23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 019-041167
Offentliggjort
28.01.2020
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Aarhus Kommune, IT og Digitalisering

Vindere

Rammeaftale vedrørende indkøb af udstyr og drift

(25.08.2020)
Nuuday A/S
Teglholmsgade 1
2450 København SV

Opdateringer

Rettelse
(31.01.2020)

II.2.10)
Placering af det tekst, der skal ændres:Oplysninger om alternative tilbud
I stedet for:
Ja
Læses:
Nej

Udbud af rammeaftale vedrørende indkøb af netværksudstyr samt drift


Aarhus Kommune, IT og Digitalisering

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aarhus Kommune, IT og Digitalisering
CVR-nummer: 55133018
Postadresse: Rådhuspladsen 2
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK04
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Kathrine Ahrenholt
E-mail: aink@aarhus.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: AffaldVarme Aarhus A/S
CVR-nummer: 40844244
By: Brabrand
NUTS-kode: DK042
Land: Danmark
E-mail: affaldvarme@aarhus.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.affaldvarme.aarhus.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: AffaldVarme Aarhus Genbrug P/S
CVR-nummer: 40831959
By: Brabrand
NUTS-kode: DK042
Land: Danmark
E-mail: affaldvarme@aarhus.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.affaldvarme.aarhus.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: AffaldVarme Aarhus Fjernvarme A/S
CVR-nummer: 40844309
By: Brabrand
NUTS-kode: DK042
Land: Danmark
E-mail: affaldvarme@aarhus.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.affaldvarme.aarhus.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: AffaldVarme Aarhus Energi A/S
CVR-nummer: 40844260
By: Brabrand
NUTS-kode: DK042
Land: Danmark
E-mail: affaldvarme@aarhus.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.affaldvarme.aarhus.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: AffaldVarme Aarhus Transmission A/S
CVR-nummer: 40831703
By: Brabrand
NUTS-kode: DK042
Land: Danmark
E-mail: affaldvarme@aarhus.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.affaldvarme.aarhus.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: AffaldVarme Aarhus Biomasse A/S
CVR-nummer: 30536142
By: Brabrand
NUTS-kode: DK042
Land: Danmark
E-mail: affaldvarme@aarhus.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.affaldvarme.aarhus.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aarhus Havn
CVR-nummer: 23145928
By: Aarhus
NUTS-kode: DK042
Land: Danmark
E-mail: port@portofaarhus.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.aarhushavn.dk

I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/cdf67657-6a29-42eb-9ba0-8294d70f7d6e/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/cdf67657-6a29-42eb-9ba0-8294d70f7d6e/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/cdf67657-6a29-42eb-9ba0-8294d70f7d6e/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af rammeaftale vedrørende indkøb af netværksudstyr samt drift

II.1.2) Hoved-CPV-kode
32000000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Ordregiver har udbudt en rammeaftale vedrørende indkøb af netværksudstyr med tilhørende serviceleverance samt drift af ordregiverens it-netværk. Rammeaftalen består af følgende ydelser:

- Netværksudstyr og tilbehør, herunder bl.a. følgende:

— Switche,

— Access Points,

— WLC.

- Drift af kundens Core netværk, firewall og LAN,

- Konsulentydelser,

- Serviceleverance (håndtering af bestillinger, konfigurering af udstyr, garantihåndtering, serviceaftale, bortskaffelse/genanvendelse (Buy Back ordning), håndtering af Asset data, rapportering samt support).

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 90 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
32400000
72315100
72315200
72511000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
Hovedudførelsessted:

Aarhus Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Se punkt II.1.4).

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 50 - 70 %
Pris - Vægtning: 30 - 50 %
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 90 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Rammeaftalen kan forlængelse 2 gange 12 måneder (i alt 48 måneder).

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Tilbudsgiverne vil blive valgt blandt de konditionsmæssige og egnede tilbudsgivere. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af tilbudsgivers økonomiske kvalifikationer og tilbudsgivers referencer vedrørende indkøb af netværksydelser og drift, der svarer til den udbudte rammeaftale med hovedvægten på tilbudsgivernes referencer.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: ja
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udbuddet indeholder en række optioner. Se udbudsbetingelsernes punkt 4.2, samt det øvrige udbudsmateriale for en beskrivelse af de udbudte optioner.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal oplyse følgende nøgletal for hvert af de seneste 3 regnskabsår i ESPD del IV afsnit B:

- Egenkapital:

En økonomisk aktør, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere enheders kapacitet, skal sikre, at ordregiver modtager tilbudsgivers eget ESPD sammen med et separat ESPD fra den/de støttende enhed(er), hvori der meddeles relevante oplysninger for hver af de enheder, som tilbudsgiver baserer sig på.

Når grupper af økonomiske aktører (fx et konsortium) deltager i udbudsproceduren sammen, skal der endvidere, for hver af de deltagende økonomiske aktører, udfyldes et særskilt ESPD.

Oplysningerne i ESPD benyttes som foreløbigt bevis for, at tilbudsgiveren opfylder det nedenfor anførte mindstekrav.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver i hvert af de seneste 3 regnskabsår har haft følgende økonomiske nøgletal:

- Egenkapital på mindst 5 000 000 DKK.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiverne skal i ESPD del IV afsnit C oplyse, om tilbudsgiveren lever op til det mindstekrav som følger nedenfor.

Tilbudsgiver skal beskrive de væsentligste referencer vedrørende kontrakter vedrørende indkøb af netværksudstyr og drift indenfor de seneste 3 år.

Tilbudsgiver kan basere sig på andre enheders formåen (fx et moder- eller søsterselskab, en underleverandør eller en anden enhed), uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem tilbudsgiver og disse andre. Tilbudsgiver skal i givet fald godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af rammeaftalen, fx ved at fremlægge støtteerklæring for disse enheders juridiske forpligtelse til at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden.

En økonomisk aktør, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere enheders kapacitet, skal sikre, at ordregiver modtager tilbudsgivers eget ESPD sammen med et separat ESPD fra den støttende enhed, hvori der meddeles relevante oplysninger for hver af de enheder, som tilbudsgiver baserer sig på.

Når grupper af økonomiske aktører (fx et konsortium) deltager i udbudsproceduren sammen, skal der endvidere, for hver af de deltagende økonomiske aktører, udfyldes et særskilt ESPD.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal inden for de seneste 3 kalenderår kunne dokumentere minimum 1 reference på kontrakter vedrørende indkøb af netværksydelser og drift, der svarer til den udbudte rammeaftale. Referencen skal indeholde oplysninger om:

- Opgavens art,

- Kontraktsum (hvis muligt),

- Tidspunkt for opgavens udførelse,

- Hvem arbejdet er udført for.

Ved referencer, der svarer til den udbudte rammeaftale, forstås tilsvarende leverancer til kommuner, andre offentlige kunder, eller virksomheder med mindst 500 ansatte (opgjort som årlige gennemsnitlige antal beskæftigede), og som omfatter en eller flere af følgende leverancer,

- Leverance af netværksudstyr som f.eks. Axcess Points, switche, firewalls o.l.,

- Drift af netværkskomponenter i den pågældende enheds netværksinfrastruktur. Komponenter som f.eks. firewalls, LAN og WAN infrastruktur-komponenter,

- Leverance af netværkstekniske konsulenter til f.eks. arkitektur-, drift-, support- og implementeringsopgaver.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2019/S 213-521785
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 25/02/2020
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 28/02/2020
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage over udbudsproceduren skal indgives til Klagenævnet for Udbud i henhold til § 7 i lov nr. 492 af 12.5.2010 om Klagenævnet for Udbud. Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet inden 20 kalenderdage fra dagen efter ordregivers underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK. Klager over tildelingen af en rammeaftale skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK. Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet, skal klager skriftligt underrette ordregiver om klagens indbringelse for Klagenævnet, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden. Såfremt klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Der henvises i øvrigt til Klagenævnet for Udbuds hjemmeside http://klfu.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
23/01/2020

Send til en kollega

0.063