23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 246-447683
Offentliggjort
21.12.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

SKAT

Opdateringer

Rettelse
(24.12.2015)

I stedet for:

III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister:

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Følgende dokumentation skal indgå i anmodningen om prækvalifikation:

— Enten en tro og love-erklæring om, hvorvidt leverandøren har ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til lov om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love. Loven kan hentes på www.retsinformation.dk Ordregiver har udarbejdet en skabelon for erklæringen, som skal benyttes og som kan hentes på kan hentes på http://www.SKAT.dk/SKAT.aspx?old=2363

— Eller en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen indeholdende samme oplysninger. Serviceattesten skal være udstedt senest 4 måneder før fristen for at indgive anmodning om prækvalifikation. Ansøger skal være opmærksom på en vis ekspeditionstid hos Erhvervsstyrelsen. Udenlandske virksomheder, der indleverer en lignende serviceattest fra eget hjemland, gøres opmærksom på, at det kan være nødvendigt at supplere den udenlandske attest med en tro og love-erklæring om forhold, der ikke måtte være omfattet af attesten (f.eks. om virksomhedens opfyldelse af sine forpligtelser i Danmark).

Det er vigtigt, at tro og love-erklæringen/serviceattesten vedrører netop den juridiske enhed (f.eks. selskab), der afgiver anmodningen.

Ved sammenslutninger af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.

Ansøgere, der ikke opfylder ovenstående, vil ikke komme i betragtning til den udbudte aftale.

III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet:

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Følgende skal indgå i anmodningen om prækvalifikation:

En erklæring dækkende det seneste disponible regnskabsår, såfremt virksomheden har eksisteret i perioden indeholdende oplysninger om:

I. ansøgers samlede årlige omsætning

II. ansøgers egenkapital.

Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.

Såfremt der ikke kan fremlægges oplysninger for det seneste disponible regnskabsår på grund af tidspunktet for ansøgers etablering, kan der vedlægges en revisorerklæring om ansøgers samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.

Baserer en virksomheden sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre, skal virksomheden i givet fald fuldt ud godtgøre, at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, ved at fremlægge en støtteerklæring for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen.

Ordregiver har udarbejdet en skabelon til brug for afgivelse af de efterspurgte oplysninger, som skal benyttes og kan hentes på: http://www.SKAT.dk/SKAT.aspx?old=2363

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Som mindstekrav kræves en samlet årlig omsætning på mindst 100 000 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som ansøger og disse andre enheders samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår.

Som mindstekrav kræves det at ansøger har en positiv egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, beregnes egenkapitalen som virksomhedens og disse andre enheders samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen som deltagernes samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.

III.2.3)

Teknisk kapacitet:

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:

Følgende dokumentation skal indgå i anmodningen:

Fremlæggelse af en liste over de 5 betydeligste tilsvarende ydelser, jf. punkt II.1.5), afsnit II, nr. 1, 2 og 4, som ansøger har udført i løbet af de sidste 3 år, afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed.

Ordregiver ser gerne, at listen indeholder følgende:

i. En kort, klar beskrivelse af leverancen, herunder hvilke af de under punkt II.1.5), afsnit II, nr. 1, 2 og 4, anførte ydelsesområder, leverancen vedrørte

ii. Ansøgers rolle(r) i udførelsen af leverancen

iii. Tidspunkt for leverancens udførelse

iv. Navn på modtager af leverancen

v. Leverancens kontraktsum.

Det bemærkes, at SKAT forbeholder sig ret til at kontakte den angivne kunde med henblik på at få attesteret oplysningerne om referencen, herunder de for referencen angivne tidspunkter

Referencerne skal, uanset ansøgers form eller sammensætning — oplyses samlet ved udfyldelse af en skabelon i skemaet til referencer.

Den enkelte reference må maksimalt udgøre 10 letlæselige A4 sider med normal skriftstørrelse og inklusiv eventuelle illustrationer. Sider, der ligger herudover, vil der blive set bort fra.

Der kan maksimalt angives 5 referencer uanset om der er tale om ansøger er en enkelt virksomhed, om ansøger baserer sig på andre enheders tekniske formåen, eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium).

Såfremt der angives et antal, der overstiger dette maksimum, vil der alene blive lagt vægt på de 5 første referencer. Angivelser her ud over vil der blive set bort fra.

Baserer en virksomheden sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre, skal virksomheden i givet fald fuldt ud godtgøre, at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, ved at fremlægge en støtteerklæring for disse enheders tilsagn om at stille de disse ressourcer til rådighed i kontraktperioden. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen.

Ordregiver har udarbejdet en skabelon til brug for afgivelse af de efterspurgte oplysninger, som skal benyttes og kan hentes på: http://www.SKAT.dk/SKAT.aspx?old=2363

IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:

18.1.2016 (12:00)

VI.3)

Yderligere oplysninger:

Skabelon til afgivelse af de i udbudsbekendtgørelsen efterspurgte informationer og erklæringer findes på http://www.SKAT.dk/SKAT.aspx?old=2363 SKAT gør opmærksom på, at der for flere af punkterne er skabelontvang.

1. I relation til punkt I.1) og punkt IV.3.3) bemærkes, at der på nuværende tidspunkt ikke er yderligere oplysninger, specifikationer og dokumenter at få. Udbudsmaterialet vil alene blive udsendt til de ansøgere, der prækvalificeres og dermed opfordres til at afgive tilbud.

2. Eventuelle spørgsmål til anmodning om prækvalifikation skal stilles skriftligt via den i punkt I.1) anførte mailadresse med angivelse af »Rammeaftale om serverkapacitet med tilhørende ydelser til Databank mm.«. Svar på sådanne spørgsmål vil blive offentliggjort på

http://www.SKAT.dk/SKAT.aspx?old=2363, Interesserede opfordres til løbende at holde sig orienteret på hjemmesiden.

Spørgsmål skal stilles på dansk. Spørgsmål, der stilles senere end 10 dage før fristen for modtagelse af ansøgninger om deltagelse, vil ikke blive besvaret.

Der vil 7.1.2016, kl. 14.00 til 15.00 blive afholdt et orienteringsmøde hos SKAT, Østbanegade 123, 2100 København Ø, Danmark. Af hensyn til den praktiske planlægning af mødet bedes interesserede senest 4.1.2016 tilmelde sig med angivelse af firmatilknytning og navne hos Ordregivers kontaktperson, jf. punkt I.1). Ordregiver tager forbehold for at reducere antallet af deltagere pr. firma. Ordregiver vil udarbejde et kort referat fra orienteringsmødet, som efterfølgende vil blive offentliggjort på:

http://www.SKAT.dk/SKAT.aspx?old=2363

3. I relation til punkt II.2.1) bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum for kontraktens fulde løbetid.

4. I relation til punkt II.3 bemærkes, at den anførte kontraktlængde er fra kontraktunderskrivelse. Der vil i kontrakten være mulighed for opsigelse efter udløbet af en bindingsperiode. Ud over den anførte kontraktlængde vil der i forbindelse med kontraktens ophør være behov for en tidsmæssigt fleksibel udløbsfase med henblik på at sikre en uforstyrret funktion af Databanken i forbindelse med evt. genudbud.

5. I relation til punkt III.2.2) og III.2.3) bemærkes det, at virksomheden kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre. Virksomheden skal i givet fald godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved at fremlægge en erklæring eller anden dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen. Ordregiver har udarbejdet en skabeloner for erklæringer, der skal anvendes og som kan hentes på http://www.SKAT.dk/SKAT.aspx?old=2363

6. I relation til punkt IV.1.2) bemærkes, at hver ansøger alene kan indgive 1 ansøgning om prækvalifikation. Såfremt samme juridiske enhed er del af eller på anden måde deltager i flere ansøgninger, f.eks. selv indgiver egen ansøgning, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der ansøger, skal ansøgerne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud. Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode ansøgere om at godtgøre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud, herunder at der ikke følges en praksis, som kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende.

7. Ordregiver ser gerne, at ansøgningen om prækvalifikation fremsendes i 2 (to) elektroniske versioner på et CD-medie (USB-stik eller tilsvarende kan ikke anvende), hvor den ene udgave skal mærkes »Original« samt et papireksemplar. Alle dokumenter skal foreligge i både en word (eller evt. Excell) udgave samt i PDF-udgave. Ansøgningen om prækvalifikation kan ikke afgives pr. e-mail. Ved eventuelle uoverensstemmelser mellem versionerne, har PDF-udgaven på udgaven mærket »Original«, der har forrang. Ansøgningen skal afleveres/sendes i en lukket kuvert/pakke til adressen anført under pkt. I.1) mærket: »Rammeaftale om serverkapacitet og tilhørende ydelser til Databank mm., Att.: Mette Krog — Må ikke åbnes af postfunktionen«.

Ved aflevering inden for SKATs åbningstid udstedes kvittering for modtagelse. SKATs åbningstider er:

Mandag til torsdag kl. 8.30-16.00 og fredag kl. 8.30-15.30.

Bemærk at SKAT er lukket fra 24.12.2015 til 3.1.2016 (begge dage inkl.).

8. Ordregiver forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i § 12 i bekendtgørelse nr. 712 af 15.6.2011 om fremgangsmåderne ved indgåelse af offentlige vareindkøbskontrakter, offentlige tjenesteydelseskontrakter og offentlige bygge- og anlægskontrakter, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.

Læses:

III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister:

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Følgende dokumentation skal indgå i anmodningen om prækvalifikation:

— Enten en tro og love-erklæring om, hvorvidt leverandøren har ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til lov om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love. Loven kan hentes på www.retsinformation.dk Ordregiver har udarbejdet en skabelon for erklæringen, som skal benyttes og som kan hentes på kan hentes på »http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2363&vId=0«

— Eller en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen indeholdende samme oplysninger. Serviceattesten skal være udstedt senest 4 måneder før fristen for at indgive anmodning om prækvalifikation. Ansøger skal være opmærksom på en vis ekspeditionstid hos Erhvervsstyrelsen. Udenlandske virksomheder, der indleverer en lignende serviceattest fra eget hjemland, gøres opmærksom på, at det kan være nødvendigt at supplere den udenlandske attest med en tro og love-erklæring om forhold, der ikke måtte være omfattet af attesten (f.eks. om virksomhedens opfyldelse af sine forpligtelser i Danmark).

Det er vigtigt, at tro og love-erklæringen/serviceattesten vedrører netop den juridiske enhed (f.eks. selskab), der afgiver anmodningen.

Ved sammenslutninger af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.

Ansøgere, der ikke opfylder ovenstående, vil ikke komme i betragtning til den udbudte aftale.

III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet:

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Følgende skal indgå i anmodningen om prækvalifikation:

En erklæring dækkende det seneste disponible regnskabsår, såfremt virksomheden har eksisteret i perioden indeholdende oplysninger om:

I. ansøgers samlede årlige omsætning

II. ansøgers egenkapital

Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.

Såfremt der ikke kan fremlægges oplysninger for det seneste disponible regnskabsår på grund af tidspunktet for ansøgers etablering, kan der vedlægges en revisorerklæring om ansøgers samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.

Baserer en virksomheden sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre, skal virksomheden i givet fald fuldt ud godtgøre, at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, ved at fremlægge en støtteerklæring for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen.

Ordregiver har udarbejdet en skabelon til brug for afgivelse af de efterspurgte oplysninger, som skal benyttes og kan hentes på:

»http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2363&vId=0«

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Som mindstekrav kræves en samlet årlig omsætning på mindst 100 000 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som ansøger og disse andre enheders samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår.

Som mindstekrav kræves det at ansøger har en positiv egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, beregnes egenkapitalen som virksomhedens og disse andre enheders samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen som deltagernes samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.

III.2.3)

Teknisk kapacitet:

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:

Følgende dokumentation skal indgå i anmodningen:

Fremlæggelse af en liste over de 5 betydeligste tilsvarende ydelser, jf. punkt II.1.5), afsnit II, nr. 1, 2 og 4, som ansøger har udført i løbet af de sidste tre år, afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed.

Ordregiver ser gerne, at listen indeholder følgende:

i. En kort, klar beskrivelse af leverancen, herunder hvilke af de under punkt II.1.5), afsnit II, nr. 1, 2 og 4, anførte ydelsesområder, leverancen vedrørte.

ii. Ansøgers rolle(r) i udførelsen af leverancen

iii. Tidspunkt for leverancens udførelse

iv. Navn på modtager af leverancen

v. Leverancens kontraktsum.

Det bemærkes, at SKAT forbeholder sig ret til at kontakte den angivne kunde med henblik på at få attesteret oplysningerne om referencen, herunder de for referencen angivne tidspunkter

Referencerne skal, uanset ansøgers form eller sammensætning — oplyses samlet ved udfyldelse af en skabelon i skemaet til referencer.

Den enkelte reference må maksimalt udgøre 10 letlæselige A4 sider med normal skriftstørrelse og inklusiv eventuelle illustrationer. Sider, der ligger herudover, vil der blive set bort fra.

Der kan maksimalt angives 5 referencer uanset om der er tale om ansøger er en enkelt virksomhed, om ansøger baserer sig på andre enheders tekniske formåen, eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder (f.eks.et konsortium).

Såfremt der angives et antal, der overstiger dette maksimum, vil der alene blive lagt vægt på de 5 første referencer. Angivelser her ud over vil der blive set bort fra.

Baserer en virksomheden sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre, skal virksomheden i givet fald fuldt ud godtgøre, at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, ved at fremlægge en støtteerklæring for disse enheders tilsagn om at stille de disse ressourcer til rådighed i kontraktperioden. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen.

Ordregiver har udarbejdet en skabelon til brug for afgivelse af de efterspurgte oplysninger, som skal benyttes og kan hentes på: »http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2363&vId=0«

IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:

20.1.2016 (10:00)

VI.3)

Yderligere oplysninger:

Skabelon til afgivelse af de i udbudsbekendtgørelsen efterspurgte informationer og erklæringer findes på »http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2363&vId=0«. SKAT gør opmærksom på, at der for flere af punkterne er skabelontvang.

1. I relation til punkt I.1) og punkt IV.3.3) bemærkes, at der på nuværende tidspunkt ikke er yderligere oplysninger, specifikationer og dokumenter at få. Udbudsmaterialet vil alene blive udsendt til de ansøgere, der prækvalificeres og dermed opfordres til at afgive tilbud.

2. Eventuelle spørgsmål til anmodning om prækvalifikation skal stilles skriftligt via den i punkt I.1) anførte mailadresse med angivelse af »Rammeaftale om serverkapacitet med tilhørende ydelser til Databank mm.«. Svar på sådanne spørgsmål vil blive offentliggjort på

»http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2363&vId=0«, Interesserede opfordres til løbende at holde sig orienteret på hjemmesiden.

Spørgsmål skal stilles på dansk. Spørgsmål, der stilles senere end 10 dage før fristen for modtagelse af ansøgninger om deltagelse, vil ikke blive besvaret.

Der vil 7.1.2016, kl.14.00 til 15.00 blive afholdt et orienteringsmøde hos SKAT, Østbanegade 123, 2100 København Ø, Danmark. Af hensyn til den praktiske planlægning af mødet bedes interesserede senest 4.1.2016 tilmelde sig med angivelse af firmatilknytning og navne hos Ordregivers kontaktperson, jf. punkt I.1). Ordregiver tager forbehold for at reducere antallet af deltagere pr. firma. Ordregiver vil udarbejde et kort referat fra orienteringsmødet, som efterfølgende vil blive offentliggjort på:

»http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2363&vId=0«.

3. I relation til punkt II.2.1) bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum for kontraktens fulde løbetid.

4. I relation til punkt II.3) bemærkes, at den anførte kontraktlængde er fra kontraktunderskrivelse. Der vil i kontrakten være mulighed for opsigelse efter udløbet af en bindingsperiode. Ud over den anførte kontraktlængde vil der i forbindelse med kontraktens ophør være behov for en tidsmæssigt fleksibel udløbsfase med henblik på at sikre en uforstyrret funktion af Datamanken i forbindelse med evt. genudbud.

5. I relation til punkt III.2.2) og III.2.3) bemærkes det, at virksomheden kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre. Virksomheden skal i givet fald godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved at fremlægge en erklæring eller anden dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen. Ordregiver har udarbejdet en skabeloner for erklæringer, der skal anvendes og som kan hentes på »http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2363&vId=0«.

6. I relation til punkt IV.1.2) bemærkes, at hver ansøger alene kan indgive én ansøgning om prækvalifikation. Såfremt samme juridiske enhed er del af eller på anden måde deltager i flere ansøgninger, f.eks. selv indgiver egen ansøgning, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der ansøger, skal ansøgerne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud. Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode ansøgere om at godtgøre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud, herunder at der ikke følges en praksis, som kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende.

7. Ordregiver ser gerne, at ansøgningen om prækvalifikation fremsendes i 2 (to) elektroniske versioner på et CD-medie (USB-stik eller tilsvarende kan ikke anvende), hvor den ene udgave skal mærkes »Original« samt et papireksemplar. Alle dokumenter skal foreligge i både en word (eller evt. Excell) udgave samt i PDF-udgave. Ansøgningen om prækvalifikation kan ikke afgives pr. e-mail. Ved eventuelle uoverensstemmelser mellem versionerne, har PDF-udgaven på udgaven mærket »Original«, der har forrang. Ansøgningen skal afleveres/sendes i en lukket kuvert/pakke til adressen anført under pkt. I.1) mærket: »Rammeaftale om serverkapacitet og tilhørende ydelser til Databank mm., Att.: Mette Krog — Må ikke åbnes af postfunktionen«.

Ved aflevering inden for SKATs åbningstid udstedes kvittering for modtagelse. SKATs åbningstider er:

Mandag til torsdag kl. 8.30-16.00 og fredag kl. 8.30-15.30.

Bemærk at SKAT er lukket fra 24.12.2015 til 3.1.2016 (begge dage inkl.).

8. Ordregiver forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i § 12 i bekendtgørelse nr. 712 af 15.6.2011 om fremgangsmåderne ved indgåelse af offentlige vareindkøbskontrakter, offentlige tjenesteydelseskontrakter og offentlige bygge- og anlægskontrakter, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.

Annullering
(27.07.2016)

Uafsluttet procedure
Ordretildelingsproceduren er blevet afbrudt
Yderligere supplerende oplysninger
SKATs udbud (nr. 2015/S 246-447683) af en rammeaftale om serverkapacitet med tilhørende ydelser til etablering af en ny databank aflyses. SKAT har ændret indkøbsstrategi, og indkøbet skal således ikke foretages som et selvstændigt og afgrænset udbud, men indgå som en del af en samlet løsning for SKAT og en konsolidering af SKATs indkøb af lignende ydelser. Indkøbet vil derfor ske i en anden form på et senere tidspunkt bl.a. med henblik på at sikre en ensartet teknisk løsning for samme type af ydelser.

Rammeaftale om serverkapacitet med tilhørende ydelser til Databank mm.


SKAT

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

SKAT
Østbanegade 123
Att: Mette Krog
2100 København
DANMARK
Telefon: +45 72372422
Mailadresse: mette.krog@skat.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.SKAT.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Økonomiske og finansielle anliggender
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Rammeaftale om serverkapacitet med tilhørende ydelser til Databank mm.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser

NUTS-kode DK01

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed

Varighed i måneder: 48

Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid

Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 25 000 000 og 45 000 000 DKK
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
I. Baggrund og formål:
SKAT udbyder en rammeaftale, der primært omfatter levering af serverkapacitet og tilhørende ydelser til etablering af ny Databank indeholdende Big Data i SKAT og til at understøtte SKATs eksisterende Data Warehouse. Rammeaftalen omfatter således etablering, vedligeholdelse og support af en Big Data Management platform. Rammeaftalen omfatter ligeledes skalering op og ned af serverkapacitet, diskkapacitet og netværk til at understøtte platformens kommende udbredelse.
Databanken består af en platform (serverkapacitet mm) og en applikation (software). Parallelt med udbuddet af nærværende rammeaftale vedrørende platformen gennemføres et udbud af applikationssoftwaren vedrørende Databanken. Applikationssoftwaren er således ikke en del af nærværende udbud.
Baggrunden for udbuddet er, at SKAT med udgangspunkt i anbefalinger fra Turnusanalyser i Business Intelligence & Analyse (BI&A) og IT-afdelingen skal etablere en »Databank«, der vil udgøre en ny og fælles IT-komponent i SKATs fremadrettede IT-arkitektur. Som følge af Databankens funktion og kritikalitet er det besluttet at basere Databanken på en skalerbar, distribueret og fejltolerant teknologi. Derudover skal Databanken på sigt drives redundant på 2 fysisk adskilte datacentre.
Platformen skal være en distribueret data- og processerings IT-platform, som kan skaleres lineært ved løbende at tilføre kapacitet i form af servere, diskkapacitet og netværk.
II Ydelser
Rammeaftalen omfatter følgende hovedydelser:
1) Etablering af og kapacitet til platform m.v.
Leverandøren skal etablere og levere kapacitet til platformen i form af udviklings-, test-, præproduktions- og produktionsmiljøer, monitorering og overvågning af miljøer, driftsrapportering, support og afhjælpning ift. driftsrelaterede problemer, kapacitetsstyring, release management mv. Det forventes, at præproduktions- og produktionsmiljøerne skal implementeres på fysiske servere. Til test- og udviklingsmiljøer planlægges anvendelse af virtualisering med henblik på optimering af såvel kapacitet som licenser. SKAT ønsker tillige at opnå fleksibilitet ved, at der efter behov kan startes miljøer op med forskellige software konfigurationer, når nye løsninger skal testes og tages i anvendelse.
I første omgang forventes det, at der etableres et initialt produktionsmiljø i størrelsesordenen 8-12 noder med en estimeret datakapacitet på 250-350TB. Over tid forventes dette løbende at skulle skaleres til potentielt +50 noder og +1PB datakapacitet. Løsningen stiller krav om distribueret data- og processerings IT-platform, som skal baseres på 10 GbE netværkskort. Valget af 10 GbE netværkskort stiller krav til, at switch'ene og den øvrige infrastruktur er dimensioneret til at kunne håndtere dette.
Da Databanken fremadrettet bliver en central del af SKATs kommende IT-infrastruktur, vil der blive stillet høje krav til at kunne tilgå SKATs øvrige forretningsløsninger, uanset hvor disse i dag bliver driftet. SKAT leverer netværksløsning, der håndterer 10 GbE, og leverandøren skal kunne håndtere et tilsvarende niveau, således at leverandørens løsning ikke medfører kapacitetsbegrænsninger.
Løsningen skal baseres på »standard servere«, »standard netværksløsninger« og »standard storage« som en del af bestykningen. Udbudsmaterialet vil indeholde krav til udvidelse og levering af ekstra kapacitet, der skal kunne håndtere igangsætning af nye initiativer i SKAT.
2) Driftssikkerhed:
Som følge af Databankens kritikalitet og udvikling mod at blive et »Single Point of Failure« i SKAT vil der over tid være behov for, at Databanken drives redundant på 2 fysisk adskilte datacentre. Dette stiller krav til, at leverandøren kan tilbyde og understøtte redundante platforme med »Fail Over« og nær-realtids datasynkronisering.
Driften af platformen skal sikre, at data ikke mistes som følge af nedbrud i hardware og infrastruktur.
3) Support og vedligeholdelse:
Leverandøren skal levere support i forbindelse med platformen, herunder service desk til håndtering af 1. og 2. level support. Leverandøren skal endvidere levere sædvanlig platformsvedligeholdelse, som vil blive nærmere specificeret i udbudsmaterialet.
4) Applikationsdrift:
På sigt ønsker SKAT, at leverandøren skal overtage den egentlige applikationsdrift, herunder overvågning af applikationen og sikring af governance af idriftsættelse af nye løsninger.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000, 72220000, 72250000, 72310000, 72320000, 72420000, 72500000, 72710000, 72720000, 72900000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 48 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Forudbetalinger kan kun finde sted mod fuld anfordringsgaranti fra en anerkendt garant.
Eventuelle krav til sikkerhedsstillelse og garantier i øvrigt vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Finansierings- og betalingsvilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.

Der henvises endvidere til påkrævet elektronisk fakturering og mulighed for elektronisk ordre i henhold til lovbekendtgørelse nr. 798 af 28.6.2007 om offentlige betalinger m.v. med senere ændringer. Lovbekendtgørelsen kan hentes på www.retsinformation.dk

III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Skabelon til brug for afgivelse af de efterspurgte oplysninger kan hentes, jf. punkt VI.3).
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Det vil være et kontraktmæssigt krav, at leverandøren og eventuelle underleverandører sikrer medarbejderne løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område. Kontrakten vil derfor indeholde en bestemmelse, der sikrer dette. Ved opfyldelse af kontrakten, jf. ovenfor, forstås arbejde udført i Danmark med henblik på kontraktens opfyldelse.
Der vil i udbudsmaterialet blive stillet krav om overholdelse af persondatalovgivningen. Det bemærkes, at visse data omfattet af kontrakten skal behandles under iagttagelse af »krigsreglen« i persondatalovens § 41, stk. 4, hvilket betyder, at visse data kun må behandles i Danmark. Da data omfattet af »krigsreglen« ikke vil kunne udskilles fra data, der ikke er omfattet af »krigsreglen« vil det i praksis betyde, at data ikke må behandles uden for Danmark.
I det udbudte indgår regnskabsmateriale, som er omfattet af bekendtgørelse nr. 70 af 27.1.2011 om Statens Regnskabsvæsen mv. Udbudsmaterialet indeholder som følge heraf nærmere krav til opbevaring af materialet omfattet af bekendtgørelsen.
Der kan være dele af løsningen, hvor der vil være et krav til sikkerhedsgodkendelse af leverandøren og alle som bistår leverandøren i relation til de pågældende dele af løsningen, herunder personale og underleverandører, der beskæftiger sig med de pågældende dele af løsningen. Leverandøren og alle som bistår leverandøren i relation til de pågældende dele af løsningen, herunder personale og underleverandører, skal kunne sikkerhedsgodkendes til det niveau, som kræves af Politiets og Forsvarets sikkerhedsmyndighed. Se nærmere i Sikkerhedscirkulæret CIS nr. 10338 af 17.12.2014. Denne sikkerhedsgodkendelse skal kunne opretholdes i hele rammeaftalens løbetid.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Følgende dokumentation skal indgå i anmodningen om prækvalifikation:

— Enten en tro og love-erklæring om, hvorvidt leverandøren har ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til lov om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love. Loven kan hentes på www.retsinformation.dk Ordregiver har udarbejdet en skabelon for erklæringen, som skal benyttes og som kan hentes på kan hentes på http://www.SKAT.dk/SKAT.aspx?old=2363

— Eller en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen indeholdende samme oplysninger. Serviceattesten skal være udstedt senest 4 måneder før fristen for at indgive anmodning om prækvalifikation. Ansøger skal være opmærksom på en vis ekspeditionstid hos Erhvervsstyrelsen. Udenlandske virksomheder, der indleverer en lignende serviceattest fra eget hjemland, gøres opmærksom på, at det kan være nødvendigt at supplere den udenlandske attest med en tro og love-erklæring om forhold, der ikke måtte være omfattet af attesten (f.eks. om virksomhedens opfyldelse af sine forpligtelser i Danmark).
Det er vigtigt, at tro og love-erklæringen/serviceattesten vedrører netop den juridiske enhed (f.eks. selskab), der afgiver anmodningen.
Ved sammenslutninger af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
Ansøgere, der ikke opfylder ovenstående, vil ikke komme i betragtning til den udbudte aftale.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Følgende skal indgå i anmodningen om prækvalifikation:
En erklæring dækkende det seneste disponible regnskabsår, såfremt virksomheden har eksisteret i perioden indeholdende oplysninger om:
I. ansøgers samlede årlige omsætning
II. ansøgers egenkapital.
Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
Såfremt der ikke kan fremlægges oplysninger for det seneste disponible regnskabsår på grund af tidspunktet for ansøgers etablering, kan der vedlægges en revisorerklæring om ansøgers samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
Baserer en virksomheden sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre, skal virksomheden i givet fald fuldt ud godtgøre, at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, ved at fremlægge en støtteerklæring for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen.

Ordregiver har udarbejdet en skabelon til brug for afgivelse af de efterspurgte oplysninger, som skal benyttes og kan hentes på: http://www.SKAT.dk/SKAT.aspx?old=2363

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Som mindstekrav kræves en samlet årlig omsætning på mindst 100 000 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som ansøger og disse andre enheders samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår.
Som mindstekrav kræves det at ansøger har en positiv egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, beregnes egenkapitalen som virksomhedens og disse andre enheders samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen som deltagernes samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Følgende dokumentation skal indgå i anmodningen:
Fremlæggelse af en liste over de 5 betydeligste tilsvarende ydelser, jf. punkt II.1.5), afsnit II, nr. 1, 2 og 4, som ansøger har udført i løbet af de sidste 3 år, afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed.
Ordregiver ser gerne, at listen indeholder følgende:
i. En kort, klar beskrivelse af leverancen, herunder hvilke af de under punkt II.1.5), afsnit II, nr. 1, 2 og 4, anførte ydelsesområder, leverancen vedrørte
ii. Ansøgers rolle(r) i udførelsen af leverancen
iii. Tidspunkt for leverancens udførelse
iv. Navn på modtager af leverancen
v. Leverancens kontraktsum.
Det bemærkes, at SKAT forbeholder sig ret til at kontakte den angivne kunde med henblik på at få attesteret oplysningerne om referencen, herunder de for referencen angivne tidspunkter
Referencerne skal, uanset ansøgers form eller sammensætning — oplyses samlet ved udfyldelse af en skabelon i skemaet til referencer.
Den enkelte reference må maksimalt udgøre 10 letlæselige A4 sider med normal skriftstørrelse og inklusiv eventuelle illustrationer. Sider, der ligger herudover, vil der blive set bort fra.
Der kan maksimalt angives 5 referencer uanset om der er tale om ansøger er en enkelt virksomhed, om ansøger baserer sig på andre enheders tekniske formåen, eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium).
Såfremt der angives et antal, der overstiger dette maksimum, vil der alene blive lagt vægt på de 5 første referencer. Angivelser her ud over vil der blive set bort fra.
Baserer en virksomheden sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre, skal virksomheden i givet fald fuldt ud godtgøre, at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, ved at fremlægge en støtteerklæring for disse enheders tilsagn om at stille de disse ressourcer til rådighed i kontraktperioden. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen.

Ordregiver har udarbejdet en skabelon til brug for afgivelse af de efterspurgte oplysninger, som skal benyttes og kan hentes på: http://www.SKAT.dk/SKAT.aspx?old=2363

III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante leverancer af de ydelser, som rammekontrakten omfatter, jf. beskrivelsen i punkt II.1.5), afsnit II, nr. 1, 2 og 4.
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
18.1.2016 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger

Skabelon til afgivelse af de i udbudsbekendtgørelsen efterspurgte informationer og erklæringer findes på http://www.SKAT.dk/SKAT.aspx?old=2363 SKAT gør opmærksom på, at der for flere af punkterne er skabelontvang.

1. I relation til punkt I.1) og punkt IV.3.3) bemærkes, at der på nuværende tidspunkt ikke er yderligere oplysninger, specifikationer og dokumenter at få. Udbudsmaterialet vil alene blive udsendt til de ansøgere, der prækvalificeres og dermed opfordres til at afgive tilbud.
2. Eventuelle spørgsmål til anmodning om prækvalifikation skal stilles skriftligt via den i punkt I.1) anførte mailadresse med angivelse af »Rammeaftale om serverkapacitet med tilhørende ydelser til Databank mm.«. Svar på sådanne spørgsmål vil blive offentliggjort på

http://www.SKAT.dk/SKAT.aspx?old=2363, Interesserede opfordres til løbende at holde sig orienteret på hjemmesiden.

Spørgsmål skal stilles på dansk. Spørgsmål, der stilles senere end 10 dage før fristen for modtagelse af ansøgninger om deltagelse, vil ikke blive besvaret.
Der vil 7.1.2016, kl. 14.00 til 15.00 blive afholdt et orienteringsmøde hos SKAT, Østbanegade 123, 2100 København Ø, Danmark. Af hensyn til den praktiske planlægning af mødet bedes interesserede senest 4.1.2016 tilmelde sig med angivelse af firmatilknytning og navne hos Ordregivers kontaktperson, jf. punkt I.1). Ordregiver tager forbehold for at reducere antallet af deltagere pr. firma. Ordregiver vil udarbejde et kort referat fra orienteringsmødet, som efterfølgende vil blive offentliggjort på:

http://www.SKAT.dk/SKAT.aspx?old=2363

3. I relation til punkt II.2.1) bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum for kontraktens fulde løbetid.
4. I relation til punkt II.3 bemærkes, at den anførte kontraktlængde er fra kontraktunderskrivelse. Der vil i kontrakten være mulighed for opsigelse efter udløbet af en bindingsperiode. Ud over den anførte kontraktlængde vil der i forbindelse med kontraktens ophør være behov for en tidsmæssigt fleksibel udløbsfase med henblik på at sikre en uforstyrret funktion af Databanken i forbindelse med evt. genudbud.

5. I relation til punkt III.2.2) og III.2.3) bemærkes det, at virksomheden kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre. Virksomheden skal i givet fald godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved at fremlægge en erklæring eller anden dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen. Ordregiver har udarbejdet en skabeloner for erklæringer, der skal anvendes og som kan hentes på http://www.SKAT.dk/SKAT.aspx?old=2363

6. I relation til punkt IV.1.2) bemærkes, at hver ansøger alene kan indgive 1 ansøgning om prækvalifikation. Såfremt samme juridiske enhed er del af eller på anden måde deltager i flere ansøgninger, f.eks. selv indgiver egen ansøgning, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der ansøger, skal ansøgerne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud. Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode ansøgere om at godtgøre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud, herunder at der ikke følges en praksis, som kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende.
7. Ordregiver ser gerne, at ansøgningen om prækvalifikation fremsendes i 2 (to) elektroniske versioner på et CD-medie (USB-stik eller tilsvarende kan ikke anvende), hvor den ene udgave skal mærkes »Original« samt et papireksemplar. Alle dokumenter skal foreligge i både en word (eller evt. Excell) udgave samt i PDF-udgave. Ansøgningen om prækvalifikation kan ikke afgives pr. e-mail. Ved eventuelle uoverensstemmelser mellem versionerne, har PDF-udgaven på udgaven mærket »Original«, der har forrang. Ansøgningen skal afleveres/sendes i en lukket kuvert/pakke til adressen anført under pkt. I.1) mærket: »Rammeaftale om serverkapacitet og tilhørende ydelser til Databank mm., Att.: Mette Krog — Må ikke åbnes af postfunktionen«.
Ved aflevering inden for SKATs åbningstid udstedes kvittering for modtagelse. SKATs åbningstider er:
Mandag til torsdag kl. 8.30-16.00 og fredag kl. 8.30-15.30.
Bemærk at SKAT er lukket fra 24.12.2015 til 3.1.2016 (begge dage inkl.).
8. Ordregiver forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i § 12 i bekendtgørelse nr. 712 af 15.6.2011 om fremgangsmåderne ved indgåelse af offentlige vareindkøbskontrakter, offentlige tjenesteydelseskontrakter og offentlige bygge- og anlægskontrakter, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne

Der findes ikke et sådant mæglingsorgan i Danmark

VI.4.2) Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk

VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
16.12.2015

Send til en kollega

0.063