Fakta om udbudet
Udbyder
Forsvarsministeriet med underliggende myndigheder v/Forsvarets Koncernfælles Informatiktjeneste
Levering og vedligeholdelse af ISO27001 værktøjsunderstøttelse samt konsulentassistance i tilknytning hertil.
Forsvarsministeriet med underliggende myndigheder v/Forsvarets Koncernfælles Informatiktjeneste
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Forsvarsministeriet med underliggende myndigheder v/Forsvarets Koncernfælles Informatiktjeneste
Helseholmen 1
Att: Charlotte Donby
2650 Hvidovre
DANMARK
Mailadresse: fkit-ktp-udbud@mil.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.forsvaret.dk
Elektronisk adgang til oplysninger: https://www.ethics.dk/asp5/tender/fkit_0104_20150507.nsf/
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: https://www.ethics.dk/asp5/tender/fkit_0104_20150507.nsf/
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser
NUTS-kode DK0
Det er essentielt, at værktøjet er let og intuitivt at bruge samt et det understøtter en hierarkisk kontrolfunktion. Altså at en myndighed nemt kan danne sig et overblik over informationssikkerhedssituationen i underlagte myndigheder.
72253200, 72220000, 72250000, 72260000
— ISO27001 værktøjsunderstøttelse
— vedligeholdelse og support af ISO27001 værktøjsunderstøttelsen
— konsulentassistance i forbindelse med implementering af ISO27001 værktøjsunderstøttelsen
— uddannelse af brugere til superbruger-niveau.
Kontrakten skal ligeledes indeholde priser på tilkøb af kontraktens omfang.
Beskrivelse af disse optioner: Option for Kunden til at forlænge kontrakten i op til 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
1. En erklæring på tro og love, om hvorvidt tjenesteyderen har opfyldt sine forpligtelser med hensyn til betaling af bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til retsforskrifterne i det land, hvor tjenesteydere er etableret, og i Danmark. Alternativt kan Leverandøren vedlægge en serviceattest indeholdende samme oplysninger fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, eller lignende attest udstedt af en kompetent myndighed i den relevante medlemsstat. Hverken erklæring eller alternativt serviceattest må være underskrevet henholdsvis udstedt tidligere end 1.7 2014.
2. En erklæring på tro og love, om hvorvidt tjenesteyderen har opfyldt sine forpligtelser med hensyn til betaling af skatter og afgifter i henhold til retsforskrifterne i det land, hvor tjenesteyderen er etableret, og i Danmark. På udbudssiden findes en tro og love-erklæring til udfyldelse. Alternativt kan Leverandøren vedlægge en serviceattest indeholdende samme oplysninger fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, eller lignende attest udstedt af en kompetent myndighed i den relevante medlemsstat. Hverken erklæring eller alternativt serviceattest må være underskrevet henholdsvis udstedt tidligere end 1.7 2014.
Ved sammenslutninger af leverandører (fx et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver deltager i sammenslutningen.
2. Egenkapital: Oplysning om virksomhedens egenkapital.
Ad 1 og 2: Ved sammenslutninger af leverandører (fx et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver deltager i sammenslutningen.
På udbudssiden findes spørgeskemaet »Egnethed« (for hhv. enkeltstående virksomhed eller konsortium) til afgivelse af de efterspurgte oplysninger.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: At leverandørens samlede omsætning hidrørende fra udførte opgaver af den art, som kontrakten angår, til offentlige eller private kunder de seneste 3 disponible regnskabsår, er mindst 2 000 000 DKK i gennemsnit af de 3 seneste disponible regnskabsår.
At leverandørens egenkapital i det seneste disponible regnskabsår er positiv.
Ved sammenslutninger af leverandører (fx et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver deltager i sammenslutningen.
Alle leverandører i en eventuel sammenslutning skal således have en positiv egenkapital.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
På hjemmesiden vil der være adgang til supplerende informationsmateriale om den udbudte ydelse. Adgang til den særlige hjemmeside gives direkte på denne internetadresse: https://www.ethics.dk/asp5/tender/fkit_0104_20150507.nsf/
Her kan virksomheder ved brug af menupunktet »Tilmelding« få tilsendt mail med brugernavn og bekræftelse af adgangen til den særlige hjemmeside.Tilbuddet skal indeholde de dokumenter, som fremgår af udbudsmaterialet, som findes under menupunktet »Udbudsmateriale«.
For yderligere information læs de vejledninger, som findes under de enkelte menupunkter på hjemmesiden. For at være i stand til at udfylde og gemme PDF-dokumenter skal der på tilbudsgivers computer være installeret Adobe Reader version 9.0 eller højere.
Ordregiver skal have modtaget tilbud inden udløb af tidsfristen, som er angivet i boksen »Tilbudsfrist« i menufeltet på hjemmesidens venstre side. Tilbud eller dele heraf som udbyder ikke har modtaget via den særlige hjemmeside inden den angivne tilbudsfrist vil blive afvist. Den officielle tid for dette udbud er angivet i boksen »Servertid« i menufeltet på hjemmesidens venstre side.
Ad II.1.5) Yderligere oplysninger: Der findes en supplerende beskrivelse på den særlige hjemmeside beskrevet ovenfor.
Ad III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet: En ansøger kan basere sig på andres økonomiske, finansielle kapacitet, uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem ansøgeren og disse andre. Ansøger skal i tilbuddet i givet fald godtgøre, at ansøger råder over de nødvendige ressourcer, fx ved at fremlægge dokumentation for de andres forpligtelser i så henseende.
En ansøger kan således eksempelvis basere sig på en underleverandørs erfaringer, jf. udbudsdirektivets artikel 48, stk. 3. I så flad skal ansøgeren fremlægge dokumentation fra underleverandøren indeholdende et tilsagn om, at underleverandøren vil og skal stille de pågældende ressourcer til rådighed for ansøgeren. Tilsvarende kan en ansøger eksempelvis vedlægge en erklæring om moderselskabsindeståelse for ansøgeren. På udbudssiden findes spørgeskemaet »Støtteerklæring«, som kan anvendes til formålet.
Klagenævnet for Udbud
Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 33307700
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307600
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100