23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 105-191057
Offentliggjort
03.06.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

TV 2 DANMARK A/S

Pensionsaftale for TV 2 Danmark A/S.


TV 2 DANMARK A/S

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

TV 2 DANMARK A/S
Rugårdsvej 25
Kontaktpunkt(er): Aon Denmark A/S
Att: Ming-Wai Pang
5000 Odense
DANMARK
Telefon: +45 32697299
Mailadresse: ming-wai.pang@aon.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.tv2.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Offentligt organ
I.3) Hovedaktivitet
Andet: Medievirksomhed
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Pensionsaftale for TV 2 Danmark A/S.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 6: Finansielle tjenesteydelser a) Forsikring b) Bank- og investeringstjenesteydelser

NUTS-kode DK031

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
TV2 Danmark A/S udbyder indgåelse af en aftale om en solidarisk pensionsordning inklusive forsikringsdækning ved tab af erhvervsevne, kritisk sygdom og dødsfald samt børnepension for medarbejdere hos TV 2 Danmark A/S og koncernforbundne selskaber samt TV2 Nord med forventet opstart den 1.1.2016. Pensionsordningen er obligatorisk for ca. 400 medarbejdere. Øvrige medarbejdere omfattet af overenskomst skal have mulighed for på frivillig basis at indbetale pensionsbidrag under den udbudte pensionsordning (p.t. har kun få benyttet sig af denne mulighed). TV2 Danmark A/S' nuværende pensionsleverandør er AP Pension. Der gøres opmærksom på, at pensionsalderen i den nuværende ordning er 65 år. Pensionsalderen i den udbudte ordning er hævet til 67 år. Det er et krav, at der tilbydes en prisgaranti forstået som en fast pris på basisforsikringsdækning på minimum 3 år og en fast maksimal prisstigning de efterfølgende år. Det er endvidere et krav, at en kommende leverandør kan håndtere mæglervederlag, som indebærer at leverandøren på månedsbasis fratrækker et beløb svarende til 1,75 % af samtlige pensionsindbetalinger og indbetaler beløbet til Aon Denmark A/S.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

66520000, 66522000, 75320000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Nedenstående er opgjort pr. 1.5.2015:
Opsparet depot: gennemsnitsrente 25 722 900 DKK og markedsrente 285 867 000 DKK.
Årlige pensionsindbetalinger: gennemsnitsrente 3 117 000 DKK og markedsrente 41 210 000 DKK.
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Kontrakten kan forlænges 2 x 12 måneder.
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 36 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der kræves ingen særlig retlig form. Samtlige deltagere i et konsortium eller anden form for sammenslutning af virksomheder skal hæfte direkte, solidarisk og ubegrænset for tilbuddet og opfyldelse af den tildelte kontrakt.
Der skal udpeges en fælles befuldmægtiget blandt de solidarisk hæftende deltagere. Deltagerne i et konsortium eller anden form for sammenslutning skal udfylde og aflevere skabelon 8 sammen med anmodningen om prækvalifikation. Skabelon skal rekvireres hos Aon Denmark A/S som angivet i pkt. VI.3). Der skal afgives oplysninger, jf. punkt III.2) for hver af de deltagende virksomheder i konsortiet eller anden form for sammenslutning.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Det er et krav ifølge kravspecifikationen, at den valgte leverandør kan tilbyde medarbejdere adgang til en internetbaseret medarbejderportal indeholdende oplysning om relevante pensionsdata på dansk. Det er endvidere et krav, at leverandøren fremsender et velkomstbrev til medarbejdere på dansk.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1) Oplysninger om ansøgers navn, adresse, CVR-nr., navn og e-mail adresse på ansøgers kontaktperson. Skabelon 1 skal anvendes. Skabelon skal rekvireres hos Aon Denmark A/S som angivet i pkt. VI.3).
2) Tro og love-erklæring på, hvorvidt ansøger har ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til bekendtgørelsen af lov om begrænsning af skyldners mulighed for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love, LBK nr. 336 af 13.5.1997. Skabelon 2 skal anvendes. Skabelon skal rekvireres hos Aon Denmark A/S som angivet i pkt. VI.3).
3) Tro og love-erklæring på, at ansøger ikke befinder sig i en af de i direktiv 2004/18/EF artikel 45, stk. 1 og 2 anførte udelukkelsesgrunde. Skabelon 3 skal anvendes. Skabelon skal rekvireres hos Aon Denmark A/S som angivet i pkt. VI.3). Hvis ansøger er en sammenslutning/konsortium, skal samtlige oplysninger fremlægges for alle deltagere.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 4) Årsrapport(er) (underskrevet af revisor) eller revisorpåtegnet erklæring, indeholdende følgende nøgletal for de seneste 3 afsluttede regnskabsår:
i) samlet nettoomsætning
ii) resultat før skat
iii) egenkapital
iiii) »Asset under Management« (balancetal / aktiver under forvaltning opgjort i DKK)
iiiii) årlige samlede pensionsindbetalinger.
Oplysning om nøgletal skal angives i skabelon 4. (Skabelon skal rekvireres hos Aon Denmark A/S som angivet i pkt. VI.3)).
5) Økonomisk opgørelse over omsætning inden for det aktivitetsområde, opgaven omfatter, jf. pkt. II.1.5), i de seneste 3 år. Skabelon 5 skal anvendes. Skabelon skal rekvireres hos Aon Denmark A/S som angivet i pkt. VI.3).
Hvis ansøger er en sammenslutning/konsortium, skal samtlige oplysninger fremlægges for alle deltagere.
Hvis ansøger baserer sig på andre enheders formåen (fx. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber) skal ansøger godtgøre, at ansøger fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse, jf. udbudsdirektivets artikel 47, stk. 2. Dette skal ske ved udfyldelse af skabelon 7. Skabelon skal rekvireres hos Aon Denmark A/S som angivet i pkt. VI.3). I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen.
Såfremt ansøger har eksisteret i mindre end 3 år, skal der vedlægges oplysninger for de afsluttede regnskabsår, der er tilgængelige. Såfremt ansøger har eksisteret i mindre end 3 år, beregnes de ovenfor anførte tal ud fra de afsluttede regnskaber, der er tilgængelige.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
6) Referenceliste med beskrivelse af de betydeligste lignende tjenesteydelser, som anført i pkt. II.1.5), som ansøger helt eller delvist har udført med beskrivelse af:
a) hvad ansøger har leveret under referencen, herunder gerne oplysning om:
1) hvorvidt pensionsordning tillige omfatter forsikring og
2) hvordan opgaven ligner den udbudte opgave
b) kontraktomfang opgjort på hhv. depot, indbetaling og antal medarbejdere fordelt på gennemsnitsrente, livscyklus, og link
c) antal medarbejdere omfattet af pensionsordning
d) kontraktperiode
e) kontaktoplysninger på modtager
f) oplysning om ordning betjenes af mægler, der månedligt modtager mæglervederlag i form af andel af pensionsindbetaling.
Ansøger skal maks. angive 5 referencer, og referencer herudover vil ikke blive taget i betragtning. Det maksimale antal referencer er også gældende for konsortier eller anden form for sammenslutning af virksomheder, eller såfremt ansøger baserer sin tekniske formåen på en underleverandør. Såfremt ansøger har vedlagt flere end 5 referencer, lægges der i vurderingen af anmodningen vægt på de første 5 angivne referencer i anmodningen. Skabelon 6 skal anvendes. Skabelon skal rekvireres hos Aon Denmark A/S som angivet i pkt. VI.3).
Hvis ansøger er en sammenslutning/konsortium, skal samtlige oplysninger fremlægges for alle deltagere.
Hvis ansøger baserer sig på andre enheders formåen (fx. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber) skal ansøger godtgøre, at ansøger fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse, jf. udbudsdirektivets artikel 48, stk. 3. Dette skal ske ved udfyldelse af skabelon 7.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Det er et mindstekrav, at ansøger kan angive 3 referencer indenfor de sidste 3 år vedr. mæglerbetjente pensionsordninger for mindst 250 medarbejdere.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: ja
Henvisning til den relevante lov eller administrative bestemmelse: Pensionsselskaber der har lovhjemmel til at drive pensionsvirksomhed i Danmark jf. LBK 928 af 4.8.2014 om finansiel virksomhed. For udenlandske selskaber henvises til lovens kapitel 5.
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Såfremt flere end 5 ansøgere opfylder ordregivers krav til egnethed, udvælger ordregiver de 5 ansøgere, som er bedst egnede til at løse opgaver af den pågældende art. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en samlet vurdering af de mest relevante referencer set i forhold til den udbudte opgave, jf. pkt. II.1.5) jf. ansøgers udfyldelse af skabelon 6 samt de økonomiske nøgletal, jf. ansøgers udfyldelse af skabelon 4 og skabelon 5.
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
4.8.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger

Anmodningen om prækvalifikation skal udarbejdes på baggrund af de i punkt III.2) angivne betingelser for deltagelse. Ansøgende virksomheder skal således afgive samtlige i pkt. III.2.1), III.2.2) og III.2.3) angivne oplysninger, erklæringer mv. for at komme i betragtning som eventuel tilbudsgiver. Det bemærkes, at ansøger SKAL anvende de anførte skabeloner i forhold til afgivelse af oplysninger og dokumentation i relation til pkt. III.2.1), III.2.2) og III.2.3). Skabelonerne skal rekvireres ved skriftlig henvendelse til Aon Denmark A/S's kontaktperson jf. pkt. I.1.1) pr. mail til ming-wai.pang@aon.dk En ansøger kan basere sig på andres økonomiske og finansielle og/eller tekniske kapacitet, jf. udbudsdirektivet artikel 47, stk. 2 og udbudsdirektivets artikel 48, stk. 3, uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem ansøgeren og disse andre økonomiske aktører. Ansøger skal i prækvalifikationsanmodningen i givet fald godtgøre, at ansøger er berettiget til at disponere over de nødvendige ressourcer ved at fremlægge dokumentation herfor, idet skabelon 7 skal benyttes. En ansøger kan således eksempelvis basere sig på andres tekniske kapacitet. I så fald skal ansøgeren fremlægge dokumentation fra de andre indeholdende et tilsagn om, at de andre vil og skal stille de pågældende tekniske ressourcer til rådighed for ansøgeren. (Dette skal ske ved udfyldelse af skabelon 7). Endvidere skal ansøgeren i så fald fremlægge samme type af informationer om andres tekniske kapacitet som ansøgeren skal fremlægge vedrørende egen kapacitet, ved udfyldelse af skabeloner og vedlæggelse af dokumentation i tilknytning hertil. Dette skal ske ved udfyldelse af de relevante skabeloner hertil samt vedlæggelse af den påkrævede dokumentation. Hver ansøger kan alene indgive én ansøgning om prækvalifikation. Såfremt samme juridiske enhed er del af flere ansøgere, f.eks. selv indgiver egen ansøgning, men samtidig indgår som deltager i et konsortium eller anden form for sammenslutning, der ansøger, skal ansøgerne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud. Anmodningen om prækvalifikation skal afgives i 1 underskrevet originalt eksemplar, 1 papirbaseret kopi samt 1 elektronisk kopi af anmodningen vedlagt på USB, CD-rom eller tilsvarende medie og afleveres eller sendes til den person, som fremgår af pkt. I.1). Bemærk: Anmodning om prækvalifikation kan ikke afgives pr. e-mail. Anmodningen bedes mærket »Prækvalifikation — Udbud af pensionsaftale TV 2 Danmark A/S«. Frist

for modtagelse af anmodning om prækvalifikation er den 4.8.2015.

Eventuelle spørgsmål kan sendes til adressen ming-wai.pang@aon.dk i uge 23-26 + 32 samt til line.jakobsen@aon.dk i uge 30-31. I uge 27-29 kan der desværre ikke forventes svar på spørgsmål grundet sommerferie.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne

Der finder ikke et mæglingsorgan i Danmark.

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne mv. (med senere ændringer) gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud. Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 1. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
31.5.2015

Send til en kollega

0.047