Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/bec8fc55-e56a-4dad-85b0-576ab6a03add/publicMaterial
Udbyder
Aarhus Kommune
Vindere
Løn og vagtplan
(03.02.2023)
EG Danmark A/S
Lautrupvang 24
2750 Ballerup
Økonomi
(03.02.2023)
KMD A/S
Lautrupparken 40
2750 Ballerup
Opdateringer
Delaftale 4 - Indkøb annulleres pga. fejl i et egnethedskrav.
Delaftale 4 - Indkøb forventes genudbudt i uge 16.
Genudbuddet vil gøre brug af det oprindelige udbudsmateriale (Delaftale 1, 2 og 3 fortsætter), men Delaftalen Indkøb vil få en separat tidsplan. Denne nye tidsplan vil fremgå af udbudsbetingelserne, der vil blive opdateret ifm. genudbuddet.
Udbud af Økonomisystem, Debitorsystem, Løn og vagtplansystem samt Indkøbssystem (ERP)
Aarhus Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 55133018
Postadresse: Rådhuspladsen 2
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Thomas K. Krægpøth
E-mail: kthk@aarhus.dk
Telefon: +45 20533770
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
Del II: Genstand
Udbud af Økonomisystem, Debitorsystem, Løn og vagtplansystem samt Indkøbssystem (ERP)
Aarhus Kommune udbyder aftale på Økonomisystem, Debitorsystem, Løn og vagtplansystem samt Indkøbssystem (ERP).
Aftalen udbydes i 4 delkontrakter:
Delaftale 1: Økonomisystem
Delaftale 2: Debitorsystem
Delaftale 3: Løn og vagtplansystem
Delaftale 4: Indkøbssystem.
Kontrakten for hver delaftale udbydes for en periode på 8 år med mulighed for forlængelse i 4 x 12 måneder.
Ordregiver indgår Kontrakt med én leverandør om levering på hver delaftale.
Delaftale 1: Økonomisystem
Aarhus Kommune
Økonomisystem
Delkontrakten kan forlænges i 4 x 12 måneder.
Tilbudsgiverne vil blive valgt blandt de konditionsmæssige og egnede ansøgere om prækvalifikation. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af ansøgernes økonomiske kvalifikationer og referencer vedrørende anskaffelser, der svarer til den udbudte Delaftale der ansøges på, med hovedvægten på Tilbudsgivernes referencer, herunder hvilke integrationer der er foretaget ifm. udførelsen af disse referencer.
Udbuddet af delkontrakten indeholder optioner, der er angivet i udbudsmaterialet.
Forhandlingsforløbet forventes at bestå af en eller flere forhandlingsrunder, herunder også mulighed for en skriftlig forhandlingsrunde. Forhandlingsforløbet indebærer ikke shortlisting og der ydes ikke vederlag til deltagerne ifm. forhandlingerne.
Ordregiver forbeholder sig ret til at tildele Kontrakten på baggrund af Tilbudsgivers indledende tilbud.
Delkontrakt 2: Debitorsystem
Aarhus Kommune
Debitorsystem
Delkontrakten kan forlænges med 4 x 12 måneder.
Tilbudsgiver vil blive valgt blandt de konditionsmæssige og egnede ansøgere om prækvalifikation. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af ansøgernes økonomiske kvalifikationer og referencer vedrørende anskaffelser, der svarer til den udbudte Delaftale, der ansøges på, med hovedvægten på Tilbudsgivernes referencer, herunder hvilke integrationer der er foretaget ifm. udførelsen af disse referencer.
Udbuddet af delkontrakten indeholder optioner, der er angivet i udbudsmaterialet.
Forhandlingsforløbet forventes at bestå af en eller flere forhandlingsrunder, herunder også mulighed for en skriftlig forhandlingsrunde. Forhandlingsforløbet indebærer ikke shortlisting og der ydes ikke vederlag til deltagerne ifm. forhandlingerne.
Ordregiver forbeholder sig ret til at tildele Kontrakten på baggrund af Tilbudsgivers indledende tilbud.
Delkontrakt 3: Løn og vagtplansystem
Aarhus Kommune
Løn og vagtplansystem
Delkontrakten kan forlænges i 4 x 12 måneder.
Tilbudsgiverne vil blive valgt blandt de konditionsmæssige og egnede ansøgere om prækvalifikation. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af ansøgernes økonomiske kvalifikationer og referencer vedrørende anskaffelser, der svarer til den udbudte Delaftale der ansøges på, med hovedvægten på Tilbudsgivernes referencer herunder hvilke integrationer der er foretaget ifm. udførelsen af disse referencer.
Udbuddet af delkontrakten indeholder optioner, der er angivet i udbudsmaterialet.
Forhandlingsforløbet forventes at bestå af en eller flere forhandlingsrunder, herunder også mulighed for en skriftlig forhandlingsrunde. Forhandlingsforløbet indebærer ikke shortlisting og der ydes ikke vederlag til deltagerne ifm. forhandlingerne.
Ordregiver forbeholder sig ret til at tildele Kontrakten på baggrund af Tilbudsgivers indledende tilbud.
Delkontrakt 4: Indkøbssystem
Aarhus Kommune
Indkøbssystem
Delkontrakten kan forlænges i 4 x 12 måneder.
Tilbudsgiverne vil blive valgt blandt de konditionsmæssige og egnede ansøgere om prækvalifikation. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af ansøgernes økonomiske kvalifikationer og referencer vedrørende anskaffelser, der svarer til den udbudte Delaftale der ansøges på, med hovedvægten på Tilbudsgivernes referencer, herunder hvilke integrationer der er foretaget ifm. udførelsen af disse referencer.
Udbuddet af delkontrakten indeholder optioner, der er angivet i udbudsmaterialet.
Forhandlingsforløbet forventes at bestå af en eller flere forhandlingsrunder, herunder også mulighed for en skriftlig forhandlingsrunde. Forhandlingsforløbet indebærer ikke shortlisting og der ydes ikke vederlag til deltagerne ifm. forhandlingerne.
Ordregiver forbeholder sig ret til at tildele Kontrakten på baggrund af Tilbudsgivers indledende tilbud.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ordregiver vil kun indgå Kontrakt med økonomisk solide virksomheder, da det har væsentlig betydning, at Tilbudsgivers virksomhed består under hele kontraktperioden.
Tilbudsgiver skal oplyse følgende nøgletal for hvert af de seneste 3 regnskabsår i ESPD del IV afsnit B:
- Omsætning
- Egenkapital
Tilbudsgiver kan basere sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (fx et moder- eller søsterselskab, en underleverandør eller en anden enhed), uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre enheder. Tilbudsgiver skal i givet fald godtgøre fuld ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af Kontrakten, fx ved at fremlægge støtteerklæring for disse enheders juridiske forpligtelse til at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden.
En økonomisk aktør, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere enheders kapacitet, skal sikre, at Ordregiver modtager Tilbudsgivers eget ESPD sammen med et separat ESPD fra den/de støttende enhed(er), hvori der meddeles relevante oplysninger for hver af de enheder, som Tilbudsgiver baserer sig på.
Når grupper af økonomiske aktører (fx et konsortium) deltager i udbudsproceduren sammen, skal der endvidere, for hver af de deltagende økonomiske aktører, udfyldes et særskilt ESPD.
Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver i hvert fald de seneste 3 regnskabsår har haft følgende nøgletal:
For Delaftalerne Økonomisystem, Debitorsystem samt Løn og vagtplansystem:
- Omsætning på mindst 50 mio. DKK.
- Egenkapital på mindst 50 mio. DKK.
For Delaftalen Indkøbssystem:
- Omsætning på mindst 50 mio. DKK.
- Egenkapital på mindst 15 mio. DKK.
Mindstekravene gælder for hver Delaftale, der søges prækvalifikation på.
Såfremt Tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, beregnes egenkapitalen som Tilbudsgivers og disse andre enheders samlede egenkapital i de seneste 3 regnskabsår. Egenkapitalen beregnes som Tilbudsgiver og disse andre enheders samlede egenkapital i det seneste regnskabsår (Nettoopgørelse).
Undtaget hertil er, hvis Tilbudsgiver baserer sig på anden enhed i form af Tilbudsgivers moderselskab, da Tilbudsgivers egenkapital allerede er en del af moderselskabets regnskabstal. I så tilfælde lægges moderselskabets regnskabstal til grund alene.
Ved sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium) beregnes egenkapital virksomhedens samlede årlige egenkapital i de seneste 3 regnskabsår. Egenkapitalen beregnes som virksomhedens samlede egenkapital i det seneste regnskabsår (Nettoopgørelse).
Tilbudsgiver skal i ESPD del IV afsnit C oplyse, om Tilbudsgiveren lever op til det mindstekrav som følger nedenfor.
Tilbudsgiver skal beskrive de væsentligste referencer vedrørende kontrakter....
Tilbudsgiver kan basere sig på andre enheders formåen (fx et moder- eller søsterselskab, en underleverandør eller en anden enhed), uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem Tilbudsgiver og disse andre. Tilbudsgiver skal i givet fald godtgøre fuld ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af Kontrakten, fx ved at fremlægge støtteerklæring for disse enheders juridiske forpligtelse til at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden.
En økonomisk aktør, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere enheders kapacitet, skal sikre, at Ordregiver modtager Tilbudsgivers eget ESPD sammen med et separat ESPD for den støttende enhed, hvori der meddeles relevante oplysninger for hver af de enheder, som Tilbudsgiver baserer sig på.
Når grupper af økonomiske aktører (fx et konsortium) deltager i udbudsproceduren sammen, skal der endvidere, for hver af de deltagende økonomiske aktører, udfyldes et særskilt ESPD.
Tilbudsgiver skal for hver delaftale, tilbudsgiver søger om prækvalifikation til, inden for de seneste 3 kalenderår kunne dokumentere minimum 3 referencer svarende til den udbudte Kontrakt (Delaftalen). Referencen skal indeholde oplysninger om:
- Opgavens art (herunder beskrivelse af de gennemførte integrationer forbundet hermed samt om opgaven dækkede hele eller dele af kommunen/virksomheden)
- Kontraktsum (hvis muligt)
- Tidsforløbet for opgavens udførelse
- Hvem arbejdet er udført for
Ved referencer, der svarer til den udbudte Kontrakt (Delaftalen), forstås tilsvarende leverancer til kommuner, andre offentlige kunder, samt virksomheder med mere end 500 ansatte (opgjort som årlige gennemsnitlige antal beskæftigede), som omfatter:
- Leverance af produkter og ydelser, der svarer til det udbudte på Delaftalen i nærværende udbud
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Deltagelse i udbudsproceduren er udelukket, hvis en af følgende frivillige udelukkelsesgrunde er til stede i EPSD del III afsnit C:
- Tilbudsgiver er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis Tilbudsgivers aktiviteter administreres af en kurator eller af retten, hvis Tilbudsgiver er under tvangsakkord, hvis Tilbudsgivers erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor Tilbudsgiver er hjemhørende.
- Ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren uretmæssigt har forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt ansøgeren eller tilbudsgiveren groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Klage over udbudsproceduren skal indgives til Klagenævnet for Udbud i henhold til § 7 i lov nr. 492 af 5.10.2010 om Klagenævnet for Udbud. Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet inden 20 kalenderdage fra dagen efter Ordregivers underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK. Klager over udbuddet skal indgivet inden 45 kalenderdage efter, at Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at Ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Seneste samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal Klageren skriftligt underrette Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i stanstill-perioden, I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal Klageren tillige angive, hvorvidt der begræres opsættende virkning af klagen. Der henvises i øvrigt til Klagenævnet for Udbuds hjemmeside http://klfu.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk