Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/bfc6d5e9-9dac-4d77-a0dd-13924f0942e3/publicMaterial
Udbyder
Landsbyggefonden
Vindere
Rammeaftale om videreudvikling og vedligeholdelse af driftsstøttesystem
(03.07.2020)
Netcompany A/S
Grønningen 17, 1.
1270 København K
Udbud af rammeaftale om videreudvikling og vedligeholdelse af driftsstøttesystem
Landsbyggefonden
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 62475412
Postadresse: Studiestræde 50
By: København V
NUTS-kode: DK011
Postnummer: 1554
Land: Danmark
E-mail: ibl@viltoft.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.lbf.dk/
Del II: Genstand
Udbud af rammeaftale om videreudvikling og vedligeholdelse af driftsstøttesystem
Landsbyggefonden udbyder en rammeaftale omfattende videreudvikling og vedligeholdelse af fondens ESDH-system for håndtering af driftsstøtte med tilhørende ekstern rettet webflade også kaldet driftsstøtteportalen.
Landsbyggefondens ESDH system håndterer ansøgninger og administration af forskellige typer ansøgninger om driftsstøtte fra boligorganisationerne til Landsbyggefonden. IT systemet er udviklet til at afvikle sagsbehandling og journalisering af Landsbyggefondens driftsstøttesager. Der er tale om et system, som via en ekstern rettet portal kan modtage ansøgninger om driftsstøtte og udfylde hovedparten af informationer om stamdata, regnskabsdata, lånedata mv.. Data indsamles fra informationer, som via øvrige indberetninger allerede er til stede i Landsbyggefonden. Der logges ind med NemID samt dertil knyttet rolle tildelt af den enkelte boligorganisation.
Systemet er opdelt i forskellige sagstyper, som har forskellige arbejdsgange og milepæle. Til arbejdsgangene er der tilknyttet diverse obligatoriske dokumenter, og der kan tilknyttes flere dokumenter. For hver sag er endvidere journaliseret mails ind og ud af huset, hvoraf udgående kan være automatisk generede.
Almene boliger tilhørende almene boligorganisationer, almene ældreboliger ejet af en selvejende almen ældreboliginstitution, en kommune eller en region, almene ungdomsboliger ejet af en almen ungdomsboliginstitution samt friplejeboliger kan ansøge fonden om driftsstøtte. Kommuner, revisionsinstitutter samt realkreditinstitutter har adgang til at se på sager i systemet. Herudover kan boligorganisationer tilknyttes en ekstern rådgiver til en sag. Når dette sker opnår rådgiveren samme rettigheder til den konkrete sag som boligorganisationen har.
Formålet med dette udbud er at indgå en rammeaftale med en leverandør vedrørende videreudvikling af systemet samt løbende vedligeholdelse og fejlrettelser.
Herudover kan ændringer i Landsbyggefondens øvrige IT-systemer skabe et behov for tilpasninger af driftsstøttesystemet. Sådanne tilpasninger vil også være omfattet af rammeaftalen.
Hvis der er flere egnede ansøgere end 5, der ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, og som opfylder de fastsatte mindstekrav til økonomisk og finansiel kapacitet samt teknisk og faglig kapacitet, vil ordregiver udvælge de 5 ansøgere, der inviteres til at afgive tilbud, på grundlag af en vurdering af:
1) Teknisk og faglig kapacitet jf. pkt. III.1.3: Mest relevante referencer i forhold til den udbudte opgave, herunder referencer vedrørende den almene sektor og teknisk optimering af bestående sagssystemer.
2) Økonomisk og finansiel kapacitet, jf. pkt. III.1.2, vurderet på baggrund af den samlede årsomsætning samt soliditetsgrad for de seneste 3 disponible regnskabsår.
Ved udvælgelsen vægter relevante referencer 1) højere end økonomi 2).
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Den økonomiske og finansielle kapacitet vurderes på baggrund af oplysninger om den økonomiske aktørs samlede årsomsætning samt soliditetsgrad for de seneste 3 års disponible regnskabsår. Soliditetsgraden beregnes i procent som egenkapitalen divideret med de samlede aktiver. Disse oplysninger angives i ESPD´et.
Hvis ansøger udgør et konsortium vurderes den økonomiske og finansielle kapacitet som en samlet vurdering af konsortiets deltagere.
Hvis ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle kapacitet foretages vurderingen som en samlet vurdering.
Ansøger skal have en gennemsnitlig årsomsætning på minimum 50 mio. DKK i de seneste 3 disponible regnskabsår. Ansøgere, der endnu ikke har eksisteret i 3 år, kan ansøge hvis de har en gennemsnitlig årsomsætning på minimum 50 mio. DKK i de år, de har eksisteret.
Den tekniske og faglige kapacitet vurderes på baggrund af referenceliste vedrørende opgaver af samme eller lignende art som den udbudte, herunder tilsvarende kompleksitet og størrelse, inden for de seneste 3 år.
Referencelisten skal indeholde følgende oplysninger:
1) Kundens navn.
2) Opgavens indhold og samlede størrelse.
3) Beskrivelse af hvilken ydelse ansøger har leveret på opgaven.
4) Tidsperiode for opgavens udførelse.
5) Kortfattet begrundelse for opgavens relevans for den aktuelle opgave.
Referencelisten skal afgives i ESPD´et.
Hvis ansøger udgør et konsortium vurderes den tekniske og faglige kapacitet som en samlet vurdering af konsortiets deltagere.
Hvis ansøger baserer sig på andre enheders tekniske og faglige kapacitet foretages vurderingen som en samlet vurdering.
Ansøger skal kunne angive mindst 2 referencer vedrørende opgaver af samme eller lignende art inden for de seneste 3 år.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ansøgning om prækvalifikation skal ske ved indsendelse af ESPD-dokumentet. En ansøger vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, såfremt ansøger er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136.
Udbudsprocessen gennemføres ved brug af udbudssystemet Ethics. Al kommunikation skal foregå via Ethics og ansøgninger og tilbud kan alene afgives via Ethics.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal indgives til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor Landsbyggefonden har sendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Øvrige klager over udbudsprocessens gennemføreles skal indgives til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at Landsbyggefonden har indgået rammeaftalen, regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk