23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 248-616089
Offentliggjort
24.12.2019
Udbudstype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Socialstyrelsen

Vindere

(24.12.2019)
CBRAIN A/S
Dampfærgevej 30
2100 København

Tildeling af leveringsaftale på SKI 02.19 delaftale 1 - Saas-Cloud


Socialstyrelsen

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Socialstyrelsen
CVR-nummer: 26144698
Postadresse: Edisonsvej 1
By: Odense
NUTS-kode: DK031
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Christian Mandrup Møller
E-mail: cma@socialstyrelsen.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://socialstyrelsen.dk/

I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Tildeling af leveringsaftale på SKI 02.19 delaftale 1 - Saas-Cloud

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Socialstyrelsen har til hensigt at indgå leveringsaftale efter gennemført tildelingsprocedure iht. retningslinjerne i SKI rammeaftalen 02.19 1 - SaaS-Cloud.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 19 382 671.05 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72220000
72240000
72250000
72300000
72416000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031
Hovedudførelsessted:

Edisonsvej 1, 5000 Odense C

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Leveringsaftalen vedrører en ESDH-løsning for Socialstyrelsen.

Leverandøren er udvalgt på baggrund af SKI-katalogets FORM og STORM koder, samt serviceniveau.

Valgt Serviceniveau: Guld

FORM-område: 65

Myndighedens kommunikation og dokumentation

- Administrativ support.

Møde administration og generelle sekretariatsopgaver:

- Generelle sekretariatsopgaver,

- Møde- og kalenderadministration.

Sagshåndtering og sagsarkivering:

- Sagshåndtering,

- Sagsarkivering,

- Kommunikation og videndeling.

Videndeling og vidensorganisation:

- Vidensorganisation,

- Videndeling.

Socialstyrelsen identificerede endvidere 48 relevante STORM-koder, der dannede grundlag for Socialstyrelsens tildeling.

Socialstyrelsen har udarbejdet et notat, der danner grundlag for tildelingen, hvor Socialstyrelsens behov gennemgås.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Da kontraktens samlede løbetid (med forlængelser) kan løbe maksimalt 84 måneder, indeholder kontrakten potentielt 2 arkivperioder. Kontrakten indeholder derfor optioner vedrørende aflevering til Rigsarkivet, datakonvertering og arkivløsning.

Kontrakten indeholder endvidere optioner for opsætning og vedligehold af 2 funktionelle tillægsydelser, der vedrører sagsprocesser og mødeadministration.

Disse 5 punkter er funktionelle tillægsydelser i SKIs rammeaftale, som Socialstyrelsen ikke ved kontraktens start benytter.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Socialstyrelsen har gennemført tildelingen på baggrund af SKI's retningslinjer for direkte tildeling. Socialstyrelsen har udfærdiget et notat, der beskriver baggrunden for Socialstyrelsens tildeling.

Kontraktværdien er fastsat efter kontraktens maksimale samlede varighed, 48 måneder med 2 muligheder for forlængelse af 18 måneder samt benyttelse af alle optioner i kontrakten, samlet 84 måneder.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Forklaring:

Kontrakten tildeles på bagrund af en gennemført tildeling på SKIs rammeaftale 02.19, 1 SaaS-Cloud.

Socialstyrelsen har foretaget tildelingen i henhold til proceduren beskrevet i bilag B retningslinjer for tildeling af leveringsaftale på SKI 02.19, 1 rammeaftale for statslige myndigheder. Socialstyrelsen har benyttet den beskrevne procedure for direkte tildeling og har derfor ikke haft frit valg mellem leverandørerne på rammeaftalen.

Socialstyrelsen skal anskaffe et ESDH-system med henblik på fortsat understøttelse af Socialstyrelsens elektroniske sags- og dokumenthåndtering. Løsningen skal kunne understøtte, Socialstyrelsens generelle opgaveløsning på tværs, vidensdeling, håndtering af bestillinger og godkendelsesprocesser samt kunne integreres med flere af Socialstyrelsens applikationer til sags- og proceshåndtering.

Socialstyrelsen har på baggrund af SKI-aftalen 02.19, 1 SaaS-Cloud opgjort sine behov i henhold til bilag B, retningslinjer for tildeling af leveringsaftale.

På baggrund af Socialstyrelsens behov, har Socialstyrelsen identificeret den ene leverandør, der lever op til alle Socialstyrelsens behov. På baggrund af SKIs retningslinjer har Socialstyrelsen til hensigt at indgå aftale med CBRAIN A/S om køb af deres løsning F2 ESDH.

Jf. bilagets pkt. 2.1. skal myndigheden gennemføre tildelingen med følgende udgangspunkt: Indkøb sker på baggrund af kundens behov. Kunden skal derfor indledningsvist opgøre sit indkøbsbehov på et sagligt og objektivt grundlag. Kunden må således ikke opgøre sit behov med henblik på at tildele leveringsaftalen til en bestemt leverandør, eller i øvrigt på en måde, der er egnet til at hindre, begrænse eller fordreje konkurrencen mellem leverandørerne på de parallelle rammeaftaler. Det betyder også, at kunden ikke må fastlægge sit behov med henblik på at opnå en bestemt afgrænsning af services, jf. første tekstafsnit efter nr. I-XI nedenfor og punkt 3.1.

Da Socialstyrelsen kun har identificeret en mulig leverandør, har Socialstyrelsen fulgt retningslinjerne i ”Bilag B retningslinjer for tildeling af leveringaftale” pkt. 3.1: ”Såfremt afgrænsningen af services medfører, at der alene er 1 og kun 1 service, der opfylder kundens behov, jf. også punkt 2.1, skal kunden gå videre efter proceduren beskrevet fra og med punkt 3.4.”

I punkt 3.4 kan man læse at: ”Kunden meddeler leverandøren, at denne er blevet tildelt leveringsaftalen ved at udfylde de kundespecifikke dele af leveringsaftalen, jf. bilag C inklusive underbilag, og fremsende den til leverandøren.

Leverandøren er forpligtet til at acceptere tildelingen, jf. også punkt 1, og skal bekræfte tildelingen ved at udfylde de leverandørspecifikke dele af leveringsaftalen, jf. bilag C inklusive underbilag, underskrive leveringsaftalen og fremsende den til kunden.

Når kunden har underskrevet leveringsaftalen, har begge parter accepteret vilkårene i leveringsaftalen, og leverancen skal ske på de vilkår, der fremgår af leveringsaftalen. Leverandøren er således forpligtet til at levere de i leveringsaftalen angivne ydelser til kunden.”

Socialstyrelsen konkluderer, at løsningen F2 ESDH i høj grad lever op til Socialstyrelsens krav og ønsker og at tildelingen er foretaget efter kriterierne for en direkte tildeling på SKI 02.19, 1 rammeaftalen for statslige myndigheder.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
16/12/2019
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: CBRAIN A/S
CVR-nummer: 24233359
Postadresse: Dampfærgevej 30
By: København
NUTS-kode: DK011
Postnummer: 2100
Land: Danmark
E-mail: dk@cbrain.dk
Telefon: +45 72161811

Internetadresse: https://cbrain.dk/

Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 19 382 671.05 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Underskrivelsen af kontrakten vil afvente afholdelsen af en 10-dages standstill periode.

Standstill perioden vil blive beregnet fra datoen for offentliggørelse af nærværende bekendtgørelse i Den Europæiske UnionsTidende.

Da Socialstyrelsen følger proceduren i lov om Klagenævnet for Udbuds § 4, skal en klage over, at Socialstyrelsen har indgået kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor Socialstyrelsen har offentliggjort en bekendtgørelse i den Europæiske Unions Tidende om, at Socialstyrelsen har indgået kontrakten jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 3.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsensvej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
20/12/2019

Send til en kollega

0.047