23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 094-171298
Offentliggjort
18.05.2015
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Anmodning om deltagelse

Til
02.06.2015 Kl. 09:00

Addresse
https://eu.eu-supply.com/login.asp

Udbyder

Copenhagen Airport A/S

Rammeaftale og tilbud på kameraovervågning


Copenhagen Airport A/S

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Varer

Direktiv 2004/17/EF

Del I: Ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Copenhagen Airport A/S
14707204
Lufthavnsboulevarden 6
Att: Peter Folmer Hansen
2700 Kastrup
DANMARK
Telefon: +45 30328883
Mailadresse: peter.folmer.hansen@ext.cph.dk

Internetadresse(r):

Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/101360

Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=144366&B=CPH

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Hovedaktivitet
Lufthavnsrelaterede aktiviteter
I.3) Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne
Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Ordregiverens betegnelse for kontrakten:
Rammeaftale og tilbud på kameraovervågning.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Kastrup.

NUTS-kode DK

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed

Varighed i måneder: 36
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
CPH ønsker en rammeaftale på kameraovervågningsudstyr på 3 år, med mulighed for 2 x 12 måneders forlængelse.
Det første køb:
Kameraovervågning af ny udendørs security grænse. Løsningen skal være operationel den 1.12.2015.
CPH ønsker at købe kameraer der skal kunne integreres med den eksisterende, egenudviklet VMS løsning (VMS understøtter Dallmeier DaVid og Onvif), hvor dekodningen af optagelser sker vha. Dallmeier hardware dekoder.
Særlige vilkår omkring overvågningen
De særlige vilkår omkring overvågningsområdet giver sig udslag i højderestriktioner i flyzoner, og det stiller følgende krav til kameraovervågningsløsning:
— Få kameramaster og dermed en kameraløsning med flere linser per opsætning,
— CPH ønsker at benytte eksisterende installationspunkter (master, bygning o. lign., hvor der findes CPH net). I området er der op til 600 meter mellem installationspunkterne,
— CPH ønsker som minimum 62 pix/meter konstant på hele strækningen — både live og i optagelser.
Sikkerhedshensyn og betjeningsvenlighed.
Formålet med installationen af kameraer langs grænsen er, at de kan bruges operationelt (live/backup) for at tilsikre, at der kan ske hurtigt aktion ved en uhensigtsmæssig hændelse, dvs. billeder/video skal ikke kun bruges til efterbehandling/ dokumentation, men som et aktivt værktøj:
— Hele grænsen skal overvåges og optages konstant med minimum 62 pix/meter
— CPH ønsker at kunne observere både dag og nat med eksisterende belysning på minimum 0,2 lux.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

34968000, 35120000, 35125300

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
II.1.8) Oplysninger om delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
CPH ønsker at købe kameraer til overvågning af ny udendørs security grænse.
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om kontrakter, der kan forlænges: forventet tidsramme for efterfølgende udbud:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Såfremt kontrakten tildeles et konsortium, skal en af konsortiet udpeget instans eller et konsortiemedlem have fuld prokura til at træffe bindende aftaler på konsortiets vegne med ordregiver. Hvert medlem af konsortiet skal afgive skriftlig erklæring om personlig og solidarisk ansvar/hæftelse over for ordregiver i relation til kontrakten.
III.1.4) Andre særlige vilkår:
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Se pkt.: V.I.3) Yderligere oplysninger.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Se pkt.: V.I.3) Yderligere oplysninger.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Se pkt.: V.I.3) Yderligere oplysninger.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Forhandling
Nogle ansøgere er allerede udvalgt (eventuelt som led i visse typer udbud med forhandling): nej
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, som er anført i specifikationerne eller i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos ordregiveren:
Kameraer — Overvågning
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
2.6.2015 - 09:00
IV.3.5) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.7) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:
Sourcing Management System (SMS-System)

For at kunne deltage i prækvalifikationen skal ansøgeren registreres i det elektroniske sourcing system, SMS-System. Her administreres udbudsprocessen fra prækvalificering til kontrakttildeling. Ved registrering gives ansøgeren adgang til relevant information samt muligheden for at ansøge om at blive prækvalificeret. Ansøgeren kan gratis registrer sig på side: https://eu.eu-supply.com/login.asp

Ordregiver agter at prækvalificere og opfordre tre virksomheder til at afgive tilbud.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk/

VI.4.2) Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): Præcise oplysninger om klagefrist(er) samt information om det danske klagesystem kan findes på https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0

VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
12.5.2015

Send til en kollega

0.047