Fakta om udbudet
Udbyder
Rigspolitiet
Vindere
(20.01.2020)
Sopra Steria
Biskop Gunnerus’ gate 14A
0185 Oslo
Anskaffelser til AFIS (Automated Fingerprint Identification System)
Rigspolitiet
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 17143611
Postadresse: Polititorvet 14
By: København V
NUTS-kode: DK
Postnummer: 1780
Land: Danmark
Kontaktperson: Henriette Andersen
E-mail: hla040@politi.dk
Telefon: +45 61168872
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.politi.dk
Del II: Genstand
Anskaffelser til AFIS (Automated Fingerprint Identification System)
Projektet skal muliggøre søgning af fingeraftryk i 2 databaser via dansk politis eksisterende fingeraftrykssystem (livescan, FitPlus og AFIS). Etableringen af de 2 søgemuligheder skal forløbe i 2 faser, der er forskudt i tid – hhv.:
1) Etableringen af søgemulighed i SIS AFIS via politiets live scan stationer;
2) Etablering af søgemulighed i EES-databasen ved retshåndhævelse via det nationale AFIS (N.AFIS).
Projektet er affødt af lovkrav fra forskellige dele af nye EU-forordninger.
Se ovenfor i sektion II.A.
Ad II.2.13: Det forventes, at der vil modtages støtte fra EU for en del af midlerne under projektet. Det er ikke afklaret endnu, hvor stor denne støtte vil være. Det forventes dog ikke, at projektet i sin helhed vil være finansieret via EU.
Del IV: Procedure
- Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
- manglende konkurrence af tekniske årsager
Kontrakten om tilpasningerne af systemet påtænkes tildelt Sopra Steria, som er leverandør af systemet.
Det er Rigspolitiets opfattelse, at alene Sopra Steria kan levere de nødvendige rettelser til Sopra Sterias AFIS grundet enerettigheder/tekniske grunde, idet systemet er udviklet af Sopra Steria, og idet der ikke findes selvstændige forhandlere, datterselskaber eller lignende.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Postadresse: Biskop Gunnerus’ gate 14A
By: Oslo
NUTS-kode: NO
Postnummer: 0185
Land: Norge
Del VI: Supplerende oplysninger
Datoen oplyst i bekendtgørelsens pkt. V.2.1 er datoen for beslutning om at tildele kontrakten direkte og ikke datoen for kontraktens indgåelse. Kontrakten vil ikke blive underskrevet, før udløbet af en periode på 10 kalenderdage som beskrevet i pkt. VI.4.3.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk