige behov. I tilknytning hertil må det forventes, at der i kontraktperioden vil forekomme ændringer i den bagvedliggende infrastruktur og ordregivers øvrige systemportefølje, hvilket løbende vil forudsætte ændringer af servicen.
II.2.2)

Oplysninger om optioner:
Forlængelse af kontrakten i 1 * 24 måneder og 1 * 12 måneder.
Kontrakten opfatter option på levering af en Lønportal til understøttelse af det lønadministrative arbejde.
IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
29.2.2016 (12:00)
VI.3)

Yderligere oplysninger:
1) Der er tale om et begrænset udbud, hvilket indebærer, at virksomheder, der ønsker at deltage i udbudsprocessen, først skal anmode om prækvalifikation.
2) I henhold til pkt. I.1), bemærkes, at der ikke er yderligere dokumenter, som ansøgeren kan rekvirere fra ordregiver under prækvalifikationsfasen. Yderligere dokumenter i form af udbudsmaterialet vil alene blive udsendt til de leverandører, der efter prækvalifikationen opfordres til at afgive tilbud.
3) Eventuelle spørgsmål og svar vedrørende prækvalifikationen vil blive offentliggjort på udbuddets hjemmeside (http://www.folkekirkensit.dk). Ansøgere opfordres til løbende at holde sig orienteret på hjemmesiden.
4) Anmodningen om prækvalifikation skal udarbejdes på baggrund af de i del III.2) angivne betingelser for deltagelse. Ansøgende virksomheder skal således afgive samtlige i pkt. III.2.1), III.2.2) og III.2.3) angivne oplysninger, erklæringer mv. for at komme i betragtning som eventuel tilbudsgiver.
5) Hver ansøger kan kun afgive 1 anmodning om prækvalifikation.
6) Frist for modtagelse af anmodning om prækvalifikation fremgår af pkt. IV.3.4).
7) Anmodningen om prækvalifikation skal sendes til ordregiver (Folkekirkens It), jf. kontaktdata i punkt I.1). Anmodningen om prækvalifikation skal afgives i 1 fysisk (papirbaseret) eksemplar. Ordregiver ser desuden gerne, at ansøgeren herudover vedlægger 2 fysiske (papirbaserede) kopier af anmodningen samt 1 elektronisk kopi af anmodningen vedlagt på et fysisk medium, f.eks. USB-flash.
8) Anmodningen om prækvalifikation kan ikke afgives pr. e-mail.
9) Tilbudsfasen afvikles via udbudssystemet EU Supply, hvorfor alle henvendelser i tilbudsfasen skal ske via dette system, ligesom tilbud skal afleveres elektronisk via EU Supply. Prækvalificerede virksomheder sikres inden udsendelse af udbudsmateriale adgang til EU Supply.
10) Med henvisning til punkt II.3) oplyses supplerende, at kontraktens varighed på 60 måneder skal regnes fra tidspunktet for overtagelsesdagen.

Annullering
(02.03.2016)

Uafsluttet procedure
Ordretildelingsproceduren er blevet afbrudt
Kontrakten kan blive genstand for en fornyet offentliggørelse
Yderligere supplerende oplysninger
Kirkeministeriet, Folkekirkens IT, ønsker at annullere nærværende udbud om »Drift, vedligeholdelse og videreudvikling af folkekirkens lønsystem (FLØS)«. Baggrunden herfor er, at der er opstået behov for at foretage en revurdering af omfang og indhold af det udbudte.
Opgaven forventes genudbudt snarest.

Drift, vedligeholdelse og videreudvikling af folkekirkens lønsystem (FLØS).


Folkekirkens It

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Folkekirkens It
Rådhusstræde 2
Att: Torben Stærgaard
1466 København K
DANMARK
Telefon: +45 70202585
Mailadresse: udbud@km.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.folkekirkensit.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
Fritid, kultur og religion
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Drift, vedligeholdelse og videreudvikling af folkekirkens lønsystem (FLØS).
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Hos ordregiver, Folkekirkens It.

NUTS-kode DK011

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Folkekirken anvender lønsystemet FLØS til beregning og anvisning af løn til folkekirkens præster, kirkefunktionærer og administrative medarbejdere i folkekirkens ca. 2000 institutioner, der i lønmæssig henseende fremstår som selvstændige juridiske enheder, dvs. ca. 2000 arbejdsgivere med hvert sit CVR-nr. og dertil knyttede P-numre.
Lønsystemet håndterer relevante offentlige overenskomster, forudløn til tjenstemandsansatte og bagudløn til overenskomstansatte samt efterregulering indenfor den aktuelle overenskomstperiode.
Den udbudte opgave vil omfatte forvaltning og drift af lønsystemet, hvor Leverandøren har det totale drifts- og vedligeholdelsesansvar.
Leverandørens ydelser er opdelt i to faser og omfatter følgende:
Fase 1: Initial overtagelse af vedligeholdelses- og driftsansvaret for det eksisterende lønsystem (FLØS) samt
etablering af en supplerende lønportalløsning, der understøtter det lønadministrative arbejde.
Fase 2: Løbende forvaltning og videreudvikling af lønsystemet herunder optimering og relevante nye funktioner samt tilknyttede ydelser
Den Løbende forvaltning og videreudvikling af lønsystemet i fase 2 kan ske på baggrund af to modeller:
A. Med udgangspunkt i det eksisterende FLØS-lønsystem, hvortil udbyder har adkomst til den relevante kildekode. FLØS afvikles i et Cobol-miljø på en central DB2-mainframe. Front-end-løsningen baseres på .NET i et HPC-miljø.
eller
B. Med udgangspunkt i et af leverandøren tilbudt lønsystem, hvorved der samtidig sker en helt eller delvis udfasning af det nuværende FLØS-lønsystem.
Ved valg af model B er det således ikke et krav, at Leverandøren i fase 2 baserer sin service på FLØS. Leverandøren vil derfor kunne tilbyde, at opfylde kontrakten ved i Fase 2 at fortsætte systemunderstøttelsen af Folkekirkens Lønservice med det nuværende FLØS-lønsystem eller ved at basere systemunderstøttelsen på et af leverandøren tilbudt lønsystem.
Folkekirkens Lønservice har indtil 2014 været placeret i 10 stiftsadministrationer, som hver især har betjent menighedsråd og andre institutioner i stiftet. Med virkning fra 1. januar 2015 er lønadministrationen af ca. 4.000 præster, stiftsansatte samt ansatte ved Folkekirkens Uddannelses- og Videnscenter, 3 kirkemusikskoler samt Folkekirkens It blevet varetaget af ét løncenter. I perioden fra februar til april 2016 samles lønadministrationen af ca. 26.000 kirkefunktionærer og løst tilknyttede medarbejdere i et andet løncenter.
I kontraktperioden, som skal påbegyndes den 1. september 2016, vil omlægningen af Folkekirkens Lønservice til 2 løncentre være teknisk tilendebragt. Den organisatoriske implementering og i den forbindelse implementeringen af en inddateringsportal, som Leverandøren skal tilbyde at levere, forventes at strække sig ind i 2017 og evt. 2018.
Leverandøren forventes således at overtage det samlede ansvar for FLØS den 1. september 2016. Fase 2 forventes at kunne påbegyndes når omlægningen til jfr. ovenstående er fuldstændig tilendebragt.
Månedligt udbetales der løn til ca. 30.000 medarbejdere. På grund af et stort antal løst tilknyttede medarbejdere og foredragsholdere, som også aflønnes gennem FLØS aflønnes årligt op mod 100.000 forskellige personer.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000, 72250000, 72260000, 72266000, 72300000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Se II.1.5.
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Forlængelse af kontrakten i 1 * 24 måneder og 1 * 12 måneder.
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 60 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Krav om eventuel sikkerhedsstillelse og garantier vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Betalingsvilkår, herunder betalingsplan, vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører, skal
deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ifølge bekendtgørelse af lov om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger skal ansøger afgive en erklæring på tro og love om, hvorvidt ansøger har opfyldt sine forpligtelser med hensyn til betaling af skatter og afgifter og bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til retsforskrifterne i det land, hvor ansøger er etableret, og i Danmark.
Udenlandske virksomheder, der ikke er etableret i Danmark, skal således BÅDE vedlægge en erklæring på tro og love om, hvorvidt ansøger har opfyldt sine forpligtelser med hensyn til betaling af skatter og afgifter og bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til retsforskrifterne i det land, hvor ansøger er etableret, OG vedlægge en erklæring på tro og love om, hvorvidt ansøger har opfyldt sine forpligtelser med hensyn til betaling af skatter og afgifter og bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til retsforskrifterne i Danmark. Såfremt ansøger ikke er eller har været forpligtet til at betale skatter og afgifter og bidrag til sociale sikringsordninger i Danmark, skal dette eksplicit anføres som begrundelse for, at en sådan tro og love erklæring ikke er vedlagt.
Ansøger kan som et alternativ til en tro og love erklæring vedlægge autoritativ dokumentation fra relevant myndighed(er) i det pågældende land. Som dokumentation for betaling af skatter og afgifter og bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til retsforskrifterne i Danmark kan således vedlægges en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen. Udenlandske virksomheder, der ikke er etableret i Danmark, kan som dokumentation for betaling af skatter og afgifter og bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til retsforskrifterne i det land, hvor virksomheden er etableret, vedlægge en tilsvarende autoritativ attest fra den relevante myndighed i det land, hvor den udenlandske virksomhed er etableret. Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal oplysningerne afgives for hver enkelt deltager.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1) En erklæring om ansøgers samlede omsætning
i de tre seneste disponible regnskabsår afhængigt
af, hvornår ansøger blev etableret eller startede sin
virksomhed.
2) En erklæring om ansøgers soliditetsgrad i de tre
seneste disponible regnskabsår afhængigt af, hvornår
ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed.
Soliditetsgraden beregnes i procent som egenkapitalen
divideret med de samlede aktiver.
Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal
oplysningerne afgives for hver enkelt deltager.
Hvis ansøger baserer sig på andre enheders formåen
(f.eks. underleverandører eller enheder inden for
samme koncern, herunder moder-, søster- eller
datterselskaber) skal ansøger godtgøre, at ansøger
fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige
for kontraktens udførelse, jf. udbudsdirektivets art.
47, stk. 2. Dette kan f.eks. ske ved en erklæring
eller ved fremlæggelse af dokumentation for disse
enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer
til rådighed. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed
for at lægge vægt på andre enheders formåen.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
1) Forelæggelse af en liste over de betydeligste
tilsvarende tjenesteydelser, ansøger har udført i løbet
af de sidste tre år. Ordregiver ser gerne, at ansøger
for hver beskrivelse af tilsvarende tjenesteydelser
redegør for kundenavn, beløb og tidspunkt samt
referenceopgavens relevans og sammenlignelighed i
forhold til den udbudte kontraktgenstand jf. pkt. II.1.5 og
II.2.1.
Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal
oplysningerne afgives for hver enkelt deltager.
Hvis ansøger baserer sig på andre enheders formåen
(f.eks. underleverandører eller enheder inden for
samme koncern, herunder moder-, søster- eller
datterselskaber) skal ansøger godtgøre, at ansøger
fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige
for kontraktens udførelse, jf. udbudsdirektivets art.
48, stk. 3. Dette kan f.eks. ske ved en erklæring
eller ved fremlæggelse af dokumentation for disse
enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer
til rådighed. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed
for at lægge vægt på andre enheders formåen.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Ved en eventuel begrænsning af antallet af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, vil ordregiver vedudvælgelsen lægge vægt på de tekniske og finansielle oplysninger, som beskrevet under pkt. III, idet følgendeindgår i vurderingen: 1) De bedste og mest relevante referencer, vurderet på grundlag af den vedlagtereferenceliste for udførelsen af tilsvarende tjenesteydelser, jf. punkt III.2.3 og 2) Den bedste økonomiskekapacitet, vurderet på baggrund af ansøgers omsætning og soliditetsgrad, jf. punkt III.2.2. I vurderingen vægter1) mere end 2).
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
15.2.2016 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
Andet: Standardbeskrivelser af teknisk karakter kan angives på engelsk, svensk eller norsk. Det vil i øvrigt fremgå af udbudsmaterialet om — og i givet fald hvilke — tekniske dokumenter, der ved afgivelsen af tilbud kan vedlægges.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
1) Der er tale om et begrænset udbud, hvilket indebærer, at virksomheder, der ønsker at deltage i udbudsprocessen, først skal anmode om prækvalifikation.
2) I henhold til pkt. I.1, bemærkes, at der ikke er yderligere dokumenter, som ansøgeren kan rekvirere fra ordregiver under prækvalifikationsfasen. Yderligere dokumenter i form af udbudsmaterialet vil alene blive udsendt til de leverandører, der efter prækvalifikationen opfordres til at afgive tilbud.

3) Eventuelle spørgsmål og svar vedrørende prækvalifikationen vil blive offentliggjort på udbuddets hjemmeside (http://www.folkekirkensit.dk). Ansøgere opfordres til løbende at holde sig orienteret på hjemmesiden.

4) Anmodningen om prækvalifikation skal udarbejdes på baggrund af de i del III.2 angivne betingelser for deltagelse. Ansøgende virksomheder skal således afgive samtlige i pkt. III.2.1, III.2.2 og III.2.3 angivne oplysninger, erklæringer mv. for at komme i betragtning som eventuel tilbudsgiver.
5) Hver ansøger kan kun afgive 1 anmodning om prækvalifikation.
6) Frist for modtagelse af anmodning om prækvalifikation fremgår af pkt. IV.3.4.

7) Anmodningen om prækvalifikation skal sendes til ordregiver (Folkekirkens It) pr. email til adressen udbud@km.dk.

8) Anmodningen om prækvalifikation skal skal sendes pr. email som ét samlet pdf-dokument. Postadressen giver autosvar for modtagel. Det er tilbudsgivers eget ansvar at sikre at anmodningen når frem rettidigt. dvs. senest den 15. februar kl. 12.00
9) Med henvisning til punkt II.3) oplyses supplerende, at kontraktens varighed på 60 måneder skal regnes fra
tidspunktet for overtagelsesdagen.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Fax: +45 33307799

Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne

Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Der gælder visse lovbestemte frister for indgivelse af klager til Klagenævnet for Udbud, jf. lov om håndhævelse af udbudsreglerne mv.
En virksomheds klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud
inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de
berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Klage over udbud, der ikke vedrører prækvalifikation, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45
kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om,
at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet
offentliggjort.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i stand still
perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i stand still-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der
begæres opsættende virkning af klagen.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
Fax: +45 41715100

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
22.12.2015

Send til en kollega

0.078