Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=253840&B=KA
Udbyder
Erhvervsstyrelsen
Vindere
Delaftale 3
(15.07.2020)
Charlie Tango A/S
Rosenvængets Alle 11, 2. sal
2100 København Ø
Delaftale 5
(15.07.2020)
Alexandra Instituttet
Åbogade 34
8200 Århus N
Delaftale 2
(15.07.2020)
Deloitte Statsautoriseret Revisionspartnerselskab
Weidekampsgade 6
2300 København S
Delaftale 2
(15.07.2020)
Asseco Danmark A/S
Kronprinsessegade 54, 5.
1306 København K
Delaftale 3
(15.07.2020)
Pentia A/S
Islands Brygge 55
2300 København S
Delaftale 2
(15.07.2020)
Netcompany A/S
Grønningen 17
1270 København K
Delaftale 7
(15.07.2020)
Dubex A/S
Gyngemose Parkvej 50
2860 Søborg
Delaftale 1
(15.07.2020)
Nine A/S
Kongens Nytorv 18
1050 København K
Delaftale 1
(15.07.2020)
CGI Danmark A/S
Lautrupvang 4b
2750 Ballerup
Delaftale 6
(15.07.2020)
Atkins Danmark A/S
Arne Jacobsens Allé 17
2300 København S
Delaftale 4
(15.07.2020)
Peytz & Co A/S
Rentemestervej 56C
2400 København NV
Delaftale 2
(15.07.2020)
CGI Danmark A/S
Lautrupvang 4b
2750 Ballerup
Delaftale 6
(15.07.2020)
LIFA A/S
Lucernemarken 1
5260 Odense S
Delaftale 1
(15.07.2020)
Netcompany A/S
Grønningen 17
1270 København K
Delaftale 6
(15.07.2020)
Septima P/S
Frederiksberggade 28, 2. tv.
1459 København K
Delaftale 3
(15.07.2020)
Sorthvid
Njalsgade 21E, 1,
2300 København S
Delaftale 1
(15.07.2020)
Edora A/S
Nørgaardsvej 32
2800 Kgs. Lyngby
Delaftale 7
(15.07.2020)
Institut for Cyber Risk
Teknikerbyen 5
2830 Virum
Opdateringer
II.1.4
Placering af det tekst, der skal ændres:tilføjes sidst i afsnittet
I stedet for:
Læses:
Værdien under II.1.5 Anslået samlet værdi er maksimalværdien for det samlede udbud
Værdierne angivet i II.2.6 Anslået værdi for hver delaftale er maksimalværdier for de enkelte delaftaler.
II.2.4
Placering af det tekst, der skal ændres:tilføjes sidst i sætningen
I stedet for:
Læses:
Eller vedligeholdsopgaven.
II.2.14
Placering af det tekst, der skal ændres:tilføj tekst
I stedet for:
Læses:
Erhvervsstyrelsen har til hensigt at kontrahere med 4 leverandører på denne delaftale, forudsat at der modtages et tilstrækkeligt antal konditionsmæssige tilbud.
II.2.14
Placering af det tekst, der skal ændres:tilføj tekst
I stedet for:
Læses:
Erhvervsstyrelsen har til hensigt at kontrahere med 6 leverandører på denne delaftale, forudsat at der modtages et tilstrækkeligt antal konditionsmæssige tilbud.
II.2.14
Placering af det tekst, der skal ændres:tilføj tekst
I stedet for:
Læses:
Erhvervsstyrelsen har til hensigt at kontrahere med 3 leverandører på denne delaftale, forudsat at der modtages et tilstrækkeligt antal konditionsmæssige tilbud.
II.2.14
Placering af det tekst, der skal ændres:tilføj tekst
I stedet for:
Læses:
Erhvervsstyrelsen har til hensigt at kontrahere med 1 leverandør på denne delaftale, forudsat at der modtages et tilstrækkeligt antal konditionsmæssige tilbud.
II.2.14
Placering af det tekst, der skal ændres:tilføj tekst
I stedet for:
Læses:
Erhvervsstyrelsen har til hensigt at kontrahere med 3 leverandører på denne delaftale, forudsat at der modtages et tilstrækkeligt antal konditionsmæssige tilbud.
II.2.14
Placering af det tekst, der skal ændres:tilføj tekst
I stedet for:
Læses:
Erhvervsstyrelsen har til hensigt at kontrahere med 3 leverandører på denne delaftale, forudsat at der modtages et tilstrækkeligt antal konditionsmæssige tilbud.
II.2.14
Placering af det tekst, der skal ændres:tilføj tekst
I stedet for:
Læses:
Erhvervsstyrelsen har til hensigt at kontrahere med 3 leverandører på denne delaftale, forudsat at der modtages et tilstrækkeligt antal konditionsmæssige tilbud.
Udbud af it-rammeaftale vedrørende udvikling og vedligehold 2020-24
Erhvervsstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 64952811
Postadresse: Langelinie Allé 17
By: København Ø
NUTS-kode: DK
Postnummer: 2100
Land: Danmark
Kontaktperson: Anita Smed
E-mail: ramme2020@erst.dk
Telefon: +45 35291622
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.erst.dk
Del II: Genstand
Udbud af it-rammeaftale vedrørende udvikling og vedligehold 2020-24
Erhvervsstyrelsen udbyder en rammeaftale for udvikling og vedligehold af styrelsens systemportefølje. Aftalen er opdelt i 7 delaftaler med et varierende antal leverandører på hver, hvoraf de 2 første vedrører generelle udviklings- og vedligeholdelsesopgaver, og de øvrige 5 udgør mere specialiserede delaftaler inden for UX/design, hjemmesideimplementering, data science, GIS og sikkerhedstest.
Der kan frit bydes på delaftale 1-6, men en ansøgning til delaftale 7, udelukker ansøgning på de øvrige delaftaler.
Udvikling og vedligehold
København Ø
Angår i hovedtræk udvikling og vedligehold af it-systemer. Delaftalen indeholder en kontrakt for udvikling og tilsvarende en kontrakt for vedligehold. Opgaver under denne delaftale kan derfor af styrelsen udbydes enten som en udviklings- eller vedligeholdelseskontrakt, eller som et samlet udbud af begge kontrakter, hvor der er umiddelbar overgang fra udviklingskontrakten til vedligeholdelseskontrakten.
Under delaftale 1 har leverandøren leveranceansvaret for udviklingsopgaven og/
Erhvervsstyrelsen vil på de enkelte delaftaler udvælge de ansøgere, der skønnes bedst egnede til at løfte opgaverne omfattet af delaftalen vurderet på baggrund af de referencer, der er oplyst i ansøgningen. Det vil ved udvælgelsen blive tillagt positiv betydning, at ansøger på baggrund af de fremlagte referencer kan påvise, at denne inden for de seneste 3 år har udført opgaver, der kan betragtes som tilsvarende eller sammenlignelige med opgaverne under den enkelte delaftale. Det vil i den forbindelse også blive tillagt positiv betydning, at referenceopgaverne relaterer sig til opgaveudførsel for offentlige myndigheder.
It-konsulentydelser
København Ø
Angår it-konsulentydelser i forhold til nyudvikling og videreudvikling af it-systemer. Tilsvarende forventes leverandøren at gennemføre prototypeforløb, proof of concepts samt analyseopgaver. Endelig er opgaver omkring projektstyring og -ledelse samt rådgivning og projektfacilitering omfattet af delaftalen.
Erhvervsstyrelsen vil på de enkelte delaftaler udvælge de ansøgere, der skønnes bedst egnede til at løfte opgaverne omfattet af delaftalen vurderet på baggrund af de referencer, der er oplyst i ansøgningen. Det vil ved udvælgelsen blive tillagt positiv betydning, at ansøger på baggrund af de fremlagte referencer kan påvise, at denne inden for de seneste 3 år har udført opgaver, der kan betragtes som tilsvarende eller sammenlignelige med opgaverne under den enkelte delaftale. Det vil i den forbindelse også blive tillagt positiv betydning, at referenceopgaverne relaterer sig til opgaveudførsel for offentlige myndigheder.
UX og design
København Ø
Angår UX og design. Leverandøren forventes at levere alle ydelser forbundet med velgennemprøvede designs og mockups i forbindelse med styrelsens it-projekter.
Erhvervsstyrelsen vil på de enkelte delaftaler udvælge de ansøgere, der skønnes bedst egnede til at løfte opgaverne omfattet af delaftalen vurderet på baggrund af de referencer, der er oplyst i ansøgningen. Det vil ved udvælgelsen blive tillagt positiv betydning, at ansøger på baggrund af de fremlagte referencer kan påvise, at denne inden for de seneste 3 år har udført opgaver, der kan betragtes som tilsvarende eller sammenlignelige med opgaverne under den enkelte delaftale. Det vil i den forbindelse også blive tillagt positiv betydning, at referenceopgaverne relaterer sig til opgaveudførsel for offentlige myndigheder.
Implementering af informationssider
København Ø
Er afgrænset til ydelsesområdet teknisk implementering af informationssider.
Delaftalens primære fokus vil være styrelsens platform til egne hjemmesider, såsom Erhvervsstyrelsen.dk Nyeforretningsmodeller.dk Startupdenmark.info Brugdata.dk Regionalt.dk mv. Der er tale om sider med information inden for styrelsens ansvarsområder og politiske indsatser.
Erhvervsstyrelsen vil på de enkelte delaftaler udvælge de ansøgere, der skønnes bedst egnede til at løfte opgaverne omfattet af delaftalen vurderet på baggrund af de referencer, der er oplyst i ansøgningen. Det vil ved udvælgelsen blive tillagt positiv betydning, at ansøger på baggrund af de fremlagte referencer kan påvise, at denne inden for de seneste 3 år har udført opgaver, der kan betragtes som tilsvarende eller sammenlignelige med opgaverne under den enkelte delaftale. Det vil i den forbindelse også blive tillagt positiv betydning, at referenceopgaverne relaterer sig til opgaveudførsel for offentlige myndigheder.
Data Science
København Ø
Angår konsulentydelser om data science. Omfattet af delaftalen transformation og rens af data, udvikling af machinelearningmodeller samt foranalyser og udviklingsopgaver forbundet med data science.
Erhvervsstyrelsen vil på de enkelte delaftaler udvælge de ansøgere, der skønnes bedst egnede til at løfte opgaverne omfattet af delaftalen vurderet på baggrund af de referencer, der er oplyst i ansøgningen. Det vil ved udvælgelsen blive tillagt positiv betydning, at ansøger på baggrund af de fremlagte referencer kan påvise, at denne inden for de seneste 3 år har udført opgaver, der kan betragtes som tilsvarende eller sammenlignelige med opgaverne under den enkelte delaftale. Det vil i den forbindelse også blive tillagt positiv betydning, at referenceopgaverne relaterer sig til opgaveudførsel for offentlige myndigheder.
GIS
København Ø
Er afgrænset til ydelsesområdet geografiske Informations Systemer. Omfattet af delaftalen er foruden opsætning og drift af geodatabaser og udstilling af geodata tillige analyser og kvalitetssikring af styrelsens geodata.
Erhvervsstyrelsen vil på de enkelte delaftaler udvælge de ansøgere, der skønnes bedst egnede til at løfte opgaverne omfattet af delaftalen vurderet på baggrund af de referencer, der er oplyst i ansøgningen. Det vil ved udvælgelsen blive tillagt positiv betydning, at ansøger på baggrund af de fremlagte referencer kan påvise, at denne inden for de seneste 3 år har udført opgaver, der kan betragtes som tilsvarende eller sammenlignelige med opgaverne under den enkelte delaftale. Det vil i den forbindelse også blive tillagt positiv betydning, at referenceopgaverne relaterer sig til opgaveudførsel for offentlige myndigheder.
Sikkerhedstest
København Ø
Er afgrænset til ydelsesområdet sikkerhedstests og sikkerhedsydelser. Foruden gennemførelse af forskellige sårbarheds- og sikkerhedstests, angår delaftalen tillige konsulentydelser omkring sikkerhedstiltag, sikkerhedsanalyser samt kildekodeanalyser.
Erhvervsstyrelsen vil på de enkelte delaftaler udvælge de ansøgere, der skønnes bedst egnede til at løfte opgaverne omfattet af delaftalen vurderet på baggrund af de referencer, der er oplyst i ansøgningen. Det vil ved udvælgelsen blive tillagt positiv betydning, at ansøger på baggrund af de fremlagte referencer kan påvise, at denne inden for de seneste 3 år har udført opgaver, der kan betragtes som tilsvarende eller sammenlignelige med opgaverne under den enkelte delaftale. Det vil i den forbindelse også blive tillagt positiv betydning, at referenceopgaverne relaterer sig til opgaveudførsel for offentlige myndigheder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
I ESPD’ets Del IV, pkt. B, ”Samlet årsomsætning” udfyldes for det seneste disponible regnskabsår.
Delaftale minimumskrav (DKK) i omsætning:
- Delaftale 1: Udvikling og vedligehold minimumskrav 75 000 000 DKK,
- Delaftale 2: It-konsulentydelser minimumskrav 25 000 000 DKK,
- Delaftale 3: UX og design minimumskrav 10 000 000 DKK,
- Delaftale 4: Implementering af informationssider minimumskrav 5 000 000 DKK,
- Delaftale 5: Data Science minimumskrav 5 000 000 DKK,
- Delaftale 6: GIS minimumskrav 5 000 000 DKK,
- Delaftale 7: Sikkerhedstest minimumskrav 2 000 000 DKK.
I ESPD’ets Del IV, pkt. B oplyses maksmalt 5 referencer for relevante opgaver udført af ansøger inden for de sidste 3 år regnet fra ansøgningstidspunktet.
Erhvervsstyrelsen stiller ikke mindstekrav i relation til ansøgernes tekniske og faglige formåen, herunder i relation til referencer.
Erhvervsstyrelsen kan i visse tilfælde stille krav om at konsulenter tilknyttet et projekt er blevet sikkerhedsgodkendt af PET. Se nærmere herom i udbudsmaterialets bilag C.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Kontrakten forventes at blive konkurrenceudsat hver 4. år.
Tilbudsgiver vil ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde blive udelukket fra udbudsprocessen, hvis tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderda-ge, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor be-kendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbuds-givere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor or-dregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk