Fakta om udbudet
Udbyder
Folkekirkens It
Opdateringer
I stedet for:
II.1.5)
Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Folkekirken anvender lønsystemet FLØS til beregning og anvisning af løn til folkekirkens præster, kirkefunktionærer og administrative medarbejdere i folkekirkens ca. 2000 institutioner, der i lønmæssig henseende fremstår som selvstændige juridiske enheder, dvs. ca. 2000 arbejdsgivere med hvert sit CVR-nr. og dertil knyttede P-numre.
Lønsystemet håndterer relevante offentlige overenskomster, forudløn til tjenstemandsansatte og bagudløn til overenskomstansatte samt efterregulering indenfor den aktuelle overenskomstperiode.
Den udbudte opgave vil omfatte forvaltning og drift af lønsystemet, hvor Leverandøren har det totale drifts- og vedligeholdelsesansvar.
Leverandørens ydelser er opdelt i to faser og omfatter følgende:
Fase 1: Initial overtagelse af vedligeholdelses- og driftsansvaret for det eksisterende lønsystem (FLØS) samt
etablering af en supplerende lønportalløsning, der understøtter det lønadministrative arbejde.
Fase 2: Løbende forvaltning og videreudvikling af lønsystemet herunder optimering og relevante nye funktioner samt tilknyttede ydelser
Den Løbende forvaltning og videreudvikling af lønsystemet i fase 2 kan ske på baggrund af to modeller:
A. Med udgangspunkt i det eksisterende FLØS-lønsystem, hvortil udbyder har adkomst til den relevante kildekode. FLØS afvikles i et Cobol-miljø på en central DB2-mainframe. Front-end-løsningen baseres på .NET i et HPC-miljø.
eller
B. Med udgangspunkt i et af leverandøren tilbudt lønsystem, hvorved der samtidig sker en helt eller delvis udfasning af det nuværende FLØS-lønsystem.
Ved valg af model B er det således ikke et krav, at Leverandøren i fase 2 baserer sin service på FLØS. Leverandøren vil derfor kunne tilbyde, at opfylde kontrakten ved i Fase 2 at fortsætte systemunderstøttelsen af Folkekirkens Lønservice med det nuværende FLØS-lønsystem eller ved at basere systemunderstøttelsen på et af leverandøren tilbudt lønsystem.
Folkekirkens Lønservice har indtil 2014 været placeret i 10 stiftsadministrationer, som hver især har betjent menighedsråd og andre institutioner i stiftet. Med virkning fra 1. januar 2015 er lønadministrationen af ca. 4.000 præster, stiftsansatte samt ansatte ved Folkekirkens Uddannelses- og Videnscenter, 3 kirkemusikskoler samt Folkekirkens It blevet varetaget af ét løncenter. I perioden fra februar til april 2016 samles lønadministrationen af ca. 26.000 kirkefunktionærer og løst tilknyttede medarbejdere i et andet løncenter.
I kontraktperioden, som skal påbegyndes den 1. september 2016, vil omlægningen af Folkekirkens Lønservice til 2 løncentre være teknisk tilendebragt. Den organisatoriske implementering og i den forbindelse implementeringen af en inddateringsportal, som Leverandøren skal tilbyde at levere, forventes at strække sig ind i 2017 og evt. 2018.
Leverandøren forventes således at overtage det samlede ansvar for FLØS den 1. september 2016. Fase 2 forventes at kunne påbegyndes når omlægningen til jfr. ovenstående er fuldstændig tilendebragt.
Månedligt udbetales der løn til ca. 30.000 medarbejdere. På grund af et stort antal løst tilknyttede medarbejdere og foredragsholdere, som også aflønnes gennem FLØS aflønnes årligt op mod 100.000 forskellige personer.
II.2.2)
Oplysninger om optioner:
Forlængelse af kontrakten i 1 * 24 måneder og 1 * 12 måneder.
IV.3.4)
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
15.2.2016 (12:00)
VI.3)
Yderligere oplysninger:
1) Der er tale om et begrænset udbud, hvilket indebærer, at virksomheder, der ønsker at deltage i udbudsprocessen, først skal anmode om prækvalifikation.
2) I henhold til pkt. I.1, bemærkes, at der ikke er yderligere dokumenter, som ansøgeren kan rekvirere fra ordregiver under prækvalifikationsfasen. Yderligere dokumenter i form af udbudsmaterialet vil alene blive udsendt til de leverandører, der efter prækvalifikationen opfordres til at afgive tilbud.
3) Eventuelle spørgsmål og svar vedrørende prækvalifikationen vil blive offentliggjort på udbuddets hjemmeside (http://www.folkekirkensit.dk). Ansøgere opfordres til løbende at holde sig orienteret på hjemmesiden.
4) Anmodningen om prækvalifikation skal udarbejdes på baggrund af de i del III.2 angivne betingelser for deltagelse. Ansøgende virksomheder skal således afgive samtlige i pkt. III.2.1, III.2.2 og III.2.3 angivne oplysninger, erklæringer mv. for at komme i betragtning som eventuel tilbudsgiver.
5) Hver ansøger kan kun afgive 1 anmodning om prækvalifikation.
6) Frist for modtagelse af anmodning om prækvalifikation fremgår af pkt. IV.3.4.
7) Anmodningen om prækvalifikation skal sendes til ordregiver (Folkekirkens It) pr. email til adressen udbud@km.dk.
8) Anmodningen om prækvalifikation skal skal sendes pr. email som ét samlet pdf-dokument. Postadressen giver autosvar for modtagel. Det er tilbudsgivers eget ansvar at sikre at anmodningen når frem rettidigt. dvs. senest den 15. februar kl. 12.00
9) Med henvisning til punkt II.3) oplyses supplerende, at kontraktens varighed på 60 måneder skal regnes fra
tidspunktet for overtagelsesdagen.
Læses:
II.1.5)
Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Folkekirken anvender lønsystemet FLØS til beregning og anvisning af løn til folkekirkens præster, kirkefunktionærer og administrative medarbejdere i folkekirkens ca. 2 000 institutioner, der i lønmæssig henseende fremstår som selvstændige juridiske enheder, dvs. ca. 2 000 arbejdsgivere med hvert sit CVR-nr. og dertil knyttede P-numre.
Lønsystemet håndterer relevante offentlige overenskomster, forudløn til tjenestemandsansatte og bagudløn til overenskomstansatte samt efterregulering indenfor den aktuelle overenskomstperiode.
FLØS afvikles i et Cobol-miljø på en central DB2-mainframe. Front-end-løsningen baseres på .NET i et HPC-miljø
Den udbudte opgave vil omfatte forvaltning og drift af lønsystemet, hvor Leverandøren har det totale drifts- og vedligeholdelsesansvar efter nedenstående model.
Leverandørens ydelser er opdelt i 2 faser:
Fase 1: Overtagelse af vedligeholdelses- og driftsansvaret for det eksisterende lønsystem (FLØS)
Fase 2: Løbende forvaltning og videreudvikling af lønsystemet herunder optimering og relevante nye funktioner samt tilknyttede ydelser.
Den Løbende forvaltning og videreudvikling af lønsystemet i Fase 2 kan ske på baggrund af to modeller:
A. Med udgangspunkt i det eksisterende FLØS-lønsystem.
eller
B. Med udgangspunkt i et af leverandøren tilbudt lønsystem, hvorved der samtidig sker en hel eller delvis udfasning af det nuværende FLØS-lønsystem. Ved valg af model B er det således ikke et krav, at Leverandøren i Fase 2 baserer sin service på FLØS. Leverandøren vil derfor kunne tilbyde, at opfylde kontrakten ved i Fase 2 at fortsætte systemunderstøttelsen af Folkekirkens Lønservice med det nuværende FLØS-lønsystem eller ved at basere sin service på et af leverandøren tilbudt lønsystem.
Kontrakten opfatter option på levering af en Lønportal til understøttelse af det lønadministrative arbejde, jf. udbudsbekendtgørelsens punkt II.2.2).
Det eksisterende FLØS har været baseret på delt ejerskab til systemet. For leverancer under kontrakten ønsker Folkekirken dog alene en tidsbegrænset brugsret til det leverede.
Folkekirkens Lønservice har indtil 2014 været placeret i 10 stiftsadministrationer, som hver især har betjent menighedsråd og andre institutioner i stiftet. Med virkning fra 1.1.2015 er lønadministrationen af ca. 4 000 præster, stiftsansatte samt ansatte ved Folkekirkens Uddannelses- og Videnscenter, 3 kirkemusikskoler samt Folkekirkens It blevet varetaget af ét løncenter. I perioden fra februar til april 2016 samles lønadministrationen af ca. 26 000 kirkefunktionærer og løst tilknyttede medarbejdere i et andet løncenter.
Månedligt udbetales der løn til ca. 30 000 medarbejdere. På grund af et stort antal løst tilknyttede medarbejdere og foredragsholdere, som også aflønnes gennem FLØS aflønnes årligt op mod 100 000 forskellige personer.
Før påbegyndelse af kontraktperioden, som forventes påbegyndt i 3. kvartal 2016, vil omlægningen af Folkekirkens Lønservice til 2 løncentre være teknisk tilendebragt. Leverandøren forventes herefter at overtage det samlede ansvar for FLØS (Fase 1).
Den organisatoriske implementering og i den forbindelse implementeringen af en lønportal (option) til de ca. 2 000 selvstændige arbejdsgivere, forventes at ske 2017 og evt. 2018. Fase 2 påbegyndes når Fase 1 er helt afsluttet.
Udbuddet omfatter en kontrakt, der indeholder elementer af såvel en offentlig kontrakt som en rammeaftale,
idet kontrakten både omfatter leverandørens pligt til at levere lønsystemservices, vedligeholdelse, drift m.v. ud fra det ovenfor angivne, ligesom der vil indgå et element af rammeaftale i forbindelse med ordregivernes muligheder for i kontraktperioden at bestille konsulentydelser, herunder udviklingsarbejder relateret til den leverede service samt integrationer til f.eks. eksterne systemer og datakilder.
Omfattet af opgaven er ligeledes videreudvikling, så servicen løbende kan tilpasses udviklingen i ordregivers forretningsmæssige behov. I tilknytning hertil må det forventes, at der i kontraktperioden vil forekomme ændringer i den bagvedliggende infrastruktur og ordregivers øvrige systemportefølje, hvilket løbende vil forudsætte ændringer af servicen.
II.2.2)
Oplysninger om optioner:
Forlængelse af kontrakten i 1 * 24 måneder og 1 * 12 måneder.
Kontrakten opfatter option på levering af en Lønportal til understøttelse af det lønadministrative arbejde.
IV.3.4)
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
29.2.2016 (12:00)
VI.3)
Yderligere oplysninger:
1) Der er tale om et begrænset udbud, hvilket indebærer, at virksomheder, der ønsker at deltage i udbudsprocessen, først skal anmode om prækvalifikation.
2) I henhold til pkt. I.1), bemærkes, at der ikke er yderligere dokumenter, som ansøgeren kan rekvirere fra ordregiver under prækvalifikationsfasen. Yderligere dokumenter i form af udbudsmaterialet vil alene blive udsendt til de leverandører, der efter prækvalifikationen opfordres til at afgive tilbud.
3) Eventuelle spørgsmål og svar vedrørende prækvalifikationen vil blive offentliggjort på udbuddets hjemmeside (http://www.folkekirkensit.dk). Ansøgere opfordres til løbende at holde sig orienteret på hjemmesiden.
4) Anmodningen om prækvalifikation skal udarbejdes på baggrund af de i del III.2) angivne betingelser for deltagelse. Ansøgende virksomheder skal således afgive samtlige i pkt. III.2.1), III.2.2) og III.2.3) angivne oplysninger, erklæringer mv. for at komme i betragtning som eventuel tilbudsgiver.
5) Hver ansøger kan kun afgive 1 anmodning om prækvalifikation.
6) Frist for modtagelse af anmodning om prækvalifikation fremgår af pkt. IV.3.4).
7) Anmodningen om prækvalifikation skal sendes til ordregiver (Folkekirkens It), jf. kontaktdata i punkt I.1). Anmodningen om prækvalifikation skal afgives i 1 fysisk (papirbaseret) eksemplar. Ordregiver ser desuden gerne, at ansøgeren herudover vedlægger 2 fysiske (papirbaserede) kopier af anmodningen samt 1 elektronisk kopi af anmodningen vedlagt på et fysisk medium, f.eks. USB-flash.
8) Anmodningen om prækvalifikation kan ikke afgives pr. e-mail.
9) Tilbudsfasen afvikles via udbudssystemet EU Supply, hvorfor alle henvendelser i tilbudsfasen skal ske via dette system, ligesom tilbud skal afleveres elektronisk via EU Supply. Prækvalificerede virksomheder sikres inden udsendelse af udbudsmateriale adgang til EU Supply.
10) Med henvisning til punkt II.3) oplyses supplerende, at kontraktens varighed på 60 måneder skal regnes fra tidspunktet for overtagelsesdagen.
Uafsluttet procedure
Ordretildelingsproceduren er blevet afbrudt
Kontrakten kan blive genstand for en fornyet offentliggørelse
Yderligere supplerende oplysninger
Kirkeministeriet, Folkekirkens IT, ønsker at annullere nærværende udbud om »Drift, vedligeholdelse og videreudvikling af folkekirkens lønsystem (FLØS)«. Baggrunden herfor er, at der er opstået behov for at foretage en revurdering af omfang og indhold af det udbudte.
Opgaven forventes genudbudt snarest.
Drift, vedligeholdelse og videreudvikling af folkekirkens lønsystem (FLØS).
Folkekirkens It
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Folkekirkens It
Rådhusstræde 2
Att: Torben Stærgaard
1466 København K
DANMARK
Telefon: +45 70202585
Mailadresse: udbud@km.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.folkekirkensit.dk
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Fritid, kultur og religion
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Hos ordregiver, Folkekirkens It.
NUTS-kode DK011
Lønsystemet håndterer relevante offentlige overenskomster, forudløn til tjenstemandsansatte og bagudløn til overenskomstansatte samt efterregulering indenfor den aktuelle overenskomstperiode.
Den udbudte opgave vil omfatte forvaltning og drift af lønsystemet, hvor Leverandøren har det totale drifts- og vedligeholdelsesansvar.
Leverandørens ydelser er opdelt i to faser og omfatter følgende:
Fase 1: Initial overtagelse af vedligeholdelses- og driftsansvaret for det eksisterende lønsystem (FLØS) samt
etablering af en supplerende lønportalløsning, der understøtter det lønadministrative arbejde.
Fase 2: Løbende forvaltning og videreudvikling af lønsystemet herunder optimering og relevante nye funktioner samt tilknyttede ydelser
Den Løbende forvaltning og videreudvikling af lønsystemet i fase 2 kan ske på baggrund af to modeller:
A. Med udgangspunkt i det eksisterende FLØS-lønsystem, hvortil udbyder har adkomst til den relevante kildekode. FLØS afvikles i et Cobol-miljø på en central DB2-mainframe. Front-end-løsningen baseres på .NET i et HPC-miljø.
eller
B. Med udgangspunkt i et af leverandøren tilbudt lønsystem, hvorved der samtidig sker en helt eller delvis udfasning af det nuværende FLØS-lønsystem.
Ved valg af model B er det således ikke et krav, at Leverandøren i fase 2 baserer sin service på FLØS. Leverandøren vil derfor kunne tilbyde, at opfylde kontrakten ved i Fase 2 at fortsætte systemunderstøttelsen af Folkekirkens Lønservice med det nuværende FLØS-lønsystem eller ved at basere systemunderstøttelsen på et af leverandøren tilbudt lønsystem.
Folkekirkens Lønservice har indtil 2014 været placeret i 10 stiftsadministrationer, som hver især har betjent menighedsråd og andre institutioner i stiftet. Med virkning fra 1. januar 2015 er lønadministrationen af ca. 4.000 præster, stiftsansatte samt ansatte ved Folkekirkens Uddannelses- og Videnscenter, 3 kirkemusikskoler samt Folkekirkens It blevet varetaget af ét løncenter. I perioden fra februar til april 2016 samles lønadministrationen af ca. 26.000 kirkefunktionærer og løst tilknyttede medarbejdere i et andet løncenter.
I kontraktperioden, som skal påbegyndes den 1. september 2016, vil omlægningen af Folkekirkens Lønservice til 2 løncentre være teknisk tilendebragt. Den organisatoriske implementering og i den forbindelse implementeringen af en inddateringsportal, som Leverandøren skal tilbyde at levere, forventes at strække sig ind i 2017 og evt. 2018.
Leverandøren forventes således at overtage det samlede ansvar for FLØS den 1. september 2016. Fase 2 forventes at kunne påbegyndes når omlægningen til jfr. ovenstående er fuldstændig tilendebragt.
Månedligt udbetales der løn til ca. 30.000 medarbejdere. På grund af et stort antal løst tilknyttede medarbejdere og foredragsholdere, som også aflønnes gennem FLØS aflønnes årligt op mod 100.000 forskellige personer.
72000000, 72250000, 72260000, 72266000, 72300000
Beskrivelse af disse optioner: Forlængelse af kontrakten i 1 * 24 måneder og 1 * 12 måneder.
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Udenlandske virksomheder, der ikke er etableret i Danmark, skal således BÅDE vedlægge en erklæring på tro og love om, hvorvidt ansøger har opfyldt sine forpligtelser med hensyn til betaling af skatter og afgifter og bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til retsforskrifterne i det land, hvor ansøger er etableret, OG vedlægge en erklæring på tro og love om, hvorvidt ansøger har opfyldt sine forpligtelser med hensyn til betaling af skatter og afgifter og bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til retsforskrifterne i Danmark. Såfremt ansøger ikke er eller har været forpligtet til at betale skatter og afgifter og bidrag til sociale sikringsordninger i Danmark, skal dette eksplicit anføres som begrundelse for, at en sådan tro og love erklæring ikke er vedlagt.
Ansøger kan som et alternativ til en tro og love erklæring vedlægge autoritativ dokumentation fra relevant myndighed(er) i det pågældende land. Som dokumentation for betaling af skatter og afgifter og bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til retsforskrifterne i Danmark kan således vedlægges en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen. Udenlandske virksomheder, der ikke er etableret i Danmark, kan som dokumentation for betaling af skatter og afgifter og bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til retsforskrifterne i det land, hvor virksomheden er etableret, vedlægge en tilsvarende autoritativ attest fra den relevante myndighed i det land, hvor den udenlandske virksomhed er etableret. Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal oplysningerne afgives for hver enkelt deltager.
i de tre seneste disponible regnskabsår afhængigt
af, hvornår ansøger blev etableret eller startede sin
virksomhed.
2) En erklæring om ansøgers soliditetsgrad i de tre
seneste disponible regnskabsår afhængigt af, hvornår
ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed.
Soliditetsgraden beregnes i procent som egenkapitalen
divideret med de samlede aktiver.
Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal
oplysningerne afgives for hver enkelt deltager.
Hvis ansøger baserer sig på andre enheders formåen
(f.eks. underleverandører eller enheder inden for
samme koncern, herunder moder-, søster- eller
datterselskaber) skal ansøger godtgøre, at ansøger
fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige
for kontraktens udførelse, jf. udbudsdirektivets art.
47, stk. 2. Dette kan f.eks. ske ved en erklæring
eller ved fremlæggelse af dokumentation for disse
enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer
til rådighed. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed
for at lægge vægt på andre enheders formåen.
1) Forelæggelse af en liste over de betydeligste
tilsvarende tjenesteydelser, ansøger har udført i løbet
af de sidste tre år. Ordregiver ser gerne, at ansøger
for hver beskrivelse af tilsvarende tjenesteydelser
redegør for kundenavn, beløb og tidspunkt samt
referenceopgavens relevans og sammenlignelighed i
forhold til den udbudte kontraktgenstand jf. pkt. II.1.5 og
II.2.1.
Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal
oplysningerne afgives for hver enkelt deltager.
Hvis ansøger baserer sig på andre enheders formåen
(f.eks. underleverandører eller enheder inden for
samme koncern, herunder moder-, søster- eller
datterselskaber) skal ansøger godtgøre, at ansøger
fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige
for kontraktens udførelse, jf. udbudsdirektivets art.
48, stk. 3. Dette kan f.eks. ske ved en erklæring
eller ved fremlæggelse af dokumentation for disse
enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer
til rådighed. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed
for at lægge vægt på andre enheders formåen.
Del IV: Procedure
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Ved en eventuel begrænsning af antallet af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, vil ordregiver vedudvælgelsen lægge vægt på de tekniske og finansielle oplysninger, som beskrevet under pkt. III, idet følgendeindgår i vurderingen: 1) De bedste og mest relevante referencer, vurderet på grundlag af den vedlagtereferenceliste for udførelsen af tilsvarende tjenesteydelser, jf. punkt III.2.3 og 2) Den bedste økonomiskekapacitet, vurderet på baggrund af ansøgers omsætning og soliditetsgrad, jf. punkt III.2.2. I vurderingen vægter1) mere end 2).
Andet: Standardbeskrivelser af teknisk karakter kan angives på engelsk, svensk eller norsk. Det vil i øvrigt fremgå af udbudsmaterialet om — og i givet fald hvilke — tekniske dokumenter, der ved afgivelsen af tilbud kan vedlægges.
Del VI: Supplerende oplysninger
2) I henhold til pkt. I.1, bemærkes, at der ikke er yderligere dokumenter, som ansøgeren kan rekvirere fra ordregiver under prækvalifikationsfasen. Yderligere dokumenter i form af udbudsmaterialet vil alene blive udsendt til de leverandører, der efter prækvalifikationen opfordres til at afgive tilbud.
3) Eventuelle spørgsmål og svar vedrørende prækvalifikationen vil blive offentliggjort på udbuddets hjemmeside (http://www.folkekirkensit.dk). Ansøgere opfordres til løbende at holde sig orienteret på hjemmesiden.
4) Anmodningen om prækvalifikation skal udarbejdes på baggrund af de i del III.2 angivne betingelser for deltagelse. Ansøgende virksomheder skal således afgive samtlige i pkt. III.2.1, III.2.2 og III.2.3 angivne oplysninger, erklæringer mv. for at komme i betragtning som eventuel tilbudsgiver.5) Hver ansøger kan kun afgive 1 anmodning om prækvalifikation.
6) Frist for modtagelse af anmodning om prækvalifikation fremgår af pkt. IV.3.4.
7) Anmodningen om prækvalifikation skal sendes til ordregiver (Folkekirkens It) pr. email til adressen udbud@km.dk.
8) Anmodningen om prækvalifikation skal skal sendes pr. email som ét samlet pdf-dokument. Postadressen giver autosvar for modtagel. Det er tilbudsgivers eget ansvar at sikre at anmodningen når frem rettidigt. dvs. senest den 15. februar kl. 12.009) Med henvisning til punkt II.3) oplyses supplerende, at kontraktens varighed på 60 måneder skal regnes fra
tidspunktet for overtagelsesdagen.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Fax: +45 33307799
Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark
En virksomheds klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud
inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de
berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Klage over udbud, der ikke vedrører prækvalifikation, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45
kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om,
at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet
offentliggjort.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i stand still
perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i stand still-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der
begæres opsættende virkning af klagen.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
Fax: +45 41715100