Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=265750&B=DINFORSYNING
Udbyder
DIN Forsyning A/S
Vindere
Levering og service af online målere til Renseanlægs Vest, Esbjerg
(02.06.2020)
Gustaf Fagerberg A/S
2605 Brøndby
Levering og service af onlinemålere til Renseanlægs Vest, Esbjerg
DIN Forsyning A/S
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 32661149
Postadresse: Ulvsundvej 1
By: Esbjerg N
NUTS-kode: DK032
Postnummer: 6715
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette Skov Hansen
E-mail: mesk@dinforsyning.dk
Telefon: +45 74747222
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://dinforsyning.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/269437
CVR-nummer: 32661165
Postadresse: Ulvsundvej 1
By: Esbjerg N
NUTS-kode: DK032
Postnummer: 6715
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette Skov Hansen
E-mail: mesk@dinforsyning.dk
Telefon: +45 74747222
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://dinforsyning.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/269437
Del II: Genstand
Levering og service af onlinemålere til Renseanlægs Vest, Esbjerg
Udbuddet vedrører indkøb og service af online målere til Renseanlæg Vest, Esbjerg, og omfatter:
- 8 stk. NH4 målere
- 8 stk. NO3-N målere
- 3 stk. PO4 målere
- 4 stk. SS-målere.
Der udbydes 1 varekøbskontrakt og 1 servicekontrakt, som begge vil blive tildelt en og samme leverandør, der således skal indgå 2 kontrakter med ordregiver. Den udbudte servicekontrakt har en løbetid på 3 år og kan forlænges med op til 2 x 1 år.
Esbjerg
Udbuddet vedrører indkøb og service af online målere til Renseanlæg Vest, Esbjerg, og omfatter:
- 8 stk. NH4 målere
- 8 stk. NO3-N målere
- 3 stk. PO4 målere
- 4 stk. SS-målere.
Der udbydes 1 varekøbskontrakt og 1 servicekontrakt, som begge vil blive tildelt en og samme leverandør, der således skal indgå 2 kontrakter med ordregiver. Den udbudte servicekontrakt har en løbetid på 3 år og kan forlænges med op til 2 x 1 år.
Kan forlænges med op til 2 x 1 år.
Kan forlænges med op til 2 x 1 år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Liste over og kort beskrivelse af betingelser: Tilbudsgiver skal som en del af tilbuddet medsende en udfyldt udgave af Det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD), hvor de efterspurgte informationer skal oplyses. ESPD'et er en egen-erklæring, der fungerer som foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver opfylder kriterierne med hensyn til udelukkelse, egnethed og udvælgelse.
Vejledning:
— Tilbudsgiver udfylder ESPD’et i EU-Supply i henhold til de efterspurgte oplysninger i henhold til nedenstående
— Evt. andre enheder eller deltagere i sammenslutninger skal ligeledes aflevere ESPD.
Tilbudsgiver skal udfylde alle felter vedr.:
1) Oplysning om ansøgerens identitet (Den økonomiske aktør)
2) Oplysning om de ansvarlige medarbejdere hos ansøger (Den økonomiske aktørs repræsentanter.)
3) Oplysning om selskaber tilknyttet ansøger (Udnyttelse af andre enheders kapacitet).
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136.
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 1-7.
Tilbudsgiver skal oplyse følgende værdier for virksomhedens økonomisk nøgletal, jf. udbudslovens § 142:
Mindste krav:
For de seneste 3 afsluttede regnskabsår, oplyses værdier for nedenstående nøgletal:
1) Soliditetsgrad på min. 30 %
2) Et positivt resultat i 2 af de seneste 3 regnskabsår
3) En positiv egenkapital i de seneste 3 regnskabsår.
Hvis ansøger har eksisteret i mindre end 3 år, skal ansøger på anden måde dokumentere ansøgers økonomiske og finansielle formåen. Dette kan bl.a. ske ved fremlæggelse af budget, bank- eller revisionserklæring, som dokumenterer opfyldelse af mindstekravene til den økonomisk og finansielle formåen.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
1) Referenceliste for lignende opgaver hos sammenlignelige kunder i Danmark inden for de sidste 3 år. Referencerne bør indeholde beskrivelse af opgaven, leveranceomfang, serviceomfang, kontraktsum, tidspunkt for udførelsen samt ordregiver inkl. kontaktoplysninger på kontaktperson.
2) Kort beskrivelse af firmaets organisation, nøglepersoner, servicemontører mv., herunder det årlige gennemsnitlige antal beskæftigede indenfor de seneste 3 år fordelt på relevante faggrupper.
3) Redegørelse for at tilbudsgiver kan leve op til et krav om direkte kommunikation mellem kontrolenheder og PLC via profinet.
Tilbudsgiver skal oplyse om referencerne i selve ESPD’et og referencerne skal dermed ikke vedlægges som særskilte bilag.
Udbyder forbeholder sig retten til at kontakte de oplyste referencer
1) Mindst 3 stk. leverance og servicering af online målere til et renseanlæg i Danmark inden for de sidste 3 år.
2) Tilbudsgiver skal have minimum 2 stk. ansatte serviceteknikere relevante for opgaven i Danmark.
3) Alle målere skal kunne kommunikere direkte mellem kontrolenheder og PLC via profinet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver, andre enheder og sammenslutninger, skal på ordregivers opfordring, fremlægge dokumentation i henhold til udbudslovens § § 144 og 152 for de oplysninger, som er afgivet i ESPD’et. Nedenfor beskrives det, hvorledes denne dokumentation skal fremlægges.
Hvis tilbudsgiver, sammenslutningens deltagere eller andre enheder er fra Danmark, fremlægges dokumentationen i form af en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen. Serviceattesten skal indeholde oplysninger fra:
— Skifteretten v. Domstolsstyrelsen
— Skatteforvaltningen
— ATP
— Politiet (Kriminalregistret)
— - Bemærk, at der skal udfyldes og underskrives en ”samtykkeerklæring”, der skal uploades i forbindelse med bestillingen af serviceattesten.
Serviceattesten bestilles på følgende hjemmeside:
https://indberet.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Anmod_om_serviceattest
Serviceattesten må maksimalt være seks (6) måneder gammel regnet fra tilbudsfristen.
Til orientering er behandlingstiden hos Erhvervsstyrelsen ca. 2 uger fra bestilling af serviceattesten er modtaget.
Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder ikke er fra Danmark, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. e-Certis er et online informationssystem, som skal benyttes til at finde frem til den rette dokumentation, der skal anvendes af EU-medlemslandene i forbindelse med udbud.
Såfremt disses lande ikke udsteder de relevante certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed.
Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love.
Postadresse: Nævnenes Hus, Tolboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
§ 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk
§ 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk