Fakta om udbudet
Udbyder
Region Syddanmark
Vindere
(23.12.2015)
HR Manager Holding AS
Bygdøj Alle 23
0262 Oslo
Programpakke til netværk
Region Syddanmark
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Region Syddanmark
Damhaven 12
Kontaktpunkt(er): Overenskomst og Løn
Att: Lise Rasmussen
7100 Vejle
DANMARK
Telefon: +45 76631000
Mailadresse: lise.rasmussen@rsyd.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.regionsyddanmark.dk
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Region Syddanmark
Danmark
Damhaven 12
Att: Lise Rasmussen
7100 Vejle
DANMARK
Telefon: +45 76631000
Mailadresse: lise.rasmussen@rsyd.dk
Internetadresse: www.regionsyddanmark.dk
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser
NUTS-kode DK03
Kontrakten vil omfatte et rekrutteringssystem til samtlige enheder i regionen. Enhederne varierer i størrelse fra 10 til 10 200 ansatte og omfatter både sygehuse, sociale centre samt administrationen herunder regionale hospices og trafikselskaber — fordelt på flere geografiske lokationer.
Der er ca. 26 000 medarbejdere i Region Syddanmark fordelt på mere end 100 forskellige geografiske arbejdspladser, hvoraf ca. 21 000 medarbejdere er ansat på de somatiske sygehuse, ca. 4 300 inden for psykiatri- og socialområdet og ca. 1 000 i administrationen.
Der gennemføres mellem 3 000-3 500 eksterne rekrutteringer årligt i Region Syddanmark.
Rekrutteringsprocesserne i Region Syddanmark er kendetegnet ved lokale variationer, hvor forskellen først og fremmest består i graden af decentralisering/centralisering af organiseringen af processen.
Rekrutteringssystemet skal derfor kunne håndtere den organisatoriske forskellighed, der kendetegner Regionen Syddanmark, herunder en central og decentral anvendelse af løsningen.
Rekrutteringssystemet skal kunne håndtere publicering af stillingsopslag til egne websites, gængse jobportaler samt sociale medier. Rekrutteringssystemet skal visuelt kunne understøtte regionens behov for fælles branding samtidigt med, at det skal give jobsøgere en nem og brugervenlig indgang til at søge stillinger hos regionen.
48210000, 48510000, 79611000, 79632000, 72268000, 72267000
Beskrivelse af disse optioner: Der er 9 optioner. Tilbudsgiver skal give tilbud på de første syv optioner. De to sidste optioner er valgfrie.
1. Det samlede vederlag for Optionen vedrørende integration til ESDH skal angives.
2. Det samlede vederlag for Optionen vedrørende integration til lønsystem skal angives.
3. Det samlede vederlag for Optionen vedrørende integration til regionens kommende organisations- og brugerdata (APOS) skal angives.
4. Det samlede vederlag for Optionen integration til NemID skal angives.
5. Hvad er prisen pr. superbruger for køb af uddannelse til 1-50 superbrugere jf. bilag 3 afsnit 3.13.3?
6. Hvad er prisen pr. superbruger for køb af uddannelse til 1-150 superbrugere jf. bilag 3 afsnit 3.13.3?
7. Hvad er prisen pr. superbruger for køb af uddannelse til 1-300 superbrugere jf. bilag 3 afsnit 3.13.3?
8. Det samlede vederlag for Optionen vedrørende integration til testsystemer skal angives.
9. Det samlede vederlag for Optionen vedrørende køb af publicering af jobs hos de store jobportaler.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
— Tilbudsgivers navn, adresse, CVR-nummer, telefonnummer og e-mailadresse.
— Navn på den person, der er tilbudsgivers kontaktperson i forbindelse med dette udbud, samt gerne kontaktpersonens direkte telefonnummer, mobiltelefonnummer og e-mailadresse.
— Oplysninger eller elementer i tilbuddet, som ud fra forretningsmæssige overvejelser ønskes undtaget fra aktindsigt.
Tilbudsgivere, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudsdirektivets art. 45, stk. 1, og stk. 2, litra a-c, er udelukket fra at deltage i udbuddet. Som dokumentation for at tilbudsgiver ikke er udelukket, skal tilbudsgiver derfor fremsende erklæring herom. Dette skal ske ved anvendelse af Udbudsbilag 2.
I erklæringen skal det endvidere angives, i hvilket omfang tilbudsgiveren har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige. Ved gæld til det offentlige forstås forfalden gæld hidrørende fra ikke-betalte skatter, afgifter samt bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til lovgivningen i Danmark eller det land, hvor tilbudsgiveren er etableret. Ordregiver kan i henhold til lovgivningen være berettiget og forpligtiget til at udelukke tilbudsgivere med sådan gæld.
Såfremt tilbud fremsendes af et konsortium, skal oplysningerne afgives for hver enkelt virksomhed i konsortiet.
Ordregiver forbeholder sig desuden ret til inden evt. kontraktindgåelse at forlange, at tilbudsgiver fremsender en serviceattest udarbejdet af Erhvervsstyrelsen (som ikke må være mere end 6 måneder gammel) eller anden fuldgyldig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke befinder sig i situationer omfattet af udbudsdirektivets art. 45, stk. 2, litra a, b, c, e og f.
— Erklæring vedrørende virksomhedens økonomiske og finansielle formåen i form af en soliditetserklæring eller lignende. Erklæringen skal udstedes af virksomhedens bank eller revisor. Erklæringen må ikke være ældre end 6 måneder udregnet fra tilbudsfristen.
— Erklæring om tilbudsgivers nettoomsætning og egenkapital i de seneste 3 regnskabsår. Såfremt virksomheden er yngre, skal disse tal oplyses for den periode, hvor der er mulighed herfor, og det bør samtidig fremgå, hvornår tilbudsgiveren er etableret. Erklæringen skal være revisorpåtegnet.
— Seneste godkendte årsrapport. Såfremt tilbudsgiver er nyetableret, og derfor endnu ikke har udarbejdet årsrapport, eller såfremt tilbudsgiver i henhold til lovgivningen ikke er forpligtet til at udarbejde årsrapport, skal i stedet fremsendes relevante økonomiske oplysninger, der giver ordregiver mulighed for at få indblik i tilbudsgivers aktiviteter og økonomiske formåen. Det bør af det fremsendte fremgå, hvornår tilbudsgiveren er etableret. Er tilbudsgiver forpligtet til at lade sin årsrapport revidere efter årsregnskabsloven skal den fremsendte årsrapport endvidere være revideret.
— Oplysning om samlet årsomsætning eksklusive moms af de af udbuddet omfattede og tilsvarende ydelser fra de seneste 3 regnskabsår. Såfremt virksomheden er yngre, skal der oplyses om årsomsætning for disse ydelser for den periode, hvor der er mulighed herfor. Det bør endvidere fremgå, hvornår tilbudsgiveren er etableret. Oplysningerne kan afgives i Udbudsbilag 3.
Ovenstående oplysninger vedlægges tilbuddet i overensstemmelse med pkt. 17 og Udbudsbilag 3. Såfremt tilbud fremsendes af et konsortium, skal oplysningerne afgives for hver enkelt virksomhed i konsortiet.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på en anden virksomheds økonomiske og finansielle formåen i henhold til udbudsdirektivets art. 47, stk. 2, skal det dokumenteres, at denne virksomhed hæfter solidarisk og ubegrænset (inden for rammerne af udkast til kontrakt), hvilket kan ske ved at vedlægge tilbuddet den i Kontraktbilag 17 indeholdte indeståelseserklæring i udfyldt og underskrevet stand, ligesom tilbuddet skal indeholde ovennævnte efterspurgte oplysninger og dokumentation vedrørende økonomisk og finansiel formåen for denne anden virksomhed. Disse oplysninger skal endvidere vedlægges for tilbudsgiveren. Det anbefales, at tilbudsgiver, ved fremsendelse af dokumentation for indeståelse, anvender formularen i Kontraktbilag 17, da opbygningen af denne overholder de krav, som ordregiver stiller til en sådan erklæring.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Som mindstekrav kræves et positivt årsregnskabsresultat for det seneste disponible regnskabsår.
Tilbuddet skal indeholde følgende oplysninger og dokumentation for tilbudsgivers tekniske/faglige egnethed:
— Referenceliste for de af udbuddet omfattede og tilsvarende ydelser leveret inden for de seneste tre år, gerne med angivelse af størrelsesorden, leveringssted og kontaktperson. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af de af tilbudsgiver afgivne oplysninger.
— Erklæring om tilbudsgiverens årlige gennemsnitlige antal beskæftigede og antallet af ledere gennem de seneste 3 år.
Såfremt tilbud fremsendes af et konsortium, skal oplysningerne afgives for hver enkelt virksomhed i konsortiet. For så vidt referenceliste, kan der dog fremsendes én samlet referenceliste, der dækker konsortiet.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på en anden virksomheds tekniske/faglige formåen i henhold til udbudsdirektivets art. 48, stk. 3, skal det dokumenteres, at denne virksomhed har givet tilsagn om at stille de fornødne ressourcer til rådighed, hvilket kan ske ved at vedlægge tilbuddet den i Kontraktbilag 17 indeholdte indeståelseserklæring i udfyldt og underskrevet stand, ligesom tilbuddet skal indeholde ovennævnte efterspurgte oplysninger og dokumentation for teknisk/faglig formåen for denne anden virksomhed. Disse oplysninger skal endvidere vedlægges for tilbudsgiveren. Det anbefales, at tilbudsgiver, ved fremsendelse af dokumentation for indeståelse, anvender formularen i Kontraktbilag 17, da opbygningen af denne overholder de krav, som ordregiver stiller til en sådan erklæring.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Dokumenteret relevant erfaring i form af mindst én sammenlignelig leverance, jf. ovenstående. Ved sammenlignelig leverance forstås, at leverancen har været til en virksomhed med mindst 5 000 medarbejdere.
Ved sammenslutning af virksomheder i et konsortium skal mindstekravet være opfyldt af konsortiedeltagerne til sammen (men ikke nødvendigvis hver for sig).
Dokumentationen skal være revisorpåtegnet.
Del IV: Procedure
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej
Del VI: Supplerende oplysninger
Skønnet tidspunkt for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser: 1.11.2019.
Udbudsmateriale offentliggøres alene på ordregivers hjemmeside http://regionsyddanmark.dk/wm464976 Eventuelle rettelser og tilføjelser til udbudsdokumenterne samt besvarelser af spørgsmål stillet til ordregiver vil tilsvarende alene blive offentliggjort på dette sted. Tilbudsgiverne skal selv downloade udbudsdokumenterne og løbende holde sig orienteret om dette udbud på ordregivers hjemmeside.
Der skal afleveres følgende eksemplarer af tilbuddet:— 1 originaleksemplar i papirformat indeholdende det samlede tilbud med bilag. Dette eksemplar bedes mærket »original«.
— Herudover ser ordregiver gerne, at tilbuddet også afleveres i følgende yderligere eksemplarer:
— 1 papir-eksemplar mærket ”kopi” indeholdende kopi af det samlede tilbud med bilag.
— 3 eksemplarer på ikke-skrivebeskyttet USB-nøgle (eller CD-rom) indeholdende det samlede tilbud med bilag.
Såfremt dele af tilbudsmaterialet ikke kan overføres til USB-nøgle/CD-rom vedlægges 3 kopier af de ikke-overførte dokumenter i papirformat.
Hver USB-nøgle/CD-rom mærkes med tilbudsgivers navn samt teksten »Tilbud vedrørende E-rekrutteringssystem. Sagsnr.: 14/47330.«.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://klfu.dk
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
(1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
(2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået.
(3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Se nærmere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://kfst.dk