23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 153-374654
Offentliggjort
10.08.2020
Udbudstype
Annullering

Udbyder

I/S Nørrebrogade 209

Levering af betonelementer


I/S Nørrebrogade 209

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: I/S Nørrebrogade 209
CVR-nummer: 20868678
Postadresse: Grønholtvej 92
By: Fredensborg
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 3480
Land: Danmark
Kontaktperson: Lars Friis
E-mail: lfc@friisraadgivning.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.rib-software.dk/udbudsportal

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: Privat bygherre på vegne af Københavns Kommune
I.5) Hovedaktivitet
Boliger og offentlige faciliteter

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Levering af betonelementer

II.1.2) Hoved-CPV-kode
44110000 Materialer til bygge- og anlægsarbejder
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

I/S Nørrebrogade 209 (”Bygherre”) ønsker at udbyde levering af betonelementer til bebyggelse på ejendommen Nørrebrogade 209, 2200 København N.

Bygherre har planer om at bygge fire nye etager oven på den eksisterende bebyggelse. Første etage skal leveres som råhus klargjort til, at Københavns Kommune kan indrette etagen til tandklinik. Anden og tredje etage skal indrettes som daginstitution til Københavns Kommune. Fjerde etage skal indrettes til private boliger.

Nærværende udbud er det første af flere udbud vedrørende ovenstående byggeri og omfatter kun levering af betonelementer, herunder indkøb af vægelementer, dækelementer, søjler og bjælker. Efterfølgende montering af de udbudte betonelementer vil blive udbudt særskilt.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
44114000 Beton
44114200 Betonvarer
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011 Byen København
Hovedudførelsessted:

Levering af betonelementer skal ske til Farumgade 2B eller Nørrebrogade 209, 2200 København N.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

I/S Nørrebrogade 209 (”Bygherre”) ønsker at udbyde levering af betonelementer til bebyggelse på ejendommen Nørrebrogade 209, 2200 København N.

Bygherre har planer om at bygge fire nye etager oven på den eksisterende bebyggelse. Første etage skal leveres som råhus klargjort til, at Københavns Kommune kan indrette etagen til tandklinik. Anden og tredje etage skal indrettes som daginstitution til Københavns Kommune. Fjerde etage skal indrettes til private boliger.

Den pågældende ejerlejlighed udgør cirka 2/3 af det samlede byggeri, og ejerlejligheden vil efter opførelsen udgøre cirka halvdelen af bygningen. De 3 etagers samlede bruttoareal udgør cirka 3 935 m2 plus terrasseareal.

Da ejerlejligheden indgår som en integreret del af det samlede projekt, er det ikke muligt for Københavns Kommune at erhverve ejerlejligheden ”ubebygget” med henblik på selv at stå for opførelsen. Parterne har aftalt, at alle udbudspligtige ydelser, der berører Københavns Kommunes andel af byggeriet, skal konkurrenceudsættes efter de gældende udbudsretlige regelsæt af I/S Nørrebrogade 209 på vegne af Københavns Kommune. Se hertil bekendtgørelse: 2018/248-574083.

Nærværende udbud er det første af flere udbud vedrørende ovenstående byggeri og omfatter kun levering af betonelementer, herunder indkøb af vægelementer, dækelementer, søjler og bjælker. Efterfølgende montering af de udbudte betonelementer vil blive udbudt særskilt.

Udbudsprocessen forestås af V2C ApS på vegne af I/S Nørrebrogade 209.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2020/S 119-288564
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Betegnelse:

Levering af betonelementer

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Der blev ikke modtaget nogen bud eller anmodninger om deltagelse eller de blev alle afvist

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Bygherre har efter en gennemgang af tilbuddene i udbud af levering af betonelementer besluttet at annullere udbuddet.

Ved tilbudsfristens udløb den 20. juli 2020 havde bygherre modtaget to tilbud. Det er imidlertid bygherres vurdering, at de indkomne tilbud ikke kan opfylde bygherres indkøbsbehov og dermed er irrelevante i forhold til den udbudte kontrakt, idet ingen af tilbuddene indeholder levering af alle elementer som angivet i udbudsmaterialet.

Da alle de indkomne tilbud er irrelevante i forhold til den udbudte kontrakt, påtænker bygherre at overgå til udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse for derved at finde en økonomisk aktør, der kan opfylde bygherres indkøbsbehov som anført i udbudsmaterialet, jf. udbudsloven § 80, stk. 1, nr. 2.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til Klagenævnet for Udbuds kendelse af 5. april 2019 i Dansk Erhverv mod Holstebro, Lemvig og Struer kommuner, gælder der ikke frister for, hvornår en klage over et annulleret udbud senest skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud.

I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4, skal klager senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette bygherre om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
05/08/2020

Send til en kollega

0.047