23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 119-288564
Offentliggjort
22.06.2020
Udbudstype
Offentligt udbud

Indlevering af tilbud

Addresse
https://www.rib-software.dk/udbudsportal

Udbyder

I/S Nørrebrogade 209

Opdateringer

Annullering
(10.08.2020)

Bygherre har efter en gennemgang af tilbuddene i udbud af levering af betonelementer besluttet at annullere udbuddet.
Ved tilbudsfristens udløb den 20. juli 2020 havde bygherre modtaget to tilbud. Det er imidlertid bygherres vurdering, at de indkomne tilbud ikke kan opfylde bygherres indkøbsbehov og dermed er irrelevante i forhold til den udbudte kontrakt, idet ingen af tilbuddene indeholder levering af alle elementer som angivet i udbudsmaterialet.
Da alle de indkomne tilbud er irrelevante i forhold til den udbudte kontrakt, påtænker bygherre at overgå til udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse for derved at finde en økonomisk aktør, der kan opfylde bygherres indkøbsbehov som anført i udbudsmaterialet, jf. udbudsloven § 80, stk. 1, nr. 2.

Levering af betonelementer


I/S Nørrebrogade 209

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: I/S Nørrebrogade 209
CVR-nummer: 20868678
Postadresse: Grønholtvej 92
By: Fredensborg
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 3480
Land: Danmark
Kontaktperson: Lars Friis
E-mail: lfc@friisraadgivning.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.rib-software.dk/udbudsportal

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.rib-software.dk/udbudsportal
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.rib-software.dk/udbudsportal
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.rib-software.dk/udbudsportal
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: Privat bygherre på vegne af Københavns Kommune
I.5) Hovedaktivitet
Boliger og offentlige faciliteter

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Levering af betonelementer

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
44110000 Materialer til bygge- og anlægsarbejder
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

I/S Nørrebrogade 209 (”Bygherre”) ønsker at udbyde levering af betonelementer til bebyggelse på ejendommen Nørrebrogade 209, 2200 København N.

Bygherre har planer om at bygge 4 nye etager oven på den eksisterende bebyggelse. Første etage skal leveres som råhus klargjort til, at Københavns Kommune kan indrette etagen til tandklinik. Anden og tredje etage skal indrettes som daginstitution til Københavns Kommune. Fjerde etage skal indrettes til private boliger.

Nærværende udbud er det første af flere udbud vedrørende ovenstående byggeri og omfatter kun levering af betonelementer, herunder indkøb af vægelementer, dækelementer, søjler og bjælker. Efterfølgende montering af de udbudte betonelementer vil blive udbudt særskilt.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 12 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
44114000 Beton
44114200 Betonvarer
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011 Byen København
Hovedudførelsessted:

 

Levering af betonelementer skal ske til Farumgade 2B eller Nørrebrogade 209, 2200 København N.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

I/S Nørrebrogade 209 (”Bygherre”) ønsker at udbyde levering af betonelementer til bebyggelse på ejendommen Nørrebrogade 209, 2200 København N.

Bygherre har planer om at bygge 4 nye etager oven på den eksisterende bebyggelse. Første etage skal leveres som råhus klargjort til, at Københavns Kommune kan indrette etagen til tandklinik. Anden og tredje etage skal indrettes som daginstitution til Københavns Kommune. Fjerde etage skal indrettes til private boliger.

Den pågældende ejerlejlighed udgør cirka 2/3 af det samlede byggeri, og ejerlejligheden vil efter opførelsen udgøre cirka halvdelen af bygningen. De 3 etagers samlede bruttoareal udgør cirka 3 935 m2 plus terrasseareal.

Da ejerlejligheden indgår som en integreret del af det samlede projekt, er det ikke muligt for Københavns Kommune at erhverve ejerlejligheden ”ubebygget” med henblik på selv at stå for opførelsen. Parterne har aftalt, at alle udbudspligtige ydelser, der berører Københavns Kommunes andel af byggeriet, skal konkurrenceudsættes efter de gældende udbudsretlige regelsæt af I/S Nørrebrogade 209 på vegne af Københavns Kommune. Se hertil bekendtgørelse: 2018/248-574083.

Nærværende udbud er det første af flere udbud vedrørende ovenstående byggeri og omfatter kun levering af betonelementer, herunder indkøb af vægelementer, dækelementer, søjler og bjælker. Efterfølgende montering af de udbudte betonelementer vil blive udbudt særskilt.

Udbudsprocessen forestås af V2C ApS på vegne af I/S Nørrebrogade 209.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 12 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 5
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

For hvert af de 3 seneste afsluttede regnskabsår skal tilbudsgiver give oplysninger om tilbudsgivers omsætning i ESPD’et

Med "afsluttet regnskabsår" forstås regnskabsår, for hvilket der foreligger et godkendt regnskab.

Tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet i forhold til opfyldelse af ovenstående mindstekrav, skal udfylde særskilte ESPD'er for disse enheder. Afgives tilbuddet af en sammenslutning af virksomheder (konsortium eller lignende), skal hver konsortiedeltager udfylde et særskilt ESPD.

Dokumentation

Den tilbudsgiver, der står til at blive tildelt kontrakten, skal på anmodning fremsende virksomhedens 3 seneste godkendte årsregnskaber eller en revisorpåtegnet erklæring om de efterspurgte omsætningstal, medmindre Bygherre kan tilgå disse oplysninger via en gratis og offentlig tilgængelig kilde.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Gennemsnitlig omsætning på minimum 24 mio. DKK i de seneste 3 afsluttede regnskabsår.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Tilbudsgiver skal i ESPD'et oplyse følgende:

Referencer med oplysning om tilbudsgivers betydeligste erfaring med lignende opgaver inden for de seneste 3 år.

Referencerne bør indeholde: Beskrivelse af leverancen, kontraktsum, tidspunkt for levering (dato) og kontaktoplysninger på modtageren af leveringen (kontaktperson, tlf.nr. og e-mail), som Bygherre har mulighed for at kontakte.

Med "lignende opgaver" forstås levering af betonelementer, hvor leveringen indeholder vægelementer, dækelementer, søjler og bjælker til en samlet værdi af minimum 10 mio. DKK pr. reference.

Tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet i forhold til opfyldelse af ovenstående mindstekrav, skal udfylde særskilte ESPD'er for disse enheder. Afgives tilbuddet af en sammenslutning af virksomheder (konsortium eller lignende), skal hver konsortiedeltager udfylde et særskilt ESPD.

Dokumentation

Ovenstående referenceliste anses af Bygherre for at være den endelige dokumentation for tilbudsgivers tekniske kapacitet. Såfremt den tilbudsgiver, der står til at blive tildelt kontrakten, baserer sig på andre enheders formåen til brug for opfyldelse af mindstekravet, vil tilbudsgiver blive bedt om at fremlægge støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiver.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Tilbudsgiver skal have udført mindst 3 lignende opgaver inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristen.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Leverandøren skal i henhold til kontraktens pkt. 4, stille sikkerhed i overensstemmelse med AB 92 § 6, svarende til 15 % af købesummen, ekskl. moms, jf. afsnit 3.1. Garantien skal stilles senest 8 arbejdsdage efter, at parterne har underskrevet aftalen. Nedskrivning af garantien er betinget af, at samtlige mangler ved betonelementerne er udbedret, og nedskrivning kan alene ske med skriftlig accept fra Bygherren. Bygherren stiller ikke garanti.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 20/07/2020
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 20/07/2020
Tidspunkt: 10:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Tilbudsgivere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens § § 135-136, vil blive udelukket, medmindre tilbudsgiver fremlægger dokumentation for, at tilbudsgiver er pålidelig, jf. udbudslovens § 138.

Tilsvarende vil tilbudsgivere, der befinder sig i en frivillig udelukkelsesgrund, jf. udbudsloven § § 137, stk. 1, nr. 1-7, blive udelukket, medmindre tilbudsgiver fremlægger dokumentation for, at tilbudsgiver er pålidelig, jf. udbudsloven § 138.

Den tilbudsgiver, der står til at blive tildelt kontrakten, skal på anmodning fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke befinder sig i en af ovenstående udelukkelsesgrunde.

Bygherre vil acceptere serviceattester, som er udstedt efter den 1. januar 2020.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 6, stk. 4.

I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på:

https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
17/06/2020

Send til en kollega

0.05