Fakta om udbudet
Udbyder
NaturErhvervstyrelsen
Kontrakt om Microsoft Konsulent Bistand.
NaturErhvervstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
NaturErhvervstyrelsen
Nyropsgade 30
Att: Louise Aulin Pallis
1780 København V
DANMARK
Telefon: +45 33958000
Mailadresse: mskonsulenter@naturerhverv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://naturerhverv.dk
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser
NUTS-kode DK
NaturErhvervstyrelsen er en forholdsvis ny styrelse under Fødevareministeriet, som er dannet ved en sammenlægning af tre tidligere direktorater: Fødevareerhverv, Plantedirektoratet og Fiskeridirektoratet.
Styrelsen administrerer bl.a. EU's landbrugsstøtteordninger og er kontrolmyndighed i forbindelse med plantebrugs- og fiskerierhvervene.
Et af rationalerne for sammenlægningen var blandt andet at skabe effektiviseringer som følge af en fælles it-platform for de tre styrelser. NaturErhvervstyrelsen har da også derfor siden sammenlægningen arbejdet målrettet hermed.
De oprindelige styrelser havde forskellige udgangspunkter både med hensyn til grundlæggende infrastruktur (server, storage, netværk mm.) og med hensyn til valgte platforme (operativsystemer, databaser, systemovervågningsværktøjer mm.). Der er derfor igangsat et arbejde med henblik på konsolidering. NaturErhvervstyrelsen anvender bl.a. følgende Microsoft teknologier:
— Som operativsystem Microsoft 2012 R2
— Som virtualiseringsplatfom HyperV
— Til dataudveksling Microsoft BizTalk
— Som database MS SQL
— Til drift og supportformål: MS System Center med Operations Manager, Configuration Manager og Service Manager
— Orchestrator til jobafviklinger
— Til sikkerhedsformål AD, PKI, FIM (Forefront Identity Manager) og Certificate Manager
— Til kommunikation og videndeling Sharepoint365, MS Exchange Server 2013 og MS Lync 2013
— Klienter bestykket med Windows 7, Office2013
NaturErhvervstyrelsen har igangsat og planlagt en række migreringsprojekter, der gradvis flytter systemer og brugere fra de oprindelige tre miljøer til det samlede ny baseret på de ovennævnte Microsoft teknologier.
Endvidere gennemføres optimeringsprojekter, hvor de ny teknologier anvendes til at opnå forretningsmæssige gevinster.
Endelig arbejder styrelsen med implementering af MS System Center.
2. Hovedydelser
NaturErhvervstyrelsen har behov for konsulentbistand til såvel migrerings- og optimeringsprojekter som til implementering af MS System Center. Nærværende udbud omfatter derfor følgende hovedydelser:
A.Rådgivning og udvikling omkring migrering og optimering
Til migrerings- og optimeringsprojekter skal anvendes konsulenter med teknologi arkitektprofil som har dybt kendskab til hele Microsoft suiten samt de nødvendige certificeringer, MCSE (Microsoft Certified Solutions Expert) og/eller MCITP (Microsoft Certified IT Professional). Konsulenterne skal bistå NaturErhvervstyrelsen med rådgivning omkring løsninger, design af løsningsforslag samt gennemførelse af besluttede løsningsforslag. Løsningerne der implementeres skal driftes af NaturErhvervstyrelsens egne medarbejdere. Løsningerne skal leve op til styrelsens klare sikkerhedskrav og revisionsmæssige krav.
B.Implementeringsstøtte
Til implementeringsstøtte kræves indgående erfaring med MS System Center i forhold til konfigurering og opsætning. Konsulenterne skal bistå NaturErhvervstyrelsen med konfigurering af HyperV, Orchestrator, Operations Manager, Configuration Manager og Service Manager fra MS System Center. Da NaturErhvervstyrelsen selv har gode kompetencer på disse områder, forventes denne del af opgaven kun at udgøre en lille del af det samlede volumen.
72000000, 72263000, 72224100, 72265000, 72200000, 72210000, 72212600, 72212700
interval: mellem 8 000 000 og 10 000 000 DKK
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der henvises endvidere til påkrævet elektronisk fakturering og mulighed for elektronisk ordre i henhold
til lovbekendtgørelse nr. 798 af 28. juni 2007 om offentlige betalinger m.v. med senere ændringer.
Lovbekendtgørelsen kan hentes på www.retsinformation.dk
Skabelon til brug for afgivelse af de efterspurgte oplysninger er tilgængelig på følgende link: http://naturerhverv.dk/om-os/udbud/#c7395 Virksomhedsoplysningerne skal fremsendes for hver enkelt af deltagerne i sammenslutningen.
Beskrivelse af de særlige vilkår: I kontrakten vil hensynet til samfundsansvar som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, og som formuleret i OECD's retningslinjer for Multinationale virksomheder, blive inddraget i relevant omfang. Endvidere er den danske stat i medfør af ILO-konvention nr. 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter forpligtet til at sikre, at leverandøren og eventuelle underleverandører sikrer arbejdere i Danmark løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der i henhold til en gældende kollektiv overenskomst, voldgiftskendelse, nationale love eller administrative forskrifter gælder for arbejde af samme art inden for vedkommende fag eller industri på den egn, hvor arbejdet udføres.
Der vil i udbudsmaterialet blive stillet krav om overholdelse af persondatalovgivningen.
— Enten en tro og love-erklæring om, hvorvidt leverandøren har ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til lov om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love. Loven kan hentes på www.retsinformation.dk Skabelon til brug for afgivelse af de efterspurgte oplysninger er tilgængelig på følgende link: http://naturerhverv.dk/om-os/udbud/#c7395
— Eller en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen indeholdende samme oplysninger.— Eller en serviceattest fra en tilsvarende udenlandsk myndighed indeholdende samme oplysninger. Bemærk, at det kan være nødvendigt at supplere den udenlandske attest med en tro og love-erklæring om forhold, der ikke måtte være omfattet af attesten (f.eks. om virksomhedens opfyldelse af sine forpligtelser i Danmark).
Det er vigtigt, at tro og love-erklæringen/serviceattesten vedrører netop den juridiske enhed (f.eks. selskab), der afgiver anmodningen.
Ved sammenslutninger af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
Leverandørens balance eller uddrag heraf i det seneste disponible regnskabsår, såfremt offentliggørelse af balancen er lovpligtig i det land, hvor leverandøren er etableret, eller anden dokumentation for egenkapitalens størrelse. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
Erklæring om virksomhedens samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår virksomheden blev etableret eller
startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
Skabelon til brug for afgivelse af de efterspurgte oplysninger kan hentes på http://naturerhverv.dk/om-os/udbud/#c7395
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Som mindstekrav kræves en positiv egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen, beregnes egenkapitalen som virksomhedens og disse andre enheders samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen som deltagernes samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.Som mindstekrav kræves en samlet årlig omsætning på mindst 16 000 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår. Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som virksomhedens og disse andre enheders samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår.
Følgende dokumentation skal indgå i anmodningen:
Fremlæggelse af en liste over de betydeligste tilsvarende tjenesteydelser, jf. punkt II.1.5), som ansøger har udført i løbet af de sidste tre år, afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed. Ordregiver ser gerne, at listen indeholder følgende:
— En klar beskrivelse af leverancen, herunder hvilket af de under punkt II.1.5) litra A-B anførte ydelser, leverancen har bestået af,
— En beskrivelse af systemets karakteristika jf. punkt
II.1.5),
— Ansøgerens rolle(r) i forbindelse med leverancens
udførelse,
— Tidspunktet for udførelsen,
— Størrelsen af leverancen, samt modtager af
leverancen
Der kan maksimalt angives 5 leverancer (referencer), uanset om der er tale om en enkelt virksomhed, om ansøger baserer sig på en anden virksomheds formåen eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium). Såfremt der angives et antal reference, der overstiger dette maksimum, vil der alene blive lagt vægt på de 5 første referencer, dvs. referencenr. 1-5. Referencer, der ligger herudover, vil der blive set bort fra.
Del IV: Procedure
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter vurdering af, hvilke ansøgere der hardokumenteret de mest relevante leverancer (referencer), jf. beskrivelsen i punkt II.1.5), herunder i forhold til de ilitra A-B anførte ydelser, som kontrakten omfatter.
Andet: Det vil af udbudsbetingelserne fremgå hvorvidt og i givet fald hvilke oplysninger, der i tilbuddet kan afgives på engelsk.
Del VI: Supplerende oplysninger
I relation til punkt II.2.1) bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum for kontraktens fulde løbetid. Intervallet i skønnet skyldes blandt andet ukendte faktorer i forhold til behovet for ydelser under kontraktens løbetid. Skønnet er således dels baseret på et historisk forbrug og dels på det forventede behov.
I relation til punkt II.3) bemærkes, at den anførte kontraktlængde er fra kontraktunderskrivelse. Ud over den anførte kontraktlængde vil der i forbindelse med kontraktens ophør være behov for en tidsmæssigt fleksibel udløbsfase med henblik på at sikre en uforstyrret funktion af systemet i forbindelse med evt. genudbud.
I relation til punkt III.2.2) og III.2.3) bemærkes det, at virksomheden kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre. Virksomheden skal i givet fald godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved at fremlægge en erklæring eller anden dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden.
I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen. Ordregiver har udarbejdet en skabelon for erklæringen, som kan hentes påhttp://naturerhverv.dk/om-os/udbud/#c7395.
I relation til punkt IV.1.2) bemærkes, at hver ansøger alene kan indgive én ansøgning om prækvalifikation.Såfremt samme juridiske enhed er del af eller på anden måde deltager i flere ansøgninger, f.eks. selv indgiver egen ansøgning, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der ansøger, skal ansøgerne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud. Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode ansøgere om at godtgøre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud, herunder at der ikke følges en praksis, som kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende.
Ordregiver ser gerne, at ansøgningen om prækvalifikation fremsendes i 5 papireksemplarer og i en elektronisk version (f.eks. på USB-stik eller tilsvarende). Ansøgningen om prækvalifikation kan ikke afgives pr. e-mail. Ved eventuelle uoverensstemmelser mellem papirversionen og den elektroniske version har papirversionen forrang.
Kuverten bedes mærket "Kontrakt om Microsoft Konsulent Bistand- MÅ IKKE
ÅBNES AF POSTFUNKTIONEN".
Ordregiver forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i § 12 i bekendtgørelse nr. 712
af 15. juni 2011 om fremgangsmåderne ved indgåelse af offentlige vareindkøbskontrakter, offentlige tjenesteydelseskontrakter og offentlige bygge- og anlægskontrakter, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder
udbudsmaterialets formelle krav.
Udbudsforretningen gennemføres med forbehold for opnåelse af fornøden bevillingsmæssig hjemmel.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 Københhavn Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder
følgende frister for indgivelse af klage:Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende
om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere
om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem
er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor
ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mail-adresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk