Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=260980&B=REGIONMIDT
Udbyder
Region Midtjylland
Vindere
Udbud af patologi- og genetikdatabank
(26.03.2021)
CGI Danmark A/S
Ballerup
Udbud af patologi- og genetikdatabank (1)
Region Midtjylland
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: Region Midtjylland
Postadresse: Nørrebrogade 44, bygning 2A
By: Aarhus
NUTS-kode: DK04
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Connie Kirstine Nielsen
E-mail: Connie.Kirstine.Nielsen@rsyd.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.udbud.rm.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/253854
CVR-nummer: 29190941
Postadresse: Niels Bohrs vej 30
By: Aalborg Ø
NUTS-kode: DK05
Postnummer: 9220
Land: Danmark
Kontaktperson: Connie Kirstine Nielsen
E-mail: Connie.Kirstine.Nielsen@rsyd.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rn.dk
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Damhaven 12
By: Vejle
NUTS-kode: DK03
Postnummer: 7100
Land: Danmark
Kontaktperson: Connie Kirstine Nielsen
E-mail: Connie.Kirstine.Nielsen@rsyd.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionsyddanmark.dk
CVR-nummer: 29190658
Postadresse: Alleen 15
By: Sorø
NUTS-kode: DK02
Postnummer: 4180
Land: Danmark
Kontaktperson: Connie Kirstine Nielsen
E-mail: Connie.Kirstine.Nielsen@rsyd.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionsjaelland.dk
CVR-nummer: 29190623
Postadresse: Kongens Vænge 2
By: Hillerød
NUTS-kode: DK01
Postnummer: 3400
Land: Danmark
Kontaktperson: Connie Kirstine Nielsen
E-mail: Connie.Kirstine.Nielsen@rsyd.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionh.dk
Del II: Genstand
Udbud af patologi- og genetikdatabank (1)
Udbuddet vedrører indkøb af en patologi- og genetikdatabank. Formålet med denne anskaffelse er at etablere en ny patologi- og genetikdatabank samt funktion til screening og indkaldelse af borgere for livmoderhalskræft, der understøtter funktioner som f.eks. datalager af patologiafdelingernes produktionsdata og udstilling af patologisvar suppleret med en genetikbank indeholdende genetiksvar.
Kongens Vænge 2, 3400 Hillerød
Udbuddet vedrører indkøb af en patologi- og genetikdatabank. Formålet med denne anskaffelse er at etablere en ny patologi- og genetikdatabank samt funktion til screening og indkaldelse af borgere for livmoderhalskræft, der understøtter funktioner som f.eks. datalager af patologiafdelingernes produktionsdata og udstilling af patologisvar suppleret med en genetikbank indeholdende genetiksvar.
Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af ansøgers økonomiske kvalifikationer samt ansøgers sammenlignelige referencer, med hovedvægten på referencerne. Ved vurderingen af ansøgers referencer vægtes det højst, at der er tale om referencer med levering til store virksomheder. Med store virksomheder menes virksomheder med mere end 20 000 ansatte. Herefter vægter omfanget af det løbende samarbejde om udvikling højt. Jo større omfang jo bedre. Endelig tillægges økonomisk store referencer positiv vægt. Ved vurderingen af de økonomiske kvalifikationer lægges der vægt på, at soliditetsgraden de seneste 3 år, dels er høj (dvs. jo højere, jo bedre), dels har udviklet sig i positiv retning.
Udbuddet omfatter option på udvidet servicedesk, overvågning og fejlretning på integration samt koordinering vedrørende udsendelse af screeningsinvitationer mv.
Kravspecifikation for ovenfornævnte optioner fremgår af bilag 5, punkt 2.2.
Priser på de udbudte optioner afgives i kontraktbilag 12.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal oplyse sin soliditetsgrad for den seneste 3 disponible regnskabsår.
Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav for at få sit tilbud taget i betragtning:
Det er et minimumskrav, at soliditetsgraden (ultimo året) for de seneste 3 disponible regnskabsår er minimum 20%. Soliditetsgraden udregnes efter følgende formel:
Soliditetsgrad = (Egenkapital x 100) / Samlede aktiver.
Ansøger skal udarbejde en referenceliste. Referencelisten skal indeholde en oversigt over sammenlignelige referencer. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører levering af en it-løsning af en database til et laboratoriesystem, herunder med et løbende samarbejde om udvikling af referencen, eller tilsvarende i det danske eller lignende sundhedssystem.
Det er et minimumskrav, at ansøger har leveret mindst 1 sammenlignelig reference inden for de seneste 3 år regnet fra tidspunktet for offentliggørelse af nærværende udbud. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører levering af en it-løsning af en database til et laboratoriesystem (herunder med et løbende samarbejde om udvikling af referencen) eller tilsvarende i det danske eller lignende sundhedssystem.
En leverance anses for leveret indenfor de seneste tre (3) år, såfremt ansøger fortsat leverer eller inden for de seneste tre (3) år har leveret vedligeholdelse af den leverede it-løsning.
Det er herudover et minimumskrav, at der til den pågældende reference inkl. vedligeholdelse og support er leveret for minimum 500 000 DKK ekskl. moms pr. år.
Beskrivelsen af ansøgers leverancer skal indeholde:
- En beskrivelse af ydelsen,
- Kontraktværdien (beløb) i DKK,
- Data for kontraktstart- og slutdato, samt
- Kunde og kontaktperson hos denne (modtager).
Den vindende tilbudsgiver vil skulle behandle personoplysninger på ordregivers vegne. Jf.
kontrakten skal der derfor underskrives en databehandleraftale i medfør af persondataloven.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Følgende ordregivere er omfattet af udbuddet: Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Syddanmark, Region Sjælland og Region Hovedstaden.
Følgende særlige vilkår er gældende for kontrakten:
Samfundsansvar:
Der stilles i kontrakten krav om, at leverandørens ydelser skal leveres med respekt for nationale og internationale konventioner vedrørende menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og antikorruption.
Der henvises herudover til udkast til kontrakt punkt 33.1.
Databehandleraftale:
Den vindende tilbudsgiver vil skulle behandle personoplysninger på ordregivers vegne. Der skal derfor underskrives en databehandleraftale i medfør af persondatalovgivningen.
Der henvises herudover til udkast til kontrakt punkt 5.8, samt Bilag 13.
Forpligtigelser ved ophør:
Efter ophørstidspunktet og indtil overgangen til en eventuel ny leverandør mv. eller hjemtagelsen er effektueret, skal leverandøren fortsat levere ydelserne efter kontrakten. Det nærmere indhold af leverandørens forpligtelser ved ophør er beskrevet i bilag 16.
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136 finder følgende af udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i nærværende udbud (der henvises til udbudslovens bestemmelser for den endelige og fuldstændige ordlyd af de nævnte bestemmelser):
- Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2,
- Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3.
Samtlige omkostninger i forbindelse med ansøgningen og tilbudsgivningen, herunder forhandlingerne, påhviler den økonomiske aktør.
De prækvalificerede virksomheder vil skriftligt blive anmodet om at afgive et indledende tilbud.
Formålet med forhandling er dels, at tilbudsgiver får adgang til at optimere sit tilbud, dels at sikre, at tilbudsgiver afgiver konditionsmæssigt tilbud. Enhver prækvalificeret tilbudsgiver, der indleverer tilbud til tiden, vil blive inviteret til forhandling, uanset om et tilbud i øvrigt er konditionsmæssigt. Det forventes, at der afholdes 1 forhandlingsrunde. Ordregiver forbeholder sig dog ret til at tildele kontrakten på baggrund af det indledende tilbud uden gennemførelse af forhandlinger.
Ordregiver forbeholder sig – mod tilpasninger af tidsplanen – desuden ret til at afholde en yderligere forhandlingsrunde, hvis dette viser sig nødvendigt eller formålstjenligt. Ordregiver forbeholder sig i et sådant tilfælde tilsvarende ret til at tildele kontrakten på baggrund af et fremsendt tilbud uden gennemførelse af forhandling.
Postadresse: Nævnenes Hus, Tolboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klagefristerne er fastsat i lov om Klagenævnet for Udbud § 7. Det fremgår bl.a. heraf:
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.
Postadresse: Nævnenes Hus, Tolboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0