23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 100-183284
Offentliggjort
27.05.2015
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

TREFOR A/S

Vindere

(08.12.2015)
ACTEC A/S
Alsvej 5
8940 Randers SV

Udbud af batterier til vand- og fjernvarmemålere


TREFOR A/S

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Varer

Direktiv 2004/17/EF

Del I: Ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

TREFOR A/S
Kokbjerg 30
Att: Jesper Pedersen
6000 Kolding
DANMARK
Telefon: +45 79333435
Mailadresse: jesper.pedersen@trefor.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for ordregiveren: http://trefor.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Hovedaktivitet
Produktion, transport og distribution af gas og varme
Elektricitet
Vand
I.3) Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne
Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Ordregiverens betegnelse for kontrakten:
Udbud af batterier til vand- og fjernvarmemålere.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb

NUTS-kode DK03

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed

Varighed i år: 3

Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid

Anslået værdi eksklusive moms
interval: mellem 3 000 000 og 5 000 000 DKK
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Denne udbudsforretning vedrører indgåelse af rammeaftale mellem TREFOR og en leverandør af batterier til vand- og fjernvarmemålere i TREFORs forsyningsområde.
Nærmere bestemt vedrører anskaffelsen ca. 65 000 stk. 3,6 V Lithium Thionyl Cloride batterier, som skal kunne aftages indenfor de kommende år. Den kommende leverandør af batterier skal levere de første 2 000 stk. batterier ultimo december 2015 til et af TREFOR anvist sted i eller omkring TREFORs forsyningsområde.
De nærmere krav til batterierne og vilkår i kontraktperioden vil fremgå af udbudsbetingelserne, som vil blive fremsendt til de prækvalificerede ansøgere.
Rammeaftalen giver TREFOR ret — men ikke pligt — til løbende at bestille batterier til de omtalte vand- og fjernvarmemålere hos leverandøren i kontraktperioden.
Ansøgers opmærksomhed henledes på udbudsbekendtgørelsens pkt. VI: Supplerende oplysninger, hvori det fremgår, hvad der kræves for at blive prækvalificeret til at byde på nærværende opgave.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

31434000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Oplysninger om delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Det skønnes, at der under rammeaftalen i alt vil skulle leveres ca. 65 000 stk. batterier.
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 1
Hvis der er tale om kontrakter, der kan forlænges: forventet tidsramme for efterfølgende udbud:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 36 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Ved forudbetaling skal der stilles anfordringsgaranti fra et anerkendt garanti- eller finansieringsinstitut.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Betalingen forfalder 45 dage efter udgangen af en måned, hvori fakturaen er modtaget.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der kræves ingen særlig retlig form.
Såfremt anmodningen om prækvalifikation fremsendes som en sammenslutning af virksomheder (et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk, direkte og ubetinget hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget blandt de solidarisk hæftende deltagere. Tilsvarende vil gælde, såfremt rammeaftalen tildeles konsortiet. Der skal afgives virksomhedsoplysninger, jf. pkt. III.2) nedenfor, for hver af de deltagende virksomheder i konsortiet.
Såfremt anmodningen om prækvalifikation afgives af et konsortium, skal der vedlægges en erklæring fra samtlige de deltagende virksomheder om, at der hæftes solidarisk, ubetinget og direkte for opfyldelse af den udbudte opgave overfor TREFOR og at den deltagende virksomhed, der er udpeget som fælles befuldmægtiget, er givet fuld prokura til at repræsentere konsortiet.
III.1.4) Andre særlige vilkår:
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1) En erklæring på tro og love om, at ansøger har opfyldt sine forpligtelser med hensyn til betaling af skatter og afgifter samt bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til lovgivningen i Danmark eller i det land, hvor ansøger er etableret, jf. lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997 om begrænsning af skyldners mulighed for at deltage i offentlige udbudsforretninger.
2) En erklæring på tro og love om, at ansøger ikke befinder sig i en udelukkelsesgrund, som angivet i udbudsdirektivet artikel 45, stk. 1 og stk. 2, litra a, b, c og d, jf. Forsyningsvirksomhedsdirektivet artikel 54, stk. 4.
3) Oplysninger om selskabsform og ejerskab samt angivelse af den juridiske enhed, som TREFOR i givet fald indgår kontrakt med (kort, generel virksomhedsbeskrivelse).
4) Såfremt ansøger består af en sammenslutning af virksomheder (et konsortium), skal oplysninger anført i pkt. III.2.1) afgives for alle deltagende virksomheder.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøger skal vedlægge revisorpåtegnede årsrapporter dækkende de seneste 3 afsluttede regnskabsår. Såfremt ansøger er nyetableret og derfor ikke endnu har udarbejdet årsrapport, skal ansøger i stedet fremsende relevante økonomiske oplysninger, der giver TREFOR mulighed for at få indblik i ansøgers aktiviteter og økonomiske formåen. Det skal af det fremsendte fremgå, hvornår ansøger er etableret.
2) Hvis ansøger er økonomisk og finansielt baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. underleverandører) eller enheder indenfor samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber, skal ansøger godtgøre, at ansøger fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse. Dette kan f.eks. ske ved en erklæring eller ved fremlæggelse af dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed. I modsat fald har TREFOR ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen.
3) Såfremt ansøger består af en sammenslutning af virksomheder (et konsortium) skal oplysningerne anført i pkt. III.2.2) afgives for alle deltagende virksomheder.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1) Forelæggelse af en liste over de betydeligste tilsvarende leverancer, jf. pkt. II.1.5) i løbet af de seneste 3 år med angivelse af kunde og omfang.
2) Beskrivelse af de foranstaltninger ansøger har truffet til sikring af kvaliteten på de af ansøger tilbudte produkter.
3) Hvis ansøger teknisk baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. underleverandører) eller enheder indenfor samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskab, skal ansøger godtgøre, at ansøger fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse. Dette kan f.eks. ske ved en erklæring eller ved fremlæggelse af dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed. I modsat fald har TREFOR ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen.
4) Såfremt ansøger består af en sammenslutning af virksomheder (et konsortium) skal oplysningerne anført i pkt. III.2.3) afgives for alle deltagende virksomheder.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Forhandling
Nogle ansøgere er allerede udvalgt (eventuelt som led i visse typer udbud med forhandling): nej
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos ordregiveren:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Bekendtgørelse om køberprofil

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 61-107048 af 27.3.2015

IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
17.6.2015 - 12:00
IV.3.5) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.7) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:
Opmærksomheden henledes på, at der er tale om et udbud med forhandling, hvilket indebærer, at virksomheder, der ønsker at deltage i udbudsprocessen, først skal anmode om prækvalifikation.
Anmodningen om prækvalifikation skal udarbejdes på baggrund af de i del III.2) angivne betingelser for deltagelse. Ansøgende virksomheder skal afgive samtlige i punkt III.2.1), III.2.2) og III.2.3) angivne oplysninger, erklæringer mv. for at komme i betragtning som tilbudsgiver.
Ad IV.3.4). Angående sprog oplyses yderligere, at attester fra myndigheder, tekniske dokumenter og årsrapporter kan vedlægges på engelsk, såfremt de ikke foreligger i en dansk udgave.
Der foreligger ikke yderligere dokumentation, som ansøger kan rekvirere fra TREFOR forud for fremsendelse af anmodning om prækvalifikation.
TREFOR planlægger at opfordre 3 ansøgere til at afgive tilbud. Ved begrænsning af det antal af ansøgere, som vil blive opfordret til at afgive tilbud, vil TREFOR foretage dette ud fra følgende objektive kriterier:
1) Den bedste erfaring med levering af det af udbuddet omfattede, ud fra listen over de betydeligste tilsvarende leverancer, jf. pkt. III.2.3), nr. 1 og
2) Den bedste økonomiske og finansielle styrke, vurderet ud fra virksomhedens regnskabsoplysninger, jf. pkt. III.2.2), nr. 1.
Anmodningen om prækvalifikation skal afgives i 1 originalversion, som er underskrevet. Ansøger skal derudover aflevere anmodningen om prækvalifikation elektronisk på USB-nøgle i Adobe (PDF), Microsoft Word eller Microsoft Excel.
Anmodning om prækvalifikation skal afleveres eller fremsendes som brev til den under pkt. I.1) oplyste adresse, mærket »Udbud af batterier til vand- og fjernvarmemålere«.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Internetadresse: www.klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Andre klager skal være modtaget i klagenævnet:
1) inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt,
2) inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller
3) inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
22.5.2015

Send til en kollega

0.063