Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.rib-software.dk/udbudsportal
Udbyder
I/S Nørrebrogade 209
Opdateringer
Bygherre har efter en gennemgang af tilbuddene i udbud af levering af betonelementer besluttet at annullere udbuddet.
Ved tilbudsfristens udløb den 20. juli 2020 havde bygherre modtaget to tilbud. Det er imidlertid bygherres vurdering, at de indkomne tilbud ikke kan opfylde bygherres indkøbsbehov og dermed er irrelevante i forhold til den udbudte kontrakt, idet ingen af tilbuddene indeholder levering af alle elementer som angivet i udbudsmaterialet.
Da alle de indkomne tilbud er irrelevante i forhold til den udbudte kontrakt, påtænker bygherre at overgå til udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse for derved at finde en økonomisk aktør, der kan opfylde bygherres indkøbsbehov som anført i udbudsmaterialet, jf. udbudsloven § 80, stk. 1, nr. 2.
Levering af betonelementer
I/S Nørrebrogade 209
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 20868678
Postadresse: Grønholtvej 92
By: Fredensborg
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 3480
Land: Danmark
Kontaktperson: Lars Friis
E-mail: lfc@friisraadgivning.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.rib-software.dk/udbudsportal
Del II: Genstand
Levering af betonelementer
I/S Nørrebrogade 209 (”Bygherre”) ønsker at udbyde levering af betonelementer til bebyggelse på ejendommen Nørrebrogade 209, 2200 København N.
Bygherre har planer om at bygge 4 nye etager oven på den eksisterende bebyggelse. Første etage skal leveres som råhus klargjort til, at Københavns Kommune kan indrette etagen til tandklinik. Anden og tredje etage skal indrettes som daginstitution til Københavns Kommune. Fjerde etage skal indrettes til private boliger.
Nærværende udbud er det første af flere udbud vedrørende ovenstående byggeri og omfatter kun levering af betonelementer, herunder indkøb af vægelementer, dækelementer, søjler og bjælker. Efterfølgende montering af de udbudte betonelementer vil blive udbudt særskilt.
Levering af betonelementer skal ske til Farumgade 2B eller Nørrebrogade 209, 2200 København N.
I/S Nørrebrogade 209 (”Bygherre”) ønsker at udbyde levering af betonelementer til bebyggelse på ejendommen Nørrebrogade 209, 2200 København N.
Bygherre har planer om at bygge 4 nye etager oven på den eksisterende bebyggelse. Første etage skal leveres som råhus klargjort til, at Københavns Kommune kan indrette etagen til tandklinik. Anden og tredje etage skal indrettes som daginstitution til Københavns Kommune. Fjerde etage skal indrettes til private boliger.
Den pågældende ejerlejlighed udgør cirka 2/3 af det samlede byggeri, og ejerlejligheden vil efter opførelsen udgøre cirka halvdelen af bygningen. De 3 etagers samlede bruttoareal udgør cirka 3 935 m2 plus terrasseareal.
Da ejerlejligheden indgår som en integreret del af det samlede projekt, er det ikke muligt for Københavns Kommune at erhverve ejerlejligheden ”ubebygget” med henblik på selv at stå for opførelsen. Parterne har aftalt, at alle udbudspligtige ydelser, der berører Københavns Kommunes andel af byggeriet, skal konkurrenceudsættes efter de gældende udbudsretlige regelsæt af I/S Nørrebrogade 209 på vegne af Københavns Kommune. Se hertil bekendtgørelse: 2018/248-574083.
Nærværende udbud er det første af flere udbud vedrørende ovenstående byggeri og omfatter kun levering af betonelementer, herunder indkøb af vægelementer, dækelementer, søjler og bjælker. Efterfølgende montering af de udbudte betonelementer vil blive udbudt særskilt.
Udbudsprocessen forestås af V2C ApS på vegne af I/S Nørrebrogade 209.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
For hvert af de 3 seneste afsluttede regnskabsår skal tilbudsgiver give oplysninger om tilbudsgivers omsætning i ESPD’et
Med "afsluttet regnskabsår" forstås regnskabsår, for hvilket der foreligger et godkendt regnskab.
Tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet i forhold til opfyldelse af ovenstående mindstekrav, skal udfylde særskilte ESPD'er for disse enheder. Afgives tilbuddet af en sammenslutning af virksomheder (konsortium eller lignende), skal hver konsortiedeltager udfylde et særskilt ESPD.
Dokumentation
Den tilbudsgiver, der står til at blive tildelt kontrakten, skal på anmodning fremsende virksomhedens 3 seneste godkendte årsregnskaber eller en revisorpåtegnet erklæring om de efterspurgte omsætningstal, medmindre Bygherre kan tilgå disse oplysninger via en gratis og offentlig tilgængelig kilde.
Gennemsnitlig omsætning på minimum 24 mio. DKK i de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
Tilbudsgiver skal i ESPD'et oplyse følgende:
Referencer med oplysning om tilbudsgivers betydeligste erfaring med lignende opgaver inden for de seneste 3 år.
Referencerne bør indeholde: Beskrivelse af leverancen, kontraktsum, tidspunkt for levering (dato) og kontaktoplysninger på modtageren af leveringen (kontaktperson, tlf.nr. og e-mail), som Bygherre har mulighed for at kontakte.
Med "lignende opgaver" forstås levering af betonelementer, hvor leveringen indeholder vægelementer, dækelementer, søjler og bjælker til en samlet værdi af minimum 10 mio. DKK pr. reference.
Tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet i forhold til opfyldelse af ovenstående mindstekrav, skal udfylde særskilte ESPD'er for disse enheder. Afgives tilbuddet af en sammenslutning af virksomheder (konsortium eller lignende), skal hver konsortiedeltager udfylde et særskilt ESPD.
Dokumentation
Ovenstående referenceliste anses af Bygherre for at være den endelige dokumentation for tilbudsgivers tekniske kapacitet. Såfremt den tilbudsgiver, der står til at blive tildelt kontrakten, baserer sig på andre enheders formåen til brug for opfyldelse af mindstekravet, vil tilbudsgiver blive bedt om at fremlægge støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiver.
Tilbudsgiver skal have udført mindst 3 lignende opgaver inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristen.
Leverandøren skal i henhold til kontraktens pkt. 4, stille sikkerhed i overensstemmelse med AB 92 § 6, svarende til 15 % af købesummen, ekskl. moms, jf. afsnit 3.1. Garantien skal stilles senest 8 arbejdsdage efter, at parterne har underskrevet aftalen. Nedskrivning af garantien er betinget af, at samtlige mangler ved betonelementerne er udbedret, og nedskrivning kan alene ske med skriftlig accept fra Bygherren. Bygherren stiller ikke garanti.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgivere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens § § 135-136, vil blive udelukket, medmindre tilbudsgiver fremlægger dokumentation for, at tilbudsgiver er pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Tilsvarende vil tilbudsgivere, der befinder sig i en frivillig udelukkelsesgrund, jf. udbudsloven § § 137, stk. 1, nr. 1-7, blive udelukket, medmindre tilbudsgiver fremlægger dokumentation for, at tilbudsgiver er pålidelig, jf. udbudsloven § 138.
Den tilbudsgiver, der står til at blive tildelt kontrakten, skal på anmodning fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke befinder sig i en af ovenstående udelukkelsesgrunde.
Bygherre vil acceptere serviceattester, som er udstedt efter den 1. januar 2020.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 6, stk. 4.
I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på:
https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk