23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 054-128496
Offentliggjort
17.03.2020
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

DR

Vindere

EU Udbud af ultra nyt app

(21.08.2020)
1508 A/S
Wilders Plads 13A
1403 København K

Opdateringer

Rettelse
(06.04.2020)



Yderligere oplysninger
Som en del af udbuddet afholdes efter tilbudsfristen 'Brugervenlighedstest', jf. udbudsbetingelsernes pkt. 8.5.3.4.
Disse møder vil, som udgangspunkt, afholdes hos DR i DR-Byen. DR forbeholder sig retten til at afholde disse møder virtuelt, såfremt det ikke er muligt at afholde fysiske møder grundet COVID-19.

EU-udbud af ultra nyt app


DR

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: DR
CVR-nummer: 62786515
Postadresse: Emil Holms Kanal 20
By: København C
NUTS-kode: DK011
Postnummer: 0999
Land: Danmark
Kontaktperson: Pernille Leth Larsen
E-mail: plar@dr.dk
Telefon: +45 28543653

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.dr.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/81416

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=265930&B=DR
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=265930&B=DR
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: Media
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Media Business

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

EU-udbud af ultra nyt app

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72262000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

DR ønsker at skabe et nyt engagerende digitalt nyhedstilbud til ultra-målgruppen. DR søger en leverandør, der via kreativt og proaktivt front-end-arbejde formår at bringe designet og den helt rigtige brugeroplevelse frem, så f.eks. animationer, transitions og feedback rammer lige i hjertet på målgruppen. DR søger samtidig en leverandør, der kan udvikle en driftssikker teknisk platform og tilbyde en intuitiv brugervenlig redaktørgrænseflade.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 5 500 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72261000
72267100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

DR ønsker at skabe et nyt engagerende digitalt nyhedstilbud til ultra-målgruppen. DR søger en leverandør, der via kreativt og proaktivt front-end-arbejde formår at bringe designet og den helt rigtige brugeroplevelse frem, så f.eks. animationer, transitions og feedback rammer lige i hjertet på målgruppen. DR søger samtidig en leverandør, der kan udvikle en driftssikker teknisk platform og tilbyde en intuitiv brugervenlig redaktørgrænseflade.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Forlængelsesmulighed på 2 * 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Visse krav til løsningen er angivet som optioner, jf. bilag 2 kravspecifikation.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

DR har vurderet, at der er en sammenhæng imellem de udbudte ydelser fordi platformen og præsentationslaget er integrerede ydelser, og dermed er ydelserne ikke egnet til opdeling, hvorfor udbuddet ikke er opdelt i delkontrakter.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal i ESPD'et angive egenkapital og soliditetsgrad for hvert af de seneste 3 disponible regnskabsår eller færre, hvis virksomheden er yngre end 3 år.

De angivne oplysninger skal kunne dokumenteres ved årsregnskaber eller uddrag heraf eller ved en erklæring om tilbudsgivers regnskabstal, jf. udbudslovens § 154.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

(ii) At tilbudsgiver har haft en positiv egenkapital i hvert af de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår,

(iii) At tilbudsgiver har haft en positiv soliditetsgrad i hvert af de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal angive mindst en (1) og maksimalt fem (5) relevante referencer indenfor de seneste 3 år. For hver reference bør følgende oplyses:

(i) perioden for opgavens udførsel,

(ii) navnet på kunden,

(iii) kontaktperson og kontaktoplysninger hos kunden,

(iv) en beskrivelse af den løste opgave i relation til udbudsmaterialet, og

(v) den samlede kontraktsum relateret til den udbudte genstand.

Hvis tilbudsgiver kun har leveret dele af en reference, skal det klart fremgår hvilke dele af referencen, som tilbudsgiver leverede.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et mindstekrav, at de fremsendte referencer dækker over platformen og præsentationslaget, jf. definition i rammeaftalen. Tilbudsgivers skal enten dække platform og præsentationslag i en reference eller fremsende en reference for hver del.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 14/04/2020
Tidspunkt: 23:59
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 14/04/2020
Tidspunkt: 23:59

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: http://naevneneshus.dk/tart-din-klage/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Officielt navn: Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark
By: København
Land: Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
12/03/2020

Send til en kollega

0.047