Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=259328&B=SKATTEMINISTERIET
Udbyder
Motorstyrelsen
Vindere
Levering af softwareløsning til semiautomatisk værdifastsættelse
(05.05.2020)
Auto IT A/S
2630 Taastrup
Levering af softwareløsning til semiautomatisk værdifastsættelse
Motorstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 19552101
Postadresse: Lauritzens Plads 1
By: Aalborg
NUTS-kode: DK
Postnummer: 9000
Land: Danmark
Kontaktperson: Anton Krogsgaard-Jensen
E-mail: Anton.Krogsgaard-Jensen@UFST.dk
Telefon: +45 72389485
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.motorst.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/204762
Del II: Genstand
Levering af softwareløsning til semiautomatisk værdifastsættelse
Ordergiver har behov for at kunne værdifastsætte køretøjer, eksempelvis i forbindelse med afgiftsberigtigelse, pristjek, kontrolsager og ankesager. Til dette formål har ordregiver behov for en softwareløsning (”Løsningen”), der kan foretage og dokumentere automatiserede handelsprisvurderinger af køretøjer. Løsningen skal stilles til rådighed og herefter driftes, vedligeholdes og videreudvikles af leverandøren.
Leverandøren skal medvirke til, at løsningen på en enkel og simpel måde kan integreres med ordregivers øvrige it-systemer. Løsningen skal have en åben og fleksibel arkitektur, der tilgodeser kommende udvidelsesbehov.
Ordrergiver har erhvervet brugsret til en række historiske annonceprisdata for køretøjer i Danmark, og erhverver løbende nye af sådanne annonceprisdata for køretøjer. Ordrergiver har behov for, at disse prisdata, evt. efter udvikling af en integration til løsningen, kan lægges til grund for vurderinger.
Ordergiver har behov for at kunne værdifastsætte køretøjer, eksempelvis i forbindelse med afgiftsberigtigelse, pristjek, kontrolsager og ankesager. Til dette formål har ordregiver behov for en softwareløsning (”Løsningen”), der kan foretage og dokumentere automatiserede handelsprisvurderinger af køretøjer. Løsningen skal stilles til rådighed og herefter driftes, vedligeholdes og videreudvikles af leverandøren.
Handelsprisvurderinger skal foretages på baggrund af aktuelle, repræsentative prisdata fra bilmarkedet i Danmark.
Løsningen skal kunne tilgås gennem et web-baseret UI og via et systemteknisk interface, således at vurderingsfunktionaliteten kan anvendes af sagsbehandlere og integreres i andre af ordrergivers systemer. Leverandøren skal medvirke til, at løsningen på en enkel og simpel måde kan integreres med ordregivers øvrige it-systemer. Løsningen skal have en åben og fleksibel arkitektur, der tilgodeser kommende udvidelsesbehov.
Ordrergiver ønsker på længere sigt at skabe uafhængighed af leverandører og produkter, samt at sikre størst mulig genanvendelse og genbrug af løsninger med henblik på at optimere og udnytte ressourcerne bedst muligt såvel økonomisk som forretningsmæssigt. Leverandøren skal derfor, som led i opfyldelsen af kontrakten, bidrage aktivt og selvstændigt til realisering af dette mål, herunder sikre ordrergivers mulighed for at hjemtage eller genudbyde og overdrage ydelserne samlet eller hver for sig efter kontraktudløb.
Ordrergiver har erhvervet brugsret til en række historiske annonceprisdata for køretøjer i Danmark, og erhverver løbende nye af sådanne annonceprisdata for køretøjer. Ordrergiver har behov for, at disse prisdata, evt. efter udvikling af en integration til løsningen, kan lægges til grund for vurderinger foretaget af løsningen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
By: N/A
Land: Danmark
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk.2,være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbuds- givere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 3529100
Internetadresse: http://www.kfst.dk