23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 247-610671
Offentliggjort
23.12.2019
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Syddansk Universitet

Vindere

Oracle licenser HR og ERP for en 10 årig periode

(23.12.2019)
Oracle Danmark ApS
2900 Hellerup

Oracle licenser


Syddansk Universitet

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Syddansk Universitet
CVR-nummer: 29283958
Postadresse: Udbudskontoret
By: Odense M
NUTS-kode: DK
Postnummer: 5230
Land: Danmark
Kontaktperson: Caroline Olesen
E-mail: caol@sdu.dk
Telefon: +45 65504691

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/120583491.aspx

Internetadresse for køberprofilen: http://www.sdu.dk/

I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Uddannelse

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Oracle licenser

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Indkøb af licenser til Oracle Fusion HR- og ERPsystem for en 10 årig periode.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Laveste bud: 25 000 000.00 DKK / Højeste bud: 30 000 000.00 DKK taget i betragtning
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
48900000
72212451
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Indkøb af licenser til Oracle Fusion HR- og ERPsystem for en 10 årig periode.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

SDU har i en længere årrække anvendt Oracle E-businesssuite som HR- og ERP-system. Fra december 2021 vil Oracle ikke længere kunne tilbyde support på dette system, hvorfor det er nødvendigt for SDU at overgå til Oracle Fusion som er E-business suites afløser. SDU vurderer at den forestående kontrakt omhandlende licenser til ERP- og HCM-system kan indgås direkte med Oracle på baggrund af proceduren.Udbud med forhandling uden forudgående bekendtgørelse, idet et skifte fra Oracle teknologi til anden teknologi er noget nær umuligt. Dette først og fremmest begrundet med at SDU har anden teknologi som også bygger på Oracle. Her er der klare synergier mellem de kompetencer, som arbejder med de andre systemer, ligesom det tekniske fundament er overlappende. Dermed er der bindinger som vil være særdeles omfattende at udrede og overordentlig svære at omlægge til anden ERP-løsning end Oracle. Et skifte til anden teknologi end Oracle betragtes dertil som noget nær umuligt set ud fra et ressource- og personalemæssigt synspunkt. ERP- og HCM-systemer er omfattende og komplekse. En overgang til anden teknologi end Oracle vil kræve store ressourcer i relation til uddannelse af samtlige brugere af systemet samtidig med at der må forventes at gå en masse viden tabt. Sidst men ikke mindst betragtes et teknologiskifte som noget nær umuligt da et sådant skifte vil være forbundet med risiko for datatab.

SDU har undersøgt hvorvidt de efterspurgte licenser kan købes hos andre leverandører end Oracle selv. Undersøgelsen bygger på andre ordregivers erfaringer på markedet samt uvildige vurderinger af Oracles priser. Oracle har eksklusive rettigheder for produktion af Oracle licenser. Licenserne sælges i nogle tilfælde gennem deres forhandlernetværk. I de tilfælde hvor Oracle vælger at sælge licenser direkte til en kunde har SDU's markedsundersøgelse dog vist at forhandlerne ikke er i stand til at tilbyde de efterspurgte licenser.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Oracle licenser HR og ERP for en 10 årig periode

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
19/12/2019
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: Oracle Danmark ApS
CVR-nummer: 71298515
By: Hellerup
NUTS-kode: DK02
Postnummer: 2900
Land: Danmark
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Laveste bud: 25 000 000.00 DKK / Højeste bud: 30 000 000.00 DKK taget i betragtning
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799

Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
20/12/2019

Send til en kollega

0.047