Fakta om udbudet
Udbyder
Syddansk Universitet
Vindere
Oracle licenser HR og ERP for en 10 årig periode
(23.12.2019)
Oracle Danmark ApS
2900 Hellerup
Oracle licenser
Syddansk Universitet
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 29283958
Postadresse: Udbudskontoret
By: Odense M
NUTS-kode: DK
Postnummer: 5230
Land: Danmark
Kontaktperson: Caroline Olesen
E-mail: caol@sdu.dk
Telefon: +45 65504691
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/120583491.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.sdu.dk/
Del II: Genstand
Oracle licenser
Indkøb af licenser til Oracle Fusion HR- og ERPsystem for en 10 årig periode.
Indkøb af licenser til Oracle Fusion HR- og ERPsystem for en 10 årig periode.
Del IV: Procedure
- Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
- manglende konkurrence af tekniske årsager
SDU har i en længere årrække anvendt Oracle E-businesssuite som HR- og ERP-system. Fra december 2021 vil Oracle ikke længere kunne tilbyde support på dette system, hvorfor det er nødvendigt for SDU at overgå til Oracle Fusion som er E-business suites afløser. SDU vurderer at den forestående kontrakt omhandlende licenser til ERP- og HCM-system kan indgås direkte med Oracle på baggrund af proceduren.Udbud med forhandling uden forudgående bekendtgørelse, idet et skifte fra Oracle teknologi til anden teknologi er noget nær umuligt. Dette først og fremmest begrundet med at SDU har anden teknologi som også bygger på Oracle. Her er der klare synergier mellem de kompetencer, som arbejder med de andre systemer, ligesom det tekniske fundament er overlappende. Dermed er der bindinger som vil være særdeles omfattende at udrede og overordentlig svære at omlægge til anden ERP-løsning end Oracle. Et skifte til anden teknologi end Oracle betragtes dertil som noget nær umuligt set ud fra et ressource- og personalemæssigt synspunkt. ERP- og HCM-systemer er omfattende og komplekse. En overgang til anden teknologi end Oracle vil kræve store ressourcer i relation til uddannelse af samtlige brugere af systemet samtidig med at der må forventes at gå en masse viden tabt. Sidst men ikke mindst betragtes et teknologiskifte som noget nær umuligt da et sådant skifte vil være forbundet med risiko for datatab.
SDU har undersøgt hvorvidt de efterspurgte licenser kan købes hos andre leverandører end Oracle selv. Undersøgelsen bygger på andre ordregivers erfaringer på markedet samt uvildige vurderinger af Oracles priser. Oracle har eksklusive rettigheder for produktion af Oracle licenser. Licenserne sælges i nogle tilfælde gennem deres forhandlernetværk. I de tilfælde hvor Oracle vælger at sælge licenser direkte til en kunde har SDU's markedsundersøgelse dog vist at forhandlerne ikke er i stand til at tilbyde de efterspurgte licenser.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Oracle licenser HR og ERP for en 10 årig periode
CVR-nummer: 71298515
By: Hellerup
NUTS-kode: DK02
Postnummer: 2900
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk