Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/796f064d-fbe6-4075-b3b4-42681a8203f0/publicMaterial
Udbyder
Odense Kommune
Opdateringer
Efter ansøgningsfristen har ordregiver modtaget blot 1 ansøgning om prækvalifikation. Da ordregiver ønsker en konkurrencesituation i tilbudsfasen, ser vi os desværre nødsaget til at annullere udbuddet på grund af utilstrækkelig konkurrence. Ordregiver vil umiddelbart efter annullation foretage en afklaring af, hvorvidt og hvordan behovet kan konkurrenceudsættes med deltagelse af flere virksomheder.
Økonomiopfølgningssystem (indberetnings-, konsoliderings- og prognoseværktøj)
Odense Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 35209115
Postadresse: Flakhaven 2
By: Odense C
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Laila Kibsgaard Kristensen
E-mail: laik@odense.dk
Telefon: +45 23626900
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.odense.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://www.odense.dk/
Del II: Genstand
Økonomiopfølgningssystem (indberetnings-, konsoliderings- og prognoseværktøj)
Odense Kommune påtænker at udbyde et indberetnings-, konsoliderings- og prognoseværktøj/system.
Odense Kommune
Systemet skal fungere som et integreret indberetnings-, konsoliderings- og prognoseværktøj til økonomiopfølgning, herunder indberetning og udarbejdelse af forventet regnskab, konsolidering af data til brug for afrapportering til administrativt og politisk niveau samt automatiserede prognoser. Systemet skal generelt bidrage til en effektiv it-systemunderstøttelse af ordregivers økonomistyring. Systemet skal indeholde integrationer til ordregivers it-miljø. Tilbuddet skal desuden indeholde tilknyttede ydelser omfattende implementering, uddannelse, dokumentation, driftsafvikling, support, vedligeholdelse og samarbejde om videreudvikling.
Systemet skal understøtte samtlige ordregivers enheder og institutioner. I bilag 2 pkt. 2 er ordregi-vers organisering og kapacitet beskrevet. Herunder har ordregiver i bilag 2 pkt. 2.3. estimeret det forventede antal brugere af Systemet. Estimeringen er foretaget på baggrund af eksisterende forhold med de forudsætninger, som kendes på udbudstidspunktet, og de estimerede antal er ikke bindende for ordregiver. Tilbudsgiver skal på denne baggrund afgive priser på tilrådighedsstillelse af Systemet uden begrænsninger på antallet af ordregiver (en kommunelicens).
Kontrakten kan forlænges 3 gange i op til 12 måneder pr. option.
Teknisk og/eller faglig formåen:
Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
• Ansøger skal anføre referencer, der viser, at tilbudsgiver indenfor de seneste 3 år har leveret tilrådighedsstillelse af et integreret it-system til understøttelse af økonomiopfølgning, herunder indberetnings-, konsoliderings- og prognoseværktøj.
Ansøger skal levere mindst 1, men maksimalt 5 referencer.
Er der flere ansøgere, end det antal som skal prækvalificeres, og som ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i ESPD’et, og som opfylder minimumskravene til egnethed, jf. pkt. 6.2, vil ordregiver udvælge de ansøgere, der bedst lever op til følgende udvælgelseskriterier om ”Relevante referencer” og ”Klimaaftryk”.
Option 1: Forlængelse af kontrakt hhv. options år 1, 2 og 3
Option 2: Uddannelse for decentrale indberettere
Option 3: Uddannelse for brugere med læseadgang
Ordregiver har valgt ikke at opdele kontrakten i delaftaler med henblik på at opnå de muligheder for transaktionsomkostningsminimering og stordriftsfordele der ligger i at samle hele kontrakten ved én leverandør.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ingen
Relevante referencer jf. Udbudsbetingelsernes pkt. 6.6.1.:
Ved evalueringen af de angivne referencer tillægges det positiv vægt:
o At referencerne er sammenlignelige, dvs. at omfanget bedst muligt modsvarer den udbudte opgave, jf. pkt.3.2., herunder at en løsning, som kan understøtte lignende opgaver, er i drift i andre kommuner eller virksomheder.
o At ansøger har en beskrevet serviceorganisation, som vedligeholder et tilsvarende system hos andre offentlige eller private kunder.
o Antallet af referencer
Klimaaftryk jf. Udbudsbetingelsernes pkt. 6.6.2.:
Ved evalueringen af de angivne indsatser eller værktøjer tillægges det positiv vægt:
o At ansøger har indsatser, som har til formål at sikre så lavt et energiforbrug fra serverdriften som muligt.
o At ansøger kan demonstrere dokumentation på måling af CO2 udledning forbundet med serverdriften af løsningen eller af det/de datacentre, hvor løsningen hostes.
Udvælgelsen vil blive foretaget som en samlet vurdering på baggrund af ansøgningens oplysninger om relevante referencer og reduktion af CO2 udledning. Det vil dog blive tillagt størst vægt, at ansøgeren har relevante referencer.
Minimum 1 reference, jf. Udbudsbetingelsernes pkt. 6.2.1.
Kontraktudkast indgår i udbudsmaterialet
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver vil i dette udbud anvende alle de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelsernes pkt. 6.2
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk