Fakta om udbudet
Udbyder
Vejdirektoratet
Begrænset udbud af SAP HR bistand.
Vejdirektoratet
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Vejdirektoratet
Niels Juels Gade 13
Att: Ras Bloch
1059 København
DANMARK
Mailadresse: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.vejdirektoratet.dk/
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://vejdirektoratet.dk/da/vejsektor/leverandoerportal/sider/aktuelleudbud.aspx
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 11: Managementkonsulentvirksomhed [6] og hermed beslægtede tjenesteydelser
NUTS-kode DK01
Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 2Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms:interval: mellem 3 000 000 og 5 000 000 DKK
Ordregivers nuværende SAP-miljø består i hovedtræk af SAP FI/CO, herunder AA, samt løn- og tidsstyring i SAP HCM. Derudover IP i en BI-løsning, samt en omfattende SAP-workflow løsning.
Arbejdet omfatter periodevis støtte til løsning af incidents via Ordregivers ITSM sytstem, estimering af RFCére samt opsætning af kravene fra samme i SAP HCM, tidsstyring, samt fejlrettelser efter test. Derudover skal der udføres driftstøtte eller udviklingsarbejde ved nye projekter. Ordregiver ser i øjeblikket på brugen af HCM renewal som konsulenthuset forventes at kunne udføre arbejde på. Derudover skal der løbende ydes støtte til drift og vedligehold af blandt andet: Nemrefusions interface, SLS interface, ØS-LDV samt Powerlist på portal.
Der arbejdes efter ITIL principper hos Ordregiver hvorfor konsulenterne skal være enten certificerede eller være klar til, for leverandørens regning, at blive certificerede.
Leverandøren skal løse opgaver der bestilles via Ordregivers ITSM system.
72200000
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Udfyldt og underskrevet tro og love erklæring om i hvilket omfang ansøger har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige (jf. Finansministeriets lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997) og om opfyldelse af Udbudsdirektivets artikel 45. Fortrykt formular er vedlagt som Bilag 1.
Oplysningerne vedr. litra a til b afgives for det seneste afsluttede regnskabsår. Hvis ansøgers virksomhed er etableret indenfor det seneste år, afgives de senest tilgængelige oplysninger. Oplysninger afgives i bilag 2.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Skønner Ordregiver, at de fremsendte oplysninger vedrørende den økonomiske og finansielle formåen giver anledning til tvivl om, hvorvidt tilbudsgiver er egnet til at løfte den udbudte opgave, forbeholder Ordregiver sig ret til at afvise tilbudsgiver. Tilsvarende risikerer tilbudsgivere, som helt eller delvist undlader at vedlægge den udbedte dokumentation på tilfredsstillende vis at blive betragtet som ikke-konditionsmæssige.
Referenceliste over de maksimalt 5 betydeligste sammenlignelige leverancer der er udført i løbet af de sidste tre år, med beskrivelse af leverancerne, den samlede værdi af leverancerne og angivelse af kontaktperson med kontaktoplysninger. Såfremt der afleveres flere end 5 referencer, vil alene de første 5 blive inddraget. Referencer, der beskriver virksomhedens konkrete erfaring med konsulentbistand indenfor beskrivelsen i pkt. 3, samt referencer der samtidig beskriver virksomhedens erfaring med ovennævnte samarbejdsform med et SAP-kompetencecenter, vil opnå forrang i udvælgelsen. Oplysninger afgives i bilag 2.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Det er et mindstekrav at ansøger råder over tekniske kompetencer i form af minimum 3 dansksprogede konsulenter, der hver især har erfaring med bistand indenfor samtlige af nedenstående områder:
— SAP portal
— Statens regler i tidsstyring
— Nemrefusion
— SLS overførsler
— Samarbejde med kunder i et SAP ITSM system
— ØS-LDV.
Del IV: Procedure
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Blandt de prækvalifikationsansøgere, som opfylder ovenstående dokumentationskrav, udvælges på et objektivt og sagligt grundlag 5 ansøgere, som opfordres til at afgive tilbud. Såfremt flere end 5 ansøgere opfylder de fastsatte mindstekrav, vil Ordregiver udvælge de 5 ansøgere, der vurderes at have afgivet de i forhold til opgaven mest sammenlignelige referencer.
Del VI: Supplerende oplysninger
Prækvalifikationsbetingelserne skal hentes på følgende hjemmeside: http://www.vejdirektoratet.dk/da/vejsektor/leverandoerportal/sider/aktuelleudbud.aspx
Ansøger opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til prækvalifikationsmaterialet.Alle henvendelser og spørgsmål vedrørende prækvalifikationsmaterialet bedes stillet skriftligt og skal rettes til den i afsnit 2 angivne kontaktperson fra Tolstrup & Hvilsted pr. e-mail, med emnet: »Spørgsmål — Prækvalifikation til udbud af SAP HR konsulentbistand« senest den 22. maj kl. 10:00.
Spørgsmål modtaget inden ovenstående tidsfrist vil blive besvaret senest 6 dage inden udløbet af ansøgningsfristen. Spørgsmål modtaget efter tidsfristens udløb, vil blive besvaret, såfremt spørgsmålets karakter ikke gør det uforholdsmæssigt byrdefyldt for Ordregiver at besvare spørgsmålet 6 dage inden ansøgningsfristen udløb.
Spørgsmål modtaget senere end 6 dage inden ansøgningsfristen vil ikke blive besvaret.
Supplerende oplysninger, herunder spørgsmål og svar, vil løbende, i anonymiseret form, være at finde på Ordregivers hjemmeside på adressen http://www.vejdirektoratet.dk/da/vejsektor/leverandoerportal/sider/aktuelleudbud.aspx
Det er ansøgers eget ansvar at holde sig ajourført med materialet på hjemmesiden.Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet For Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens §2, stk. 1, nr. 1 hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. beslutningens §7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregiverens prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
(2.1) 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
(2.2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
(2.3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk