Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=247426&B=HOFOR
Udbyder
HOFOR A/S
Vindere
Project Portfolio Management (PPM)
(14.07.2020)
Antura A/S
Rådhuspladsen 16
1550 København V
Project Portfolio Management(PPM)
HOFOR A/S
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 10073022
Postadresse: Ørestads Boulevard 35
By: København S
NUTS-kode: DK011
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Joachim Machholm
E-mail: jmac@hofor.dk
Telefon: +45 27953819
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.hofor.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/338688
Del II: Genstand
Project Portfolio Management(PPM)
HOFORs nuværende projekt- og porteføljestyrings værktøj (PPM løsning) anvendes til cirka 660 forskelligartede projekter årligt, og håndterer 2 000 igangværende projekter af 300 fuldtidsmedarbejdere.
HOFOR ønsker at udskifte sin nuværende PPM løsning (projekt- og porteføljestyring), da denne ikke længere er tidssvarende.
Samtidig ønsker HOFOR et løft af udvalgte styringsdiscipliner, herunder med fokus på en effektivisering af såvel portefølje og programstyring, samt projektledernes rapporteringsmuligheder.
Løsningen skal således understøtte:
— Porteføljestyringen i HOFOR (prioritering af projekter og overordnet monitorering),
— Den overordnede styring af det enkelte projekt indenfor især:
- Aktivitetsstyring,
- Økonomistyring,
- Ressourcestyring,
og herunder optimal mulighed for:
— Enkelt inddatering af nødvendige data fra projektlederens side,
— At trække data nemt ud for rapporterings- og analyseformål.
I øvrigt henvises til aftaleudkastet samt bilag.
HOFORs nuværende projekt- og porteføljestyrings værktøj (PPM løsning) anvendes til cirka 660 forskelligartede projekter årligt, og håndterer 2 000 igangværende projekter af 300 fuldtidsmedarbejdere.
HOFOR ønsker at udskifte sin nuværende PPM løsning (projekt- og porteføljestyring), da denne ikke længere er tidssvarende.
Samtidig ønsker HOFOR et løft af udvalgte styringsdiscipliner, herunder med fokus på en effektivisering af såvel portefølje og programstyring, samt projektledernes rapporteringsmuligheder.
Løsningen skal således understøtte:
— Porteføljestyringen i HOFOR (prioritering af projekter og overordnet monitorering),
— Den overordnede styring af det enkelte projekt indenfor især:
- Aktivitetsstyring,
- Økonomistyring,
- Ressourcestyring,
og herunder optimal mulighed for:
— Enkelt inddatering af nødvendige data fra projektlederens side,
— At trække data nemt ud for rapporterings- og analyseformål.
I øvrigt henvises til aftaleudkastet samt bilag.
Med et varsel på mindst 6 måneder til udgangen af aftaleperioden kan kunden ved meddelelse på uændrede vilkår forlænge aftalen med 12 måneder. Kunden forlænge jf. ovenstående op til 3 gange således at den samlede maksimale forlængelse udgør 36 måneder.
Udover forlængelse af 3 gange jf. ovenstående, henvises til bilag 3.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
HOFOR lægger i udvælgelsen af ansøgere vægt på, at ansøger har den tilstrækkelige økonomiske og finansielle kapacitet til at løfte aftalen. Ansøger skal mindst opfylde følgende:
Hvis ansøger ikke har været etableret i 3 år, skal der oplyses nøgletal for den tid ansøger har været etableret. Mindstekrav vil da kun gælde for den tid, ansøger har været etableret.
For sammenslutninger af virksomheder (fx et konsortium) beregnes sammenslutningens soliditetsgrad og overskudsgrad som hhv. sammenslutningens samlede egenkapitals værdi i forhold til sammenslutningens samlede aktiver, udregnet i procent og sammenslutningens samlede resultat før skat i forhold til sammenslutningens samlede omsætning, udregnet i procent.
Såfremt ansøger baserer sig på andre virksomheders økonomiske formåen, beregner HOFOR ansøgers soliditetsgrad og overskudsgrad hhv. som ansøgers og disse andre virksomheders samlede egenkapitals værdi i forhold til deres samlede aktiver, udregnet i procent. Og som ansøgers og disse andre virksomheders samlede resultat før skat i forhold til ansøgers og disse andre virksomheders samlede omsætning, udregnet i procent.
- Soliditetsgraden for de seneste 3 disponible regnskabsår skal være positiv,
- Overskudsgraden for de seneste 3 disponible regnskabsår skal være positiv
HOFOR stiller følgende minimumskrav til tilbudsgivernes tekniske og faglige formåen:
Referencer:
Til brug for evalueringen af teknisk og faglig formåen skal ansøger i ESPD’et oplyse ansøgerens mest betydelige leverancer på lignende projekter eller aftaler, der er afsluttet inden for de seneste 5 år. Ansøger kan vedlægge referenceblade eller lignende bilag, der beskriver og illustrerer referencerne, såfremt der henvises hertil i ESPD’et.
For referencer, bør ansøgerne angive følgende i referencelisten:
I. Navn på ordregiver,
II. Hvorvidt der er udført drift og/eller vedligehold og/eller support,
III. Hvorvidt der er foretaget implementering,
IV. Varigheden af de for referencen relevante opgaver,
V. Hvilken rolle den bydende konkret havde i forbindelse med opgaverne, herunder f.eks. om den bydende har udført udvikling, projektledelse, analyse eller design mm.
Ansøger skal påvise mindst 1 reference, hvor ansøger har deltaget i tilsvarende projekter.
I henhold til udbudsmaterialet.
I henhold til udbudsmaterialet.
Der stilles ingen særlige krav til sammenslutningens retlige form.
Hvis tilbud afgives af et konsortium eller partnerskab omfattende flere ansvarlige tilbudsgivere, skal de juridiske personer hver især angives klart og entydigt, og der skal derudover angives en fælles befuldmægtiget (projektansvarlig), som HOFOR med bindende virkning for konsortiet kan indgå aftale med.
Deltagerne hæfter solidarisk. Såfremt et konsortium eller partnerskab får tildelt kontrakten, skal hvert medlem af konsortiet eller partnerskabet afgive skriftlig erklæring om solidarisk hæftelse for kontraktens opfyldelse. Et eksempel på en sådan erklæring er vedlagt udbudsmaterialet.
I henhold til udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Der henvises til udbudsbetingelserne
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klage over udbudsproceduren skal indgives til Klagenævnet for Udbud i henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 af lov om Klagenævnet for Udbud, som følger:
Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet inden 20 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis der ved underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet inden 45 dage fra dagen efter offentliggørelsen af ordregiverens bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet skal klager skriftligt underrette ordregiver om klagens indbringelse for Klagenævnet og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden. Såfremt klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK.
Se mere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk