Fakta om udbudet
Udbyder
ATP
Begrænset EU-udbud af WAN-linjer til ATP.
ATP
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
ATP
Kongens Vænge 8
Att: Jacob Løve Berger
3400 Hillerød
DANMARK
Mailadresse: jlb@atp.dk
Internetadresse(r):
Elektronisk adgang til oplysninger: http://permalink.mercell.com/50728659.aspx
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://permalink.mercell.com/50728659.aspx
Yderligere oplysninger fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/50728659.aspx
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/50728659.aspx
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/50728659.aspx
Social beskyttelse
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Danmark.
NUTS-kode DK0
Aftalen omfatter forskellige serviceklasser og kvalitetsniveauer (QoS).
Aftalen omfatter desuden mulighed for internetadgang, inkl. sikkerhedsservices.
Ydelsen skal leveres som en »fully managed« løsning, inkl. leverandørejet CPE (Customer Premises Equipment).
Udbuddet vil indeholde optioner.
ATP ønsker mulighed for at anvende udbudsdirektivets art. 31. stk. 4 litra B på kontrakten. Bestemmelsen giver mulighed for indkøb af yderligere tjenesteydelser, der udgør en gentagelse af de tilsvarende ydelser i den oprindelige kontrakt. Det kunne fx være en WAN-linje til en ny lokation. Gentagelseskøbet kan forhandles.
Procedure:
Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.
For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/50728659.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.
Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.
32430000, 72720000
Beskrivelse af disse optioner: Optioner på forlængelse af aftalen med 2 x 1 år.
Optioner på nye WAN-linjer og lign., bl.a. som supplement til muligheden for gentagelseskøb, jf. udbudsdirektivets art. 31, stk. 4, litra D.
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der henvises endvidere til påkrævet elektronisk fakturering og mulighed for elektronisk ordre i henhold til lovbekendtgørelse nr. 798 af 28.6.2007 om offentlige betalinger m.v. med senere ændringer.
Lovbekendtgørelsen kan hentes på www.retsinformation.dk
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Følgende dokumentation skal indgå i anmodningen: Enten en tro og love-erklæring om, hvorvidt leverandøren har ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til lov om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love. Loven kan hentes på www.retsinformation.dk. Ordregiver har udarbejdet en skabelon for erklæringen. Eller en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen indeholdende samme oplysninger. Eller en serviceattest fra en tilsvarende udenlandsk myndighed indeholdende samme oplysninger. Bemærk, at det kan være nødvendigt at supplere den udenlandske attest med en tro og love-erklæring om forhold, der ikke måtte være omfattet af attesten (f.eks. om virksomhedens opfyldelse af sine forpligtelser i Danmark). Det er vigtigt, at tro og loveerklæringen/serviceattesten vedrører netop den juridiske enhed (f.eks. selskab), der afgiver anmodningen. Ved sammenslutninger af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
Ansøger bedes angive oppetiden på ansøgerens samlede netværksydelse (alternativt angivet for backbone og distributionsnetværk) målt inden for det sidste år. Ansøger bedes redegøre for sine principper for kapacitetsstyring — overbooking, maksimal tilladt udnyttelse. Redegørelsen må maksimalt være på 2 sider i det angivne tabelformat. Hvis redegørelsen er længere end 2 sider, vil ATP se bort fra alt materiale efter referencens første 2 sider. Ansøger skal fremlægge en liste over de op til 5 betydeligste tilsvarende og aktuelle leverancer og ydelser iht. udbudsbekendtgørelsens II.1.5) som ansøger har udført i løbet af de sidste 3 år, afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed. ATP forbeholder sig retten til at foretage stikprøvekontroller af de afgivne referencer hos de angivne kunder. ATP ser gerne, at ansøger anvender dokumentet »Materiale vedr. udvælgelse« til beskrivelse af sine referencer. ATP ser endvidere gerne, at referencen indeholder en beskrivelse af følgende referenceelementer: Opgavestørrelse, Løsningen, Ydelser, eventuelle underleverandører samt resultat. Såfremt ansøger vedlægger mere end 5 referencer, vil der ved vurderingen af ansøgers egnethed, alene blive lagt vægt på de 5 første referencer og der vil blive set bort fra de resterende referencer. Hver reference må maksimalt være på 1 side i det angivne tabelformat. Hvis referencen er længere end 1 side, vil ATP se bort fra alt materiale efter referencens første side. En ansøger kan i henhold til udbudsdirektivets artikel 48, stk. 3 basere sig på andre enheders formåen. I så fald skal ansøger godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved at udfylde en støtteerklæring eller anden dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden. Ansøger bedes endvidere angive hvilke referencer eller dele heraf, der vedrører en anden enheds formåen.
Del IV: Procedure
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: ATP vil udvælge de virksomheder, der — i forhold til aftalen og med ønsket om den bedst mulige konkurrence om aftalen — har de bedste og bredeste kompetencer og samtidig en tilstrækkelig økonomisk kapacitet til at løfte den udbudte opgave. Ovennævnte vurderes på baggrund af nedenstående kriterier:
1) Den anmodende virksomheds dokumentation for de betydeligste tilsvarende og aktuelle leverancer til sammenlignelige eller større erhvervs-referencekunder, jf. udbudsbekendtgørelsens pkt. II.1.5).
2) Den anmodende virksomheds angivne oppetid samt principper for kapacitetsstyring.
3) Den anmodende virksomheds økonomiske og finansielle kapacitet, herunder samlet omsætning, egenkapital, soliditetsgrad og likviditetsgrad.
Udvælgelseskriterierne er nævnt i prioriteret rækkefølge.
Del VI: Supplerende oplysninger
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799
1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. 1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100