23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 249-454733
Offentliggjort
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support


SKAT, Østbanegade 123, Att: Mette Krog, København 2100, DANMARK. Telefon: +45 72372422. E-post: mette.krog@skat.dk

(Tillägg till Europeiska unionens officiella tidnin, 19.12.2015, 2015/S 246-447683)

Angående:
CPV: 72000000, 72220000, 72250000, 72310000, 72320000, 72420000, 72500000, 72710000, 72720000, 72900000

IT-tjänster: konsultverksamhet, programvaruutveckling, Internet och stöd

Systemtjänster och tekniska konsulttjänster

System- och stödtjänster

Behandling av data

Databastjänster

Internetutvecklingstjänster

Datortjänster

Tjänster för lokalt datanät

Tjänster för globalt nät

Tjänster för säkerhetskopiering och katalogkonvertering

I stället för: 

III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister:

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Følgende dokumentation skal indgå i anmodningen om prækvalifikation:

— Enten en tro og love-erklæring om, hvorvidt leverandøren har ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til lov om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love. Loven kan hentes på www.retsinformation.dk Ordregiver har udarbejdet en skabelon for erklæringen, som skal benyttes og som kan hentes på kan hentes på http://www.SKAT.dk/SKAT.aspx?old=2363

— Eller en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen indeholdende samme oplysninger. Serviceattesten skal være udstedt senest 4 måneder før fristen for at indgive anmodning om prækvalifikation. Ansøger skal være opmærksom på en vis ekspeditionstid hos Erhvervsstyrelsen. Udenlandske virksomheder, der indleverer en lignende serviceattest fra eget hjemland, gøres opmærksom på, at det kan være nødvendigt at supplere den udenlandske attest med en tro og love-erklæring om forhold, der ikke måtte være omfattet af attesten (f.eks. om virksomhedens opfyldelse af sine forpligtelser i Danmark).

Det er vigtigt, at tro og love-erklæringen/serviceattesten vedrører netop den juridiske enhed (f.eks. selskab), der afgiver anmodningen.

Ved sammenslutninger af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.

Ansøgere, der ikke opfylder ovenstående, vil ikke komme i betragtning til den udbudte aftale.

III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet:

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Følgende skal indgå i anmodningen om prækvalifikation:

En erklæring dækkende det seneste disponible regnskabsår, såfremt virksomheden har eksisteret i perioden indeholdende oplysninger om:

I. ansøgers samlede årlige omsætning

II. ansøgers egenkapital.

Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.

Såfremt der ikke kan fremlægges oplysninger for det seneste disponible regnskabsår på grund af tidspunktet for ansøgers etablering, kan der vedlægges en revisorerklæring om ansøgers samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.

Baserer en virksomheden sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre, skal virksomheden i givet fald fuldt ud godtgøre, at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, ved at fremlægge en støtteerklæring for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen.

Ordregiver har udarbejdet en skabelon til brug for afgivelse af de efterspurgte oplysninger, som skal benyttes og kan hentes på: http://www.SKAT.dk/SKAT.aspx?old=2363

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Som mindstekrav kræves en samlet årlig omsætning på mindst 100 000 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som ansøger og disse andre enheders samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår.

Som mindstekrav kræves det at ansøger har en positiv egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, beregnes egenkapitalen som virksomhedens og disse andre enheders samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen som deltagernes samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.

III.2.3) Teknisk kapacitet:

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:

Følgende dokumentation skal indgå i anmodningen:

Fremlæggelse af en liste over de 5 betydeligste tilsvarende ydelser, jf. punkt II.1.5), afsnit II, nr. 1, 2 og 4, som ansøger har udført i løbet af de sidste 3 år, afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed.

Ordregiver ser gerne, at listen indeholder følgende:

i. En kort, klar beskrivelse af leverancen, herunder hvilke af de under punkt II.1.5), afsnit II, nr. 1, 2 og 4, anførte ydelsesområder, leverancen vedrørte

ii. Ansøgers rolle(r) i udførelsen af leverancen

iii. Tidspunkt for leverancens udførelse

iv. Navn på modtager af leverancen

v. Leverancens kontraktsum.

Det bemærkes, at SKAT forbeholder sig ret til at kontakte den angivne kunde med henblik på at få attesteret oplysningerne om referencen, herunder de for referencen angivne tidspunkter

Referencerne skal, uanset ansøgers form eller sammensætning — oplyses samlet ved udfyldelse af en skabelon i skemaet til referencer.

Den enkelte reference må maksimalt udgøre 10 letlæselige A4 sider med normal skriftstørrelse og inklusiv eventuelle illustrationer. Sider, der ligger herudover, vil der blive set bort fra.

Der kan maksimalt angives 5 referencer uanset om der er tale om ansøger er en enkelt virksomhed, om ansøger baserer sig på andre enheders tekniske formåen, eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium).

Såfremt der angives et antal, der overstiger dette maksimum, vil der alene blive lagt vægt på de 5 første referencer. Angivelser her ud over vil der blive set bort fra.

Baserer en virksomheden sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre, skal virksomheden i givet fald fuldt ud godtgøre, at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, ved at fremlægge en støtteerklæring for disse enheders tilsagn om at stille de disse ressourcer til rådighed i kontraktperioden. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen.

Ordregiver har udarbejdet en skabelon til brug for afgivelse af de efterspurgte oplysninger, som skal benyttes og kan hentes på: http://www.SKAT.dk/SKAT.aspx?old=2363

IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:

18.1.2016 (12:00)

VI.3) Yderligere oplysninger:

Skabelon til afgivelse af de i udbudsbekendtgørelsen efterspurgte informationer og erklæringer findes på http://www.SKAT.dk/SKAT.aspx?old=2363 SKAT gør opmærksom på, at der for flere af punkterne er skabelontvang.

1. I relation til punkt I.1) og punkt IV.3.3) bemærkes, at der på nuværende tidspunkt ikke er yderligere oplysninger, specifikationer og dokumenter at få. Udbudsmaterialet vil alene blive udsendt til de ansøgere, der prækvalificeres og dermed opfordres til at afgive tilbud.

2. Eventuelle spørgsmål til anmodning om prækvalifikation skal stilles skriftligt via den i punkt I.1) anførte mailadresse med angivelse af »Rammeaftale om serverkapacitet med tilhørende ydelser til Databank mm.«. Svar på sådanne spørgsmål vil blive offentliggjort på

http://www.SKAT.dk/SKAT.aspx?old=2363, Interesserede opfordres til løbende at holde sig orienteret på hjemmesiden.

Spørgsmål skal stilles på dansk. Spørgsmål, der stilles senere end 10 dage før fristen for modtagelse af ansøgninger om deltagelse, vil ikke blive besvaret.

Der vil 7.1.2016, kl. 14.00 til 15.00 blive afholdt et orienteringsmøde hos SKAT, Østbanegade 123, 2100 København Ø, Danmark. Af hensyn til den praktiske planlægning af mødet bedes interesserede senest 4.1.2016 tilmelde sig med angivelse af firmatilknytning og navne hos Ordregivers kontaktperson, jf. punkt I.1). Ordregiver tager forbehold for at reducere antallet af deltagere pr. firma. Ordregiver vil udarbejde et kort referat fra orienteringsmødet, som efterfølgende vil blive offentliggjort på:

http://www.SKAT.dk/SKAT.aspx?old=2363

3. I relation til punkt II.2.1) bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum for kontraktens fulde løbetid.

4. I relation til punkt II.3 bemærkes, at den anførte kontraktlængde er fra kontraktunderskrivelse. Der vil i kontrakten være mulighed for opsigelse efter udløbet af en bindingsperiode. Ud over den anførte kontraktlængde vil der i forbindelse med kontraktens ophør være behov for en tidsmæssigt fleksibel udløbsfase med henblik på at sikre en uforstyrret funktion af Databanken i forbindelse med evt. genudbud.

5. I relation til punkt III.2.2) og III.2.3) bemærkes det, at virksomheden kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre. Virksomheden skal i givet fald godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved at fremlægge en erklæring eller anden dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen. Ordregiver har udarbejdet en skabeloner for erklæringer, der skal anvendes og som kan hentes på http://www.SKAT.dk/SKAT.aspx?old=2363

6. I relation til punkt IV.1.2) bemærkes, at hver ansøger alene kan indgive 1 ansøgning om prækvalifikation. Såfremt samme juridiske enhed er del af eller på anden måde deltager i flere ansøgninger, f.eks. selv indgiver egen ansøgning, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der ansøger, skal ansøgerne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud. Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode ansøgere om at godtgøre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud, herunder at der ikke følges en praksis, som kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende.

7. Ordregiver ser gerne, at ansøgningen om prækvalifikation fremsendes i 2 (to) elektroniske versioner på et CD-medie (USB-stik eller tilsvarende kan ikke anvende), hvor den ene udgave skal mærkes »Original« samt et papireksemplar. Alle dokumenter skal foreligge i både en word (eller evt. Excell) udgave samt i PDF-udgave. Ansøgningen om prækvalifikation kan ikke afgives pr. e-mail. Ved eventuelle uoverensstemmelser mellem versionerne, har PDF-udgaven på udgaven mærket »Original«, der har forrang. Ansøgningen skal afleveres/sendes i en lukket kuvert/pakke til adressen anført under pkt. I.1) mærket: »Rammeaftale om serverkapacitet og tilhørende ydelser til Databank mm., Att.: Mette Krog — Må ikke åbnes af postfunktionen«.

Ved aflevering inden for SKATs åbningstid udstedes kvittering for modtagelse. SKATs åbningstider er:

Mandag til torsdag kl. 8.30-16.00 og fredag kl. 8.30-15.30.

Bemærk at SKAT er lukket fra 24.12.2015 til 3.1.2016 (begge dage inkl.).

8. Ordregiver forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i § 12 i bekendtgørelse nr. 712 af 15.6.2011 om fremgangsmåderne ved indgåelse af offentlige vareindkøbskontrakter, offentlige tjenesteydelseskontrakter og offentlige bygge- og anlægskontrakter, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.

Skall det stå: 

III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister:

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Følgende dokumentation skal indgå i anmodningen om prækvalifikation:

— Enten en tro og love-erklæring om, hvorvidt leverandøren har ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til lov om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love. Loven kan hentes på www.retsinformation.dk Ordregiver har udarbejdet en skabelon for erklæringen, som skal benyttes og som kan hentes på kan hentes på »http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2363&vId=0«

— Eller en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen indeholdende samme oplysninger. Serviceattesten skal være udstedt senest 4 måneder før fristen for at indgive anmodning om prækvalifikation. Ansøger skal være opmærksom på en vis ekspeditionstid hos Erhvervsstyrelsen. Udenlandske virksomheder, der indleverer en lignende serviceattest fra eget hjemland, gøres opmærksom på, at det kan være nødvendigt at supplere den udenlandske attest med en tro og love-erklæring om forhold, der ikke måtte være omfattet af attesten (f.eks. om virksomhedens opfyldelse af sine forpligtelser i Danmark).

Det er vigtigt, at tro og love-erklæringen/serviceattesten vedrører netop den juridiske enhed (f.eks. selskab), der afgiver anmodningen.

Ved sammenslutninger af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.

Ansøgere, der ikke opfylder ovenstående, vil ikke komme i betragtning til den udbudte aftale.

III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet:

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Følgende skal indgå i anmodningen om prækvalifikation:

En erklæring dækkende det seneste disponible regnskabsår, såfremt virksomheden har eksisteret i perioden indeholdende oplysninger om:

I. ansøgers samlede årlige omsætning

II. ansøgers egenkapital

Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.

Såfremt der ikke kan fremlægges oplysninger for det seneste disponible regnskabsår på grund af tidspunktet for ansøgers etablering, kan der vedlægges en revisorerklæring om ansøgers samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.

Baserer en virksomheden sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre, skal virksomheden i givet fald fuldt ud godtgøre, at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, ved at fremlægge en støtteerklæring for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen.

Ordregiver har udarbejdet en skabelon til brug for afgivelse af de efterspurgte oplysninger, som skal benyttes og kan hentes på:

»http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2363&vId=0«

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Som mindstekrav kræves en samlet årlig omsætning på mindst 100 000 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som ansøger og disse andre enheders samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår.

Som mindstekrav kræves det at ansøger har en positiv egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, beregnes egenkapitalen som virksomhedens og disse andre enheders samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen som deltagernes samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.

III.2.3) Teknisk kapacitet:

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:

Følgende dokumentation skal indgå i anmodningen:

Fremlæggelse af en liste over de 5 betydeligste tilsvarende ydelser, jf. punkt II.1.5), afsnit II, nr. 1, 2 og 4, som ansøger har udført i løbet af de sidste tre år, afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed.

Ordregiver ser gerne, at listen indeholder følgende:

i. En kort, klar beskrivelse af leverancen, herunder hvilke af de under punkt II.1.5), afsnit II, nr. 1, 2 og 4, anførte ydelsesområder, leverancen vedrørte.

ii. Ansøgers rolle(r) i udførelsen af leverancen

iii. Tidspunkt for leverancens udførelse

iv. Navn på modtager af leverancen

v. Leverancens kontraktsum.

Det bemærkes, at SKAT forbeholder sig ret til at kontakte den angivne kunde med henblik på at få attesteret oplysningerne om referencen, herunder de for referencen angivne tidspunkter

Referencerne skal, uanset ansøgers form eller sammensætning — oplyses samlet ved udfyldelse af en skabelon i skemaet til referencer.

Den enkelte reference må maksimalt udgøre 10 letlæselige A4 sider med normal skriftstørrelse og inklusiv eventuelle illustrationer. Sider, der ligger herudover, vil der blive set bort fra.

Der kan maksimalt angives 5 referencer uanset om der er tale om ansøger er en enkelt virksomhed, om ansøger baserer sig på andre enheders tekniske formåen, eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder (f.eks.et konsortium).

Såfremt der angives et antal, der overstiger dette maksimum, vil der alene blive lagt vægt på de 5 første referencer. Angivelser her ud over vil der blive set bort fra.

Baserer en virksomheden sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre, skal virksomheden i givet fald fuldt ud godtgøre, at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, ved at fremlægge en støtteerklæring for disse enheders tilsagn om at stille de disse ressourcer til rådighed i kontraktperioden. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen.

Ordregiver har udarbejdet en skabelon til brug for afgivelse af de efterspurgte oplysninger, som skal benyttes og kan hentes på: »http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2363&vId=0«

IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:

20.1.2016 (10:00)

VI.3) Yderligere oplysninger:

Skabelon til afgivelse af de i udbudsbekendtgørelsen efterspurgte informationer og erklæringer findes på »http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2363&vId=0«. SKAT gør opmærksom på, at der for flere af punkterne er skabelontvang.

1. I relation til punkt I.1) og punkt IV.3.3) bemærkes, at der på nuværende tidspunkt ikke er yderligere oplysninger, specifikationer og dokumenter at få. Udbudsmaterialet vil alene blive udsendt til de ansøgere, der prækvalificeres og dermed opfordres til at afgive tilbud.

2. Eventuelle spørgsmål til anmodning om prækvalifikation skal stilles skriftligt via den i punkt I.1) anførte mailadresse med angivelse af »Rammeaftale om serverkapacitet med tilhørende ydelser til Databank mm.«. Svar på sådanne spørgsmål vil blive offentliggjort på

»http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2363&vId=0«, Interesserede opfordres til løbende at holde sig orienteret på hjemmesiden.

Spørgsmål skal stilles på dansk. Spørgsmål, der stilles senere end 10 dage før fristen for modtagelse af ansøgninger om deltagelse, vil ikke blive besvaret.

Der vil 7.1.2016, kl.14.00 til 15.00 blive afholdt et orienteringsmøde hos SKAT, Østbanegade 123, 2100 København Ø, Danmark. Af hensyn til den praktiske planlægning af mødet bedes interesserede senest 4.1.2016 tilmelde sig med angivelse af firmatilknytning og navne hos Ordregivers kontaktperson, jf. punkt I.1). Ordregiver tager forbehold for at reducere antallet af deltagere pr. firma. Ordregiver vil udarbejde et kort referat fra orienteringsmødet, som efterfølgende vil blive offentliggjort på:

»http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2363&vId=0«.

3. I relation til punkt II.2.1) bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum for kontraktens fulde løbetid.

4. I relation til punkt II.3) bemærkes, at den anførte kontraktlængde er fra kontraktunderskrivelse. Der vil i kontrakten være mulighed for opsigelse efter udløbet af en bindingsperiode. Ud over den anførte kontraktlængde vil der i forbindelse med kontraktens ophør være behov for en tidsmæssigt fleksibel udløbsfase med henblik på at sikre en uforstyrret funktion af Datamanken i forbindelse med evt. genudbud.

5. I relation til punkt III.2.2) og III.2.3) bemærkes det, at virksomheden kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre. Virksomheden skal i givet fald godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved at fremlægge en erklæring eller anden dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen. Ordregiver har udarbejdet en skabeloner for erklæringer, der skal anvendes og som kan hentes på »http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2363&vId=0«.

6. I relation til punkt IV.1.2) bemærkes, at hver ansøger alene kan indgive én ansøgning om prækvalifikation. Såfremt samme juridiske enhed er del af eller på anden måde deltager i flere ansøgninger, f.eks. selv indgiver egen ansøgning, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der ansøger, skal ansøgerne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud. Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode ansøgere om at godtgøre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud, herunder at der ikke følges en praksis, som kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende.

7. Ordregiver ser gerne, at ansøgningen om prækvalifikation fremsendes i 2 (to) elektroniske versioner på et CD-medie (USB-stik eller tilsvarende kan ikke anvende), hvor den ene udgave skal mærkes »Original« samt et papireksemplar. Alle dokumenter skal foreligge i både en word (eller evt. Excell) udgave samt i PDF-udgave. Ansøgningen om prækvalifikation kan ikke afgives pr. e-mail. Ved eventuelle uoverensstemmelser mellem versionerne, har PDF-udgaven på udgaven mærket »Original«, der har forrang. Ansøgningen skal afleveres/sendes i en lukket kuvert/pakke til adressen anført under pkt. I.1) mærket: »Rammeaftale om serverkapacitet og tilhørende ydelser til Databank mm., Att.: Mette Krog — Må ikke åbnes af postfunktionen«.

Ved aflevering inden for SKATs åbningstid udstedes kvittering for modtagelse. SKATs åbningstider er:

Mandag til torsdag kl. 8.30-16.00 og fredag kl. 8.30-15.30.

Bemærk at SKAT er lukket fra 24.12.2015 til 3.1.2016 (begge dage inkl.).

8. Ordregiver forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i § 12 i bekendtgørelse nr. 712 af 15.6.2011 om fremgangsmåderne ved indgåelse af offentlige vareindkøbskontrakter, offentlige tjenesteydelseskontrakter og offentlige bygge- og anlægskontrakter, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.

 

Övriga ytterligare upplysningar

Det bemærkes, at der er tale om

1) Tydeliggørelse af hjemmeside-adressen, således at ansøgerne kommer direkte ind på den underside, hvor oplysningerne findes.

Linket til hjemmesiden er således ændret fra »http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2363« til »http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2363&vId=0« og

2) Ændring af dato og tidspunkt for frist for modtagelse af ansøgning fra »18.1.2016, kl. 12:00« til »20.1.2016, kl. 10:00 (bemærk kl. 10:00)«.

Send til en kollega

0.047