23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 085-151499
Offentliggjort
04.05.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Aarhus Universitet

Opdateringer

Rettelse
(02.06.2015)

I stedet for:

IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:

8.6.2015 (14:00)

Læses:

IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:

22.6.2015 (14:00)


Yderligere supplerende oplysninger:
Den ændrede tilbudsfrist begrundes i spørgsmål og svar som er tilgængelig på ordregivers hjemmeside: www.au.dk/udbud

Indkøb af clusternoder inklusiv FDR Infiniband-fabric, 56 Gbit/s samt tilhørende service.


Aarhus Universitet

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Aarhus Universitet
Fuglesangs Allé 26
Kontaktpunkt(er): Indkøb
8210 Aarhus V
DANMARK
Telefon: +45 87150000
Mailadresse: udbud@au.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.au.dk

Elektronisk adgang til oplysninger: http://www.au.dk/udbud

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Offentligt organ
I.3) Hovedaktivitet
Uddannelse
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Indkøb af clusternoder inklusiv FDR Infiniband-fabric, 56 Gbit/s samt tilhørende service.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
NUTS-kode
II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Krav og ønsker til de udbudte noder er beskrevet i udbudsmaterialets Kontraktbilag 2- Kravspecifikation og ydelsesbeskrivelse.
De tilbudte noder skal være inklusiv FDR Infiniband fabric 56 Gbit/s.
Bemærk venligst, at 1 GigE-switchene og 100 Mbit/s-switchene ikke er en del af udbuddet, og der-for ikke skal indgå i Tilbudsgivers tilbud.
Prisen for de tilbudte noder skal afgives i Kontraktbilag 1 — Tilbudsblanket.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

30211100, 72100000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Der henvises til afsnit II.1.5) samt udbudsmaterialet.
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Option på tilkøb af yderligere leverancedele, jf. udbudsmaterialet.
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 48 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Der stilles igen krav om sikkerhedsstillelse eller garantier.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Fremgår af udbudsmaterialet.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der kræves ingen særlig retlig form.
Samtlige deltagere i et konsortium eller anden form for sammenslutning af virksomheder skal hæfte direkte, solidarisk og ubegrænset for tilbuddet og opfyldelse af den tildeltekontrakt og udpege en fælles befuldmægtiget blandt de solidarisk hæftende deltagere.
Deltagerne i et konsortium eller anden form for sammenslutning af virksomheder SKAL udfylde og aflevere formular C (konsortieerklæring) sammen med tilbuddet.
(Formularen fremgår af udbudsmaterialet, der kan findes på ordregivers hjemmeside, jf. pkt. II.1.5).
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
1) Tilbudsgivers navn ogadresse samt angivelse af kontaktperson og e-mail adresse på kontaktperson. Oplysningerne SKAL angives i afsnit 1 i Kontraktbilag 1 — Tilbudsblanket.
2) Oplysninger om navn og stilling på underskriftsberettiget person. Oplysningerne SKAL angives i afsnit 2 i Kontraktbilag 1 — Tilbudsblanket.
3) Erklæring på tro og love om at tilbudsgiver ikke befinder sig i en af de i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 og stk. 2, litra a-c og e-f anførte udelukkelsesgrunde.
4) Erklæring på tro og love om ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til bekendtgørelsen af lov om begrænsning af skyldners mulighed for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love, LBK nr. 336 af 13.5.1997.
Tilbudsgiverne SKAL anvende Formular A (Tro og love erklæring) til afgivelse af erklæringerne i nr. 3 og 4 ovenfor.
Såfremt tilbud fremsendes af et konsortium eller anden form for sammenslutning af virksomheder, skal oplysningerne under nr. 3 og 4 afgives for hver enkelt virksomhed.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
5) Som dokumentation for tilbudsgivers finansielle og økonomiske formåen skal Tilbudsgiver udfylde afsnit 5 i Kontraktbilag 1 — Tilbudsblanket med følgende oplysninger:
— Årsrapport(underskrevet af revisor) eller revisorpåtegnet erklæring, indeholdende følgende nøgletal: ii) Egenkapital for det senest afsluttede regnskabsår.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber) skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse, jf. udbudsdirektivets artikel 47, stk. 2 samt vedlægge relevant dokumentation, jf. pkt. VI.3).
Dette SKAL ske ved udfyldelse af skabelon Formular C (Støtteerklæring).
Såfremt tilbud fremsendes af et konsortium eller anden form for sammenslutning af virksomheder, skal oplysningerne i nr. 5 afgives for hver enkelt virksomhed.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Der stilles følgende minimumskrav til Tilbudsgivernes finansielle og økonomiske formåen:
1. Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital i det senest afsluttede regnskabsår.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
98996
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
8.6.2015 - 14:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8) Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
Tilbud skal udarbejdes i henhold til udbudsbetingelsernes bestemmelser herom.
Hver tilbudsgiver kan alene indsende et tilbud. Såfremt samme juridiske enhed er en del af flere tilbudsgivere,fx. selv indgiver eget tilbud, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der afgiver tilbud, skal tilbudsgiver sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirkeindholdet af de forskellige tilbudsgivers tilbud.
Frist for modtagelse af tilbud fremgår af pkt. IV.3.4).
For spørgsmål til udbudsmaterialet henvises der til udbudsbetingelserne.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til Lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (med senere ændringer) gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud. Ved klager over udbud skal klagen være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter at ordregiverenhar offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. lovens §7, stk. 2, nr. 1. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligtunderrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
29.4.2015

Send til en kollega

0.047